رئیس مرکز شهید بلندیان شهرستان قزوین:

۱۹ بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته در شهرستان قزوین شناسایی شده است

۱۴۰۰/۰۱/۱۵ - ۱۷:۰۵:۵۹
کد خبر: ۱۱۵۹۹۶۶
۱۹ بیمار مبتلا به ویروس جهش یافته در شهرستان قزوین شناسایی شده است
رئیس مرکز شهید بلندیان شهرستان قزوین گفت: با شناسایی 69 بیمار مشکوک به ویروس جهش یافته تاکنون ابتلای 19 بیمار به این ویروس قطعی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علیرضا مهرعلیان در جلسه شورای اداری شهرستان قزوین که عصر یکشنبه در محل فرمانداری برگزار شد اظهار داشت: شرایط کرونایی در شهرستان قزوین به رنگ نارنجی تغییر یافته و باید با کمک رسانه ها از مردم درخواست کنیم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی به کنترل بیماری کمک کنند.

وی اضافه کرد: خودداری از دید و بازدیدهای نوروزی، دورهمی و حضور نیافتن در بازار و مراکز جمعیتی و نیز زدن ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی می تواند به کاهش روند بیماری منجر شود.

image_2021_4_4-4_56_18_10_PGF

واکسیناسیون نوبت اول در حال اجراست

رئیس مرکز بهداشت بلندیان قزوین تصریح کرد: عملیات واکسیناسیون با دستورالعمل وزارت بهداشت در استان نیز در حال اجراست و تاکنون در نوبت اول 2622 نفر و در نوبت دوم هم 414 نفر واکسینه شده اند.

مهرعلیان گفت: تاکنون سه موج بیماری کرونا را پشت سر گذاشته ایم و با افزایش تعداد بستری و فوتی ها در آستانه موج چهارم هستیم و اگر عادی انگاری شود دچار چالش های جدی خواهیم شد.

وی بیان کرد: نتیجه بی توجهی شهروندان در اواخر اسفند ماه امروز آشکار شده و متاسفانه تعداد افراد مراجعه کننده به مرکز شهید بلندیان برای تست کرونا افزایش یافته که بیشتر این افراد به صورت خانوادگی مراجعه می کنند.

مهرعلیان یادآورشد: با جرای طرح شهید سلیمانی تعداد افراد بستری تا 80 درصد و فوتی ها تا 79 درصد کاهش یافت و در بخش سرپایی هم تعداد افراد مثبت تا 65 درصد کمتر شد که بیانگر موفقیت این طرح است.

image_2021_4_4-4_7_40_343_0q1

رئیس مرکز شهید بلندیان شهرستان قزوین اظهار داشت: در اسفند ماه سال قبل در رعایت پروتکل های بهداشتی در رده اول کشوری قرار گرفتیم اما امروز با سهل انگاری و بی توجهی در آستانه موج چهارم کرونا هستیم.

19 بیمار مبتلا به ویروس انگلیسی

وی از شناسایی ویروس جهش یافته در برخی افراد هم خبر داد و گفت: 69 بیمار مشکوک به ابتلا به ویروس جهش یافته در استان شناسایی شد که امروز 19 مورد ابتلای قطعی به این ویروس تحت مراقبت ویژه قرار دارند.

مهرعلیان اضافه کرد:با مشاهده ویروس جهش یافته در روستای فیشان مراقبت شدید و قرنطینه اهالی انجام شد و توانستیم وضعیت را مدیریت کنیم.

وی تصریح کرد: واکسیناسیون این بیماری در استان با اولویت خط اول کادر درمانی، افراد بالای 60 سال، سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه ای در حال اجراست.

نبود اعتبارات و تجهیزات از چالش هاست

رئیس مرکز شهید بلندیان شهرستان قزوین در خصوص مهمترین چالش ها و مشکلات نیز اظهار داشت: نبود اعتبارات کافی، نداشتن فضای فیزیکی مناسب برای جداسازی خدمات کلینیکی و کوویدی، کاهش مشارکت اجتماعی، بی توجهی به رعایت پروتکل های بهداشتی و اجرا نشدن برخی مصوبات از مهمترین چالش های این حوزه است.

Capture

در این جلسه حجت الاسلام فاطمیان امام جمعه شهر اقبالیه ضمن تقدیر از خدمات کادر درمانی و پزشکی استان گفت: کادر درمانی با ایثار نسبت به مراقبت از بیماران ماههاست که تلاش می کنند و منصفانه نیست برخی شهروندان با بی توجهی و سهل انگاری این خدمات را از بین ببرند.

فاطمیان از مدیران اجرایی خواست دوران مسئولیت خود را فرصتی کوتاه برای خدمت رسانی به مردم تلقی کنند و در حل مشکلات مردم تلاش بیشتری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز