رئیس ستاد انتخابات شهرستان آوج:

بهترین داور تعیین صلاحیت داوطلبان انتخابات، مردم هستند

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۰۷:۵۱:۰۹
کد خبر: ۱۱۶۰۰۵۹
بهترین داور تعیین صلاحیت داوطلبان انتخابات، مردم هستند
رئیس ستاد انتخابات شهرستان آوج با بیان اینکه هر فرد یا جریانی به اندازه وزن اجتماعی باید در ساختار سیاسی و مدیریتی حضور داشته باشد، گفت: بهترین داور تعیین صلاحیت داوطلبان انتخابات، مردم هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نصرت اله علیرضایی فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان آوج در جلسه هیات اجرایی انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری که به منظور بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای آوج وآبگرم برگزار شد، در سخنانی بیان داشت:فضای سیاسی و انتخاباتی جامعه هنوز سرد و یخ زده است و همه کسانی که بعنوان داوطلب انتخابات شوراها ورود و ثبت نام کرده اند،نوعی از خودگذشتگی و ایثار را از خود به نمایش گذاشته اند. 

وی افزود:با توجه به حجم عظیم مسائل و مشکلات شهری، کمبود اعتبارات و مطالبه گری و انتظارات بالا و بحق شهروندان، ورود داوطلبان به عرصه انتخابات را باید به فال نیک گرفت و زمینه و بستر مشارکت حداکثری مردم را با حفظ تعدد و تکثر سیاسی داوطلبان فراهم کرد.

رئیس هیئت اجرایی انتخابات شهرستان آوج اظهار داشت:شاخص و معیار ما در بررسی صلاحیت داوطلبان،تحقق مشارکت حداکثری، حفظ تکثر سیاسی و اجتماعی و در نهایت واگذاری مسئولیت و محوریت دادن به مردم  تعیین صلاحیت داوطلبان است.

علیرضایی عنوان‌کرد:نباید با سخت گیری بی دلیل و انقباض فضای سیاسی خود را در مظان اتهام قرار داده و با رفتارهای شخصی و جناحی،افراد را بزرگ کرده و در جامعه التهاب و تنش ایجاد کنیم.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان آوج تصریح کرد: وزن و جایگاه واقعی هر فرد و جریانی را مردم تعیین می کنند و هر کسی به میزان جایگاه اجتماعی خود در بین مردم باید در ساختار سیاسی و مدیریتی جامعه حضور داشته باشد و مردم در اینجا نقش باسکول اجتماعی را ایفا می کنند. 

فرماندار آوج گفت:با آبرو و حیثیت سیاسی و اجتماعی اشخاص نباید بازی کرد و اگر سند و مدرک متقن و قابل قبول و استنادی در مورد داوطلبان وجود ندارد، خیلی نباید در زندگی خصوصی اشخاص کنکاش کرد و یا سلیقه شخصی و جناحی خود را در بررسی صلاحیت افراد،اعمال و دخالت داد.

وی افزود: نظر مراجع چهارگانه در بررسی صلاحیت داوطلبان صرفا جنبه توصیفی و مشورتی دارد و نظر نهایی در این خصوص با هیات های اجرایی انتخابات است که سعی می کنیم بر همین مدار و محور حرکت کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز