جانشین ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در استان قزوین:

برگزاری هرگونه تجمع در شهرستان های قزوین و تاکستان ممنوع است

۱۴۰۰/۰۱/۰۸ - ۱۳:۰۵:۴۴
کد خبر: ۱۱۵۷۱۸۲
برگزاری هرگونه تجمع در شهرستان های قزوین و تاکستان ممنوع است
جانشین ستاد مقابله و پیشگیری از کرونا در استان قزوین گفت: برگزاری هرگونه مراسم که منجر به تجمع مردم شود، ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری برنا ار قزوین؛ به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، منوچهر حبیبی روز یکشنبه در ستاد مقابله با کرونای استان که در سالن جلسات  استانداری برگزار شد، اظهار کرد: براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، شهرستان های قزوین و تاکستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار گرفته اند.

وی بیان کرد: تجربیات ۱۴ ماهه کادر پزشکی، راهکارهای علمی به دست آمده برای مهار کرونا و تولید واکسن امیدواری می دهد که ظرف ماه‌های آتی شرایط بهتر شود تا ما بتوانیم بر این بیماری غلبه کنیم. 

حبیبی افزود: بی‌توجهی‌ها، عادی انگاری‌ها، بازارگردی‌ها و مهمانپذیری‌ها در ایام نوروز باعث شد که وضعیت ما تغییر رنگ پیدا کند و منجر به شرایط نگران کننده موجود شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین تصریح کرد: مسافرت به شهرهای نارنجی ممنوع است و در صورت عدول  ۵۰۰ هزار تومان جریمه درپی خواهد داشت؛ مسافرانی که وارد شهرستان های قزوین و تاکستان شده اند به دلیل ممنوعیت تردد در اسرع وقت این شهرستان ها را ترک کنند .

حبیبی اضافه کرد: محورهای ورودی و خروجی هر دو شهرستان محدود شوند و مسیرهای منتهی به الموت شرقی و غربی نیز به دقت کنترل شود.

وی یادآور شد: محدودیت تردد شبانه نیز از ساعت ۲۱ به ساعت ۲۲ تغییر پیدا کرده است در واقع منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ اعمال می‌شود.

جانشین ستاد پیشگیری ومقابله باکرونا استان قزوین خاطرنشان کرد: در وضعیت نارنجی برگزاری جلسات اداری با رعایت الزامات در فضای سربسته باید حداکثر ۲۰ نفر باشد در این میان ادارات باید همکاری داشته باشند، همچنین برخی هیات های ورزشی به ویژه هیات دوچرخه سواری اقدام به برگزاری مسابقات با تجمع بالا می‌کنند که مدیر کل ورزش و جوانان ممانعت به عمل آورد.

حبیبی با بیان اینکه در شرایط کرونایی برگزاری هرگونه مراسم به صورت جدی برخورد می‌شود، اضافه کرد: با توجه به شیوع کرونا تالارهای پذیرایی تعطیل می شود و رستوران ها فقط به صورت بیرون بر فعالیت می‌کنند و ناظران از امشب باید نظارت کنند و هر رستورانی که به صورت حضوری خدمات ارائه میدهند باید برخورد شود.

وی اظهار کرد: هتل‌ها نیز با یک سوم ظرفیت فعالیت کننند، سینماها و موزه ها باید تعطیل شود، مهدهای کودک و کلیه باشگاه‌های ورزشی تعطیل می‌شود، کلیه مراسم نیمه شعبان لغو شده و هر مراسمی که با تجمع همراه است باید تعطیل شود، مکان های تاریخی نیز به صورت کامل باید تعطیل باشد.

حبیبی تصریح کرد: کمیته اطلاع رسانی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما باید توجه کنند که رسانه ها علاوه بر اطلاع رسانی، برای هشداردهی وارد میدان شوند.

وی یادآور شد: نظارت ها از سوی مسئولان و متولیان امر با جدیت اعمال شود و روند تست گیری با سرعت باید ادامه پیدا کند.

جانشین ستاد پیشگیری ومقابله باکرونا استان قزوین افزود: محور قزوین به تهران و رشت در حال حاضر پرترددترین محور کشور است، در این ایام محور قزوین به رشت ۴۱۶ درصد افزایش تردد داشته اشت و قزوینی ها  بعد از تهرانی‌ها، کرجی ها و مشهدی ها بیشترین مسافرت را به شمال کشور داشته اند، بنابراین باید منتظر افزایش آمار مبتلایان به کرونا باشیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خاطرنشان کرد: الموت شرقی و الموت غربی نیز از مسافران تهرانی و شمالی سر ریز شده است، مجتمع های بین راهی نیز باید مورد توجه قرار بگیرد، این مجتمع ها به عنوان آلوده ترین مکان ها باید مورد بررسی قرار بگیرند و اگر رعایت نمی کنند باید تعطیل شود.

وی با اشاره به واکسیناسیون نیز تصریح  کرد: واکسیناسیون طبق اولویت بندی ها انجام شود و به صورت روزانه تعداد آن شفاف سازی شود، اگر نیاز است تعداد مراکز تزریق واکسن افزایش پیدا کند.

حبیبی افزود: لیست پاکبان ها با اولویت رنگ بندی کرونایی تهیه گردیده و واکسن ضدکرونا تزریق شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز