جمالی پور در گفتگو با خبرگزاری برنا:

اجرای ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه اقتصادی/ مترو، فرودگاه و جاده تنکابن در اولویت سال ۱۴۰۰

۱۴۰۰/۰۱/۰۲ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۵۳۶۱
اجرای ۲۵۰۰ میلیارد تومان پروژه اقتصادی/ مترو، فرودگاه و جاده تنکابن در اولویت سال ۱۴۰۰
استاندار قزوین گفت: در سال 1400 با اجرای برنامه های مهم تسریع در جاده الموت به تنکابن، ادامه ساخت مترو و فرودگاه، طرح چشمه نور، توسعه استان شتاب خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در سال جدید در گفتگوی اختصاصی ضمن اشاره به مهمترین دستاوردهای سال گذشته از مهمترین اولویت های سال 1400 هم خبر داد.

هدایت الله جمالی پور اظهارداشت: سال 1399 در واقع سال بسیار سختی برای مردم و هم دولت بود و به خاطر تحریم های ظالمانه دشمن و ویروس کرونا مشکلات زیادی برای معیشت مردم ایجاد شد و این وضعیت، شرایط اقتصادی سختی را برای مدیران رقم زد.

وی افزود: با لطف الهی و عنایت ائمه اطهار مسئولان توانستند این شرایط را مدیریت کنند و مردم هم صبوری و ایستادگی و حمایت کردند و اتفاقات خوبی رخ داد.

استاندار قزوین یادآور شد: در حوزه های اقتصادی اتفاقات خوبی در استان رقم خورد هرچند خیلی ها فکر می کردند کشور زمین گیر خواهد شد و فشارهای اقتصادی که علیه کشور رقم خورده اثر خود را روی اقتصاد مردم بیش از حد می گذارد و مردم از نظام فاصله خواهند گرفت اما دیدیم که با حمایت مردم و تدبیر مدیران این مسایل مدیریت شد البته نه این که مردم آسیب ندیدند و یا آثارش روی زندگی مردم نبوده چرا باور داریم که شرایط سختی برای تولید، اقتصاد و معیشت مردم ایجاد شد و حجم تحریم ها آنقدر سنگین بود و کرونا به قدری مشکل ساز شد که اگر همت مردم و عنایت الهی نبود آسیب ها جدی تر می شد.

شات هوایی

وی گفت: تولید کنندگان با تلاش شبانه روزی عزم خود را جزم کردند و موانع را پشت سر گذاشتتد و اجازه ندادند اشتغال آسیب ببیند.

جمالی پور بیان کرد: در سال جدید توانستیم از مشکلات عبور کنیم و در سال1400 به عنوان یک اصل و سیاست توجه به تولید، پشتیبانی و رفع موانع را بعنوان شعار سال پیگیر خواهیم شد تا این شعار محقق شود.

استاندار قزوین یادآورشد: با تغییراتی که در سیاست بین الملل و انتخابات آمریکا رخ داد شاهد بودیم که(ترامپ) انسان پلیدی که این شرایط را برای کشور ما ایجاد کرد و خودسرانه تحریم های ظالمانه را رقم زد دیگر نیست.

وی افزود: نگاه دنیا دیگر مثل گذشته نیست و تغییر کرده و در هر حال حکومت ها درک کرده اند که ملت ایران روی آرمانهای خود ایستاده است و باید با ملت ایران با زبان نرم و گفتگو صحبت کنند‌.

استاندار قزوین تصریح کرد: ملت ما بر این باور است که اگر در صحنه گفتگو، منطق و صداقت حاکم باشد حتما این گفتگو را می پذیرد و با جامعه جهانی حاضر است تعامل کند.

وی بیان کرد:1400 بدون تردید سال تعاملات بهتر جامعه جهانی و اتفاقات مطلوب است و امیدواریم  معیشت مردم بهتر شود.

جمالی پور گفت: از خدا می خواهیم ما را یاری کند تا شرایط بهتری را برای مردم رقم بزنیم و بخشی  از مشکلات حل شود. 

شهرک صنعتی 2

اجرای ۱014  طرح عمرانی و اقتصادی 

وی اضافه کرد: علیرغم این سختی ها اتفاقات مهمی در استان قزوین رقم خورد و بیش از 1014 طرح مهم خدماتی، اقتصادی، فرهنگی، عمرانی، ورزشی، زیربنایی به ارزش 2500 میلیارد تومان در استان به بهره برداری رسید و توانستیم به تعهدات اشتغال خود عمل کنیم و بیش از 13 هزار شغل ایجاد شد. 

آبگیری سد نهب، تحقق آرزوی دیرین مردم 

استاندار قزوین تصریح کرد: سد نهب که از آرزوهای دیرین مردم تاکستان و بویین زهرا بود به مرحله آبگیری رسید و با تکمیل آن در چند ماه آینده شاهد تحول اساسی در اقتصاد منطقه خواهیم بود. 

سد نهب

وی گفت: افتتاح سد نهب موجب رونق گردشگری و تحولات بزرگی در اقتصاد خواهد شد و تغییرات آب و هوایی را رقم خواهد زد‌. 

جمالی پور اظهارداشت: سد بالاخانلو از دیگر طرح های مهمی است که در حال احداث است و سرعت آن را بالا بردیم تا  قبل از زمان دولت به پایان برسد و اعتبارات خوبی برای آن اختصاص داده ایم که کار را تسریع کند و هم اینک پیمانکار در حال انجام کار است. 

آب شرب شهرستان آبیک تامین می شود 

استاندار قزوین یادآورشد: انتقال آب شرب از سد طالقان برای 14 شهر و 94 روستا از دیگر مطالبات  مردم استان بود که درحال حاضر این کار  سرعت گرفته و لوله های شبکه خط انتقال خریداری شده و امیدواریم تا اوایل خرداد ماه امسال بتوانیم آب شرب سالم و بهداشتی آبیک را تامین کنیم.

خط+انتقال

افتتاح بزرگراه غدیر یک افتخار ملی است 

وی بیان کرد: اتوبان غدیر از افتخارات دولت  به ارزش 7 هزار میلیارد تومان است که مسیری به طول 160 کیلومتر در همین دولت آغاز شده و به پایان رسید. 

استاندار قزوین افزود:این کار از طرح های مهم قرارگاه خاتم است که یک کنار گذر مهم تهران محسوب می شود و برای ایمنی سفر و تسهیل در تردد استان های البرز، تهران و قزوین تاثیرگذار خواهد بود. 

تجهیزات درمانی استان چند برابر شد 

استاندار قزوین از چند برابر شدن خرید تجهیزات درمانی استان در سال جاری هم خبرداد و گفت: در حوزه درمانی اتفاقات مهمی رقم خواهد خورد و اعتبارات قابل توجهی برای احداث بیمارستان 700 تختخوابی گذاشته شده تا این طرح مهم بسرعت عملیاتی شود . 

بیمارستان

وی افزود: بیمارستان رحیمیان در شهر الوند با پیگیری های انجام شده پس از مدتها به چرخه خدمت رسانی پیوست و بیمارستان ولیعصر آبیک هم تجهیز شد و تعداد تخت های icu افزایش یافت و دستگاه رادیوگرافی در بیمارستان ولایت نصب شد و توانستیم تجهیزات درمانی مناسبی را تاچند برابر گذشته تامین کنیم. 

بازگشت59 واحد نیمه تعطیل به چرخه تولید 

وی بیان کرد: در حوزه های اقتصادی و صنعت هم کارهای خوبی در استان صورت گرفت و ضمن بازگشت 59 واحد نیمه تعطیل به چرخه تولید، بستر خوبی برای جذب سرمایه گذار ایجاد شد و در حال حاضر تعداد زیادی از سرمایه گذاران برای حضور اعلام آمادگی کرده اند تا فعالیت خود را آغاز کنند. 

شهرک صنعتی

وی افزود: در حوزه صنعت با یک شتاب فراگیر در تولید محصولات شوینده و ضد عفونی کننده روبرو شدیم و بازار خوبی برای این محصولات در داخل و خارج داریم.

رکورد شکنی در خرید گندم 

استاندار قزوین بیان کرد: در عرصه کشاورزی هم اقدامات خوبی را شاهد بودیم و باخرید بیش از 210 هزار تن گندم مازاد بر نیاز استان رکورد خوبی شکسته شد. 

وی بیان کرد: طرح چشمه نور از رویدادهایی است که زمینه جذب هزاران دانشمند را مهیا می کند که در این راستا پیگیری متعددی از سوی معاونت فناوری صورت گرفت و جلسات متعددی داشتیم تا طرح بزرگ چشمه نور تسریع شود. 

استاندار قزوین گفت: کارگروهی را تشکیل داده ایم تا این طرح امسال متولی خوبی داشته باشد و شتاب بیشتری بگیرد و سرمایه گذاری لازم انجام شود. 

جاده قزوین به الموت و تنکابن تسریع می شود 

جمالی پور بیان کرد: یکی از اولویت های ما تسریع در ساخت جاده قزوین، الموت و تنکابن است و ما تلاش می کنیم این طرح در محدوده استان قزوین تا تیرماه 1400 به بهره برداری برسد. 

جاده

وی گفت: دو خطه شدن راه آهن قزوین به تهران برای انتقال مردم با سرعت بالا به مرکز با ایجاد ریل باس از دیگر کارهایی است که تلاش می کنیم مسافرت سریع و ایمن را محقق کنیم تا مسافرت مقرون به صرفه شود. 

استاندار قزوین یادآورشد: ادامه مترو هشتگرد به قزوین از موضوعات مهم دیگری است که دنبال به سرانجام رساندن آن هستیم. 

فرودگاه را فعال می کنیم 

جمالی پور گفت: استان قزوین یک منطقه صنعتی، کشاورزی و گردشگری است و فرودگاه این ظرفیت را دارد که به گردشگری ما هم کمک‌ کند.

وی اضافه کرد: فرودگاه یکی از ملزومات اقتصادی مهم است که باید از آن بخوبی بهره بگیریم اما در سال گذشته به دلیل مشکلات مالی نتوانستیم آن را به سرانجام برسانیم و بسیار امیدواریم تا این کار امسال به نتیجه برسد. 

استاندار قزوین تصریح کرد: این فرودگاه می تواند حداقل برای پرواز فوکرهای 100 و فعالیت های آموزشی و گردشگری و سفرهای داخلی استفاده شود. 

صادرات را فعالتر می کنیم

جمالی پور اظهارداشت: استان قزوین بازار خوبی دارد و  اگر صادرات را فعال کنیم ظرفیت خوبی ایجاد شده تا بتوانیم بازارهای CIS ، بازارهای آسیایی و اروپایی را بدست آوریم و ارز آوری بیشتری را محقق کنیم.

استاندار قزوین اظهارامیدواری کرد درسال 1400 با گشایش های انجام شده و لطف الهی شاهد روزهای بهتری برای مردم فهیم و صبور کشور باشیم و توسعه کشور و استان هم شتاب بیشتری گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز