مدیرعامل کارخانه مس طارم:

کارخانه مس طارم زمینه اشتغال ۴۵۰ نفر در منطقه را مهیا می کند

۱۴۰۰/۰۱/۱۲ - ۱۷:۴۰:۵۷
کد خبر: ۱۱۵۸۶۰۳
کارخانه مس طارم زمینه اشتغال ۴۵۰ نفر در منطقه را مهیا می کند
مدیرعامل کارخانه مس طارم گفت: با افتتاح کارخانه مس کاتدی در منطقه طارم سفلی قزوین زمینه اشتغال 450 نفر و تولید 10 هزار تن مس در سال مهیا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ کرامت الله حسینی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح کارخانه مس طارم که با حضور رئیس جمهور و وزیر صمت به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهارداشت: پروژه صنعتی، معدنی مس طارم را در یک منطقه توسعه نیافته اجرا کردیم و با تولید 10 هزار تن مس کاتدی در دوره اول امیدواریم زمینه اشتغال 450 نفر به صورت مستقیم و تعداد 1500 تا 2 هزار نفر به صورت غیر مستقیم مهیا شود.

حسینی تصریح کرد: این طرح بزرگ معدنی در زمانی که زیرساخت های لازم در منطقه نبود شروع شد و امروز با کمک همه مسئولان استانی بویژه استانداران سابق از جمله آقایان نصری، دکتر همتی و دکتر جمالی پور توانستیم با پشتکار و پیگیری لازم آن را به مرحله تولید برسانیم.

کارخانه مس 34

مدیرعامل مس طارم گفت: در این طرح بیش از 265 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و با افتتاح فاز اول آن زمینه توسعه اقتصادی در پایین دست نیز مهیا خواهد شد.

ساخت کارخانه اسید آغاز شد

حسینی یادآورشد: با دستور رئیس جمهور محترم پس از افتتاح کارخانه مس کاتدی که امروز به میمنت سالروز استقرار جمهوری اسلامی آغاز می شود، کارخانه تولید اسید را که نیاز مجموعه صنعتی است کلید می زنیم و امیدواریم در شش ماه آن را به بهره برداری برسانیم.

کارخانه مس

وی گفت: یکی از نیازهای اساسی ما به محصول اسید است که در حال حاضر از استان کرمان و با هزینه حمل و نقل زیاد آن را تامین می کنیم که این روش مخاطرات خاص خود را دارد لذا با احداث کارخانه تولید اسید با ظرفیت 226 تن در روز قادر خواهیم بود نیاز مواد اسیدی را در جوار کارخانه تهیه کنیم و ساخت این کارخانه هم اشتغال 40 نفر را محقق خواهد کرد.

حسینی اظهارداشت: کاتد مس یک محصول استراتژیک است که در صنایع پایین دستی از جمله تولید کابل، لوله، صنایع الکترونیک، مفتول و محصولات نانو و ایزوتوپ های مسی کاربرد دارد.

کارخانه مس 4321

جاده دسترسی به معدن را هدیه دهید

مدیرعامل مس طارم همچنین ضمن درخواست از رئیس جمهور برای حمایت از معدن کاران خواستار کمک به احداث جاده دسترسی به معدن شد و گفت: 16 کیلومتر از جاده دسترسی نیازمند زیرسازی و روکش آسفالت است که از رئیس جمهور درخواست می کنیم آن را به عنوان هدیه روز جمهوری اسلامی به مجموعه همکاران ما در مس طارم اهدا کنند تا با انگیزه بیشتری برای توسعه کارخانه اقدام کنیم.

دکتر روحانی رئیس جمهور با این درخواست موافقت کرد و به وزیر صمت و استاندار قزوین دستور داد این موضوع را پیگیری و عملیاتی کنند.

کارخانه مس 43244

در مراسم افتتاح کارخانه مس طارم در روستای ماهین استان قزوین، اسدالله کشاورز معاون معدنی وزارت صمت، جمالی پور استاندار، فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی، قبادی معاون اقتصادی استانداری،فرخزاد معاون عمرانی، افضلی رئیس سازمان صمت استان و شفیعی فرماندار قزوین نیز حضور داشتند.    

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز