دبیر ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

۵۵۸ تخت جدید برای بیماران کرونا در موج چهارم آماده می شود

۱۴۰۰/۰۱/۱۴ - ۲۲:۳۲:۰۱
کد خبر: ۱۱۵۹۴۸۶
۵۵۸ تخت جدید برای بیماران کرونا در موج چهارم آماده می شود
دبیر ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: 558 تخت عادی و ویژه برای موج چهارم ویروس کرونا و بیماران جدید آماده می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فخار سلیمانی در هفتادمین جلسه ستاد کرونای استان قزوین که عصر شنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: موج چهارم در حال آغاز شدن است و علائم نشان می دهد ویروس جهش یافته در کشور چرخش داشته لذا موج بیماری در دوره جدید سرعت ابتلای بالایی دارد.

سلیمانی تصریح کرد: در استان قزوین شهر تاکستان در وضعیت قرمز، شهرهای قزوین و البرز در وضعیت نارنجی و آوج و آبیک در وضعیت زرد قرار دارند.

وی گفت: آمار بستری ها در استان در حال افزایش است و تجربه سال گذشته نشان می دهد هر جا مردم پروتکل ها را رعایت نکرده اند شاهد افزایش بیماری بوده ایم. 

image_2021_4_3-11_18_41_216_RGV

دبیر ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهارداشت: تا دو هفته آینده تعداد بستری و تا سه هفته آینده تعداد فوتی ها افزایش خواهد یافت و ما باید با تشدید محدودیت ها و درخواست از مردم برای رعایت پروتکلها این شرایط را مدیریت کنیم.

وی بیان کرد: در اسفند ماه در برخی روزها هیچ فوتی نداشتیم اما امروز روزانه 4 تا 5 فوتی داریم که این روند نگران کننده است.

سلیمانی اظهار داشت: اگر تعداد بستری ها همچنان افزایش یابد، تخت های بیمارستانی استان جوابگوی نیازها نخواهد بود لذا تصمیمات اتخاذ شده در این جلسه بسیار مهم و تعیین کننده است.

وی گفت: در بیست و چهار ساعت گذشته با ابتلای 61 بیمار دیگر به ویروس کرونا، تعداد افراد بستری در بیمارستان ها به 291 نفر رسید و  متاسفانه 4 بیمار کرونایی بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

سلیمانی افزود: موارد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در مدت یادشده به 325 نفر رسیده و در حال حاضر 15 بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند و زیر دستگاه تنفسی قرار دارند. 

دبیر ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: با افزایش 80 درصدی بیماران بستری در بیمارستانها نگران هفته های آینده هستیم که نتوانیم تخت های مورد نیاز را تامین کنیم.

وی اضافه کرد: 225 بیمار کرونایی در بیمارستانهای دانشگاهی، 65 بیمار در بیمارستان تامین اجتماعی، یک بیمار در بیمارستان خصوصی بستری شده اند و 62 بیمار هم در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند اما هیچ بیماری در نوبت تخت ICU نیست.

سلیمانی گفت: بیش از 159 هزار تست از بیماران گرفته شده و در فاز اول تاکنون 4352 دوز واکسن کرونا به 3931 بیمار تزریق شده و برای 321 نفر نیز نوبت دوم تزریق واکسن صورت گرفته است.

کرونا 21

وی بیان کرد: با لغو عمل جراحی غیر ضروری همه امکانات خود را برای بیماران کرونایی بسیج کرده ایم و 100 درصد ظرفیت تخت های بیمارستان بوعلی در اختیار بیماران کرونایی است و در بیمارستان ولایت هم با لغو عمل های جراحی این ظرفیت در اختیار بیماران کرونا قرار خواهد گرفت.

سلیمانی افزود: 446 تخت عادی، 112 تخت ویژه و در مجموع 558 تخت برای بیماران کرونایی استان در موج چهارم آماده خدمت رسانی شده است.

تست های مثبت به 15 درصد افزایش یافت

وی در ادامه گفت: در هفته ها و ماههای گذشته به طور میانگین فقط 5 درصد تست ها مثبت می شد اما امروز حدود 15 درصد تست ها مثبت شده است.

دبیر ستاد کرونای دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: بیشترین فوتی های استان را همچنان افراد بالای 60 سال تشکیل می دهند لذا خانواده باید مراقب سالمندان و افراد سالخورده باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز