مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

۵۰ هزار تن چغندر قند در مزارع استان قزوین تولید شد

۱۴۰۰/۰۱/۰۵ - ۱۹:۱۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۵۶۲۳۱
۵۰ هزار تن چغندر قند در مزارع استان قزوین تولید شد
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در سال زراعی جاری بیش از 50 هزار تن چغندر قند از مزارع کشاورزی استان برداشت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین تورج بنیادی در این باره اظهارداشت: از این میزان چغندر قند تولید شده 38 هزار و 403  تن چغندر قند توسط کشاورزان استان تحویل کارخانه قند قزوین شده است.

بنیادی افزود تولید  این محصول در سال زراعی جاری، نسبت به سال گذشته که 16هزار و 720 تن بود حدود 129 درصد افزایش داشته است.

وی اظهارداشت: این میزان چغندر قند با عیار 15.7 درصد و افت 3.3 درصد تحویل کارخانه قند شده است.

بنیادی تصریح کرد: با برنامه ریزی انجام شده در سال زراعی جاری و ابتدای فصل کاشت بالغ بر 1433 هکتار از مزارع کشاورزی استان به کشت چغندرقند اختصاص یافته بود که یک هزار و 318 هکتار از این مزارع  با سطح سبز مطلوب برداشت شده  است.

به گفته بنیادی، در سال گذشته میزان سطح زیرکشت 479 هکتار بود که نسبت به سال قبل 3 برابر افزایش داشته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین یادآورشد: در سال جاری، عیار چغندر قند تحویلی نسبت به سال قبل با رشد 10 درصدی به 15.7 درصد رسیده است.

بنیادی افزود: در سال جاری متوسط افت چغندرقند تحویلی 50 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته که بر این اساس متوسط افت محصول از 4.97 درصد به 3.3 درصد رسیده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز