در سال گذشته:

۲۱۹ سرمایه گذار در شهرک‌های صنعتی استان قزوین جذب شد

۱۴۰۰/۰۱/۰۸ - ۱۲:۴۱:۵۸
کد خبر: ۱۱۵۷۱۸۰
۲۱۹ سرمایه گذار در شهرک‌های صنعتی استان قزوین جذب شد
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: جذب 219 سرمایه گذار در شهرک‌های صنعتی استان قزوین در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حمیدرضا خانپور در این باره اظهار کرد: در سال جهش تولید و شرایط سخت تحریم‌ها و رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا با برنامه‌ریزی‌های مدون و در راستای ایجاد رونق اقتصادی، توسعه ‌حمایت از تولیدات ایرانی و اشتغال پایدار جوانان موفق به جذب حداکثری سرمایه گذاران در شهرکها  و نواحی صنعتی استان بودیم.

 وی با اشاره به عملکرد شرکت شهرکهای صنعتی استان در سال گذشته اظهارکرد: این شرکت موفق به جذب 219 متقاضی سرمایه گذاری در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته که  103 قرارداد بوده است رشد بالاتر از دو برابری در تعداد جذب سرمایه گذاران صنعتی و تولیدی را نشان می‌دهد.

خانپور، میزان مساحت زمین صنعتی واگذار شده را به سرمایه گذاران 229 هکتار عنوان و اضافه کرد: میزان سرمایه‌گذاری قراردادهای منعقده بیش از 50 هزار میلیارد ریال است که با راه‌اندازی این طرح‌های صنعتی، زمینه امید به اشتغال و اشتغال پایدار برای  10 هزار نفر نیروی متخصص و بومی در استان فراهم می‌شود.

اولویت اصلی در سال 1400/تامین و تکمیل امکانات زیربنایی و زیرساختی در شهرکهای صنعتی قزوین 

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان با بیان اینکه  یک‌هزار و دویست میلیارد ریال برای اجرای پروژه‌های عمرانی و زیربنایی در سال گذشته در شهرکهای صنعتی قزوین هزینه شده و تاکید کرد: ایجاد بستر مناسب برای ارائه امکانات زیربنایی، تاسیساتی و آماده سازی، لازمه یک شهرک صنعتی است؛ یکی از اولویت‌های اصلی شرکت نیز تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی این است که صنعتگران و تولید کنندگان بدون دغدغه به فعالیت خود ادامه دهند. در همین راستا در سالجاری بیش از 50 پروژه عمرانی با سرمایه گذاری بالغ بر یک هزار و 200 میلیارد ریال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تابعه اجرا و یا در مرحله اجرا است.

خانپور مهمترین طرح‌ها و پروژه‌های اجرا شده و در حال اجرا را مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی لیا - پست برق -  شبکه توزیع برق و شبکه روشنایی - اجرای شبکه گاز رسانی-  خرید لوله‌های خط انتقال آب-  زیرسازی و آسفالت بلوارها و خیابانها- منبع آب هوایی و زمینی و ..... در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بر شمرد.

وی با اشاره به شعار سال" تولید،  پشتیبانی ها، موانع زدایی ها" افزود: مجموعه شرکت شهرکهای صنعتی همانند سال گذشته که به شعار" جهش تولید"  جامه عمل پوشانده در سال جدید هم اولویت را بر توسعه شهرکهای تقاضامحور و تکمیل پروژه های زیر بنایی و زیرساختی با سرمایه گذاری 2000 میلیارد ریالی و رفع موانع تولید و حمایت حداکثری از صنایع کوچک ادامه خواهیم داد.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان قزوین این قول را داده در سال جاری و پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری در کمترین زمان در راستای تسهیل گری و کم کردن بروکراسی اداری در برداشتن موانع پیش روی تولید کنندگان و صنعتگران و تلاش مضاعف همکاران این مجموعه با همت بالا تمامی امکانات را  برای متقاضیان سرمایه گذاری فراهم کنیم.

 

نظر شما