استاندار قزوین:

توسعه فعالیت های معدنی افق جدیدی در استان قزوین ایجاد می کند/ سیاست زدگی آفت توسعه

۱۴۰۰/۰۱/۱۲ - ۱۶:۲۸:۲۳
کد خبر: ۱۱۵۸۵۸۸
توسعه فعالیت های معدنی افق جدیدی در استان قزوین ایجاد می کند/ سیاست زدگی آفت توسعه
استاندار قزوین گفت: بهره گیری از ظرفیت معادن استان می تواند افق جدیدی پیش روی توسعه استان ایجاد کرده و موجب تحول اساسی در اقتصاد و اشتغال منطقه شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور روز پنجشنبه در مراسم افتتاح کارخانه بزرگ کاتد مس که به صورت ویدئو کنفرانس و با دستور رئیس جمهور برگزار شد اظهارداشت: امروز افتخار بزرگی نصیب مردم استان و منطقه طارم شده که می تواند اقتصاد و اشتغال را متحول کند.

وی اضافه کرد: این کارخانه نشان می دهد که استان قزوین دارای ظرفیت های زیادی در بخش کشاورزی، معدن و صنعت است که با مطالعات جدید می توان کارهای بزرگی را محقق کرد.

مس 2

استاندار قزوین تصریح کرد: بهره برداری از کارخانه مس طارم در روستای ماهین طارم می تواند افق جدیدی پیش روی استان ایجاد کرده و آغازگر یک تحول اساسی در این منطقه باشد.

جمالی پور یادآورشد: در حوزه فعالیت های معدنی بدون تردید وجود زیرساخت های جاده و آب از عوامل حیاتی است و در منطقه طارم سفلی و بویژه مسیر این معدن، شاهد وجود راههای سخت و صعب العبور هستیم اما سهامداران و مدیران این مجموعه بزرگ توانستند با عزم جدی و پشتکاری مثال زدنی پس از یک دهه این طرح مهم و ملی را عملیاتی کرده و به بهره برداری برسانند که برای ما بسیار ارزشمند است.

وی گفت: متاسفانه پروسه کارهای تولیدی و معدنی در کشور بسیار طولانی است و این که بعد از 11 سال این طرح به مرحله افتتاح و تولید می رسد باید برای ما ارزشمند باشد و کمک کنیم تا فرآیند این طرح ها تسریع و کوتاه شود.

جمالی پور اظهارداشت: قدردان سرمایه گذاران این مجموعه از جمله جناب آقای حسینی مدیرعامل مس طارم هستیم و تاکید می کنیم همه مدیران صنعتی و اجرایی استان باید در سال جدید بتوانند موانع تولید را برطرف کنند.

مس 3

جاده دسترسی به معدن مس را احداث و روکش می کنیم

استاندار قزوین پس از درخواست مدیرعامل مس طارم از رئیس جمهور برای احداث مسیر دسترسی تصریح کرد: با تاکید رئیس جمهور که قرار شد هدیه ای به مدیرعامل مس طارم داده شود با هماهنگی استاندار زنجان ( بخشی از مسیر جاده معدنی در محدوده استان زنجان است) بسرعت برای روکش جاده دسترسی به معدن و تامین نیروگاه برق آن دستور لازم را صادر می کنیم.

ظرفیت های استان را فعال کنیم/ سیاست زدگی آفت توسعه استان قزوین است

جمالی پور اضافه کرد: قزوین با قرار گرفتن در مسیر 11 استان کشور دارای ظرفیت های زیادی است که با بهره گیری از آنها می توانیم زندگی مردم استان و منطقه را متحول و بهتر کنیم.

وی گفت: یک نکته که توسعه استان را متوقف کرده و مرا آزار می دهد، سیاست زدگی است که گاهی اوقات تا مرحله تخریب هم پیش می رود و این رویکرد باید اصلاح شود.

استاندار قزوین اظهارداشت: سیاست در مسیر توسعه است اما سیاست زدگی مانع توسعه می شود و آنچه در قزوین دیده می شود یک نوع سیاست زدگی است که هیچ ارتباطی با عقلانیت ندارد و منافع مردم را در نظر نمی گیرد و با توسعه هم ارتباط ندارد و فقط دنبال منافع حزبی و گروهی خاص است.

مس 4

وی گفت: چرا باید بعد از گذشته چند دهه در منطقه مستعدی چون طارم هنوز جاده مناسبی نداشته باشیم ولی دعواهای سیاسی همچنان در حد مفرط در استان دیده شود و به جای پرداختن به عوامل توسعه به اموری دامن زده شود که هیچ نفعی برای مردم ندارد.

استاندار قزوین تصریح کرد: در روزهای گذشته یک مسئول کشوری میهمان استان بود و در حالی که خود ایشان تاکید داشت در این سفر غیر رسمی هیچ هزینه ای نشود و ما نیز چنین کردیم اما خبرنگاری با نگاه سیاسی بدون سند و مدرک و به دور از مسائل اخلاقی و دینی مواردی را به دور از واقعیت مطرح کرد که موجب ناراحتی میهمان ما شد.

جمالی پور اضافه کرد: حضور هر مسئول کشوری یک فرصت برای بهره گیری از ظرفیت وی در توسعه استان است اما گاهی برخی با نگاه سیاسی و تخریب موجب می شوند نتوانیم از این موقعیت استفاده کرده و همچنان از توسعه عقب بمانیم و هزینه اش را مردم می پردازند.

وی گفت: منافع جریانات سیاسی باید در خدمت منافع مردم باشد اما در استان قزوین برعکس است و گاهی اوقات منافع جریانات سیاسی بر منفعت مردم غلبه می کند.

استاندار قزوین اضافه کرد: این تخریب فقط علیه استاندار و دولت نیست و گاهی نمایندگان به همین دلیل از خدمت بازمی مانند و باید به حواشی بپردازند.

وی بیان کرد: با همین نگاه برخی از خوب کار کردن دولت ناراحتند و تلاش می کنند فقط نقاط منفی را مطرح کنند و مانع توسعه می شوند تا مبادا نظر مردم به دولت مثبت شود اما باید دانست در آستانه انتخابات اگر بخواهیم فرصت ها را از دست بدهیم مردم نا امید خواهند شد و همراهی مناسبی با ما نخواهند داشت.

مس 3211

جمالی پور اظهارداشت: امیدوارم در آغاز سال 1400 نگاه جریانات سیاسی استان در مسیر منافع مردم باشد و همه کمک کنیم تا نور امید در مردم بیشتر شده و مشارکت بیشتری در انتخابات شکل بگیرد.

وی افزود: تاکید رهبری مشارکت حداکثری در انتخابات است و هر رفتاری که این مشارکت را کاهش دهد خیانت و محکوم به شکست است. 

استاندار قزوین افتتاح کارخانه بزرگ مس طارم در روستای ماهین را اتفاقی بزرگ در استان دانست و از سرمایه گذاران و دست اندرکاران آن تشکر و قدردانی کرد.

در مراسم افتتاح کارخانه مس طارم در استان قزوین، کشاورز معاون معدنی وزارت صمت، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، قبادی معاون اقتصادی استانداری، افضلی رئیس سازمان صمت استان نیز حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز