مدیرکل بهزیستی استان قزوین:

۲۲۷ نفر از سالمندان و کادر بهزیستی قزوین واکسینه شدند

۱۴۰۰/۰۱/۱۶ - ۱۴:۰۱:۵۴
کد خبر: ۱۱۶۰۳۵۲
۲۲۷ نفر از سالمندان و کادر بهزیستی قزوین واکسینه شدند
مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: با اولویت بندی تزریق واکسن به افراد در معرض خطر، تعداد 227 نفر از سالمندان مستقر در مراکز نگهداری و کادر بهزیستی استان واکسینه شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علیرضا وارثی در این باره اظهارداشت: با توجه به روند روبه رشد بیماری و تغییر رنگ بندی شهرها بر اساس گفته کارشناسان درمانی با وضعیت نگران کننده ای مواجهیم و باید پروتکل ها را بیشتر رعایت کنیم.

وی افزود:در مراکز نگهداری سالمندان و کودکان ایزوله و معلول و  شیرخوارگاه تاکنون پروتکل های بهداشتی بخوبی رعایت شده و تاکنون مشکل خاصی نداشته ایم اما در این روزها با آغاز موج چهارم کرونا باید تزریق واکسن به گروههای آسیب پذیر شتاب گیرد تا نگرانی کمتر شود.

وارثی تصریح کرد: به دلیل سرعت و میزان بالا سرایت ویروس کرونا در کشور و ضرورت تسریع در پیشگیری از ابتلا گروه های پرخطر به این ویروس اجرای واکسیناسیون در استان قزوین برای افراد سالمند هم آغاز شده است

مدیرکل بهزیستی استان قزوین یادآورشد: کادر درمانی در اولویت تزریق واکسن قرار دارند و پس از آن سالمندان و کاد‌ر بهزیستی استان قزوین هم در اولویت دوم هستند.

61879178

وی اظهار داشت:در نوبت اول واکسیناسیون 180 نفر از سالمندان مقیم و 47 نفر از کارکنان مراکز بهزیستی استان قزوین انجام شده است.

وارثی اضافه کرد: واکسیناسیون افراد از 20 اسفند ماه سال گذشته برای ساکنان مراکز مراقبتی با اولویت سالمندان و کارکنان این مراکز پس از ابلاغ دستورالعمل های جامع اجرایی شد.

وی گفت: اداره کل بهزیستی استان قزوین ضمن تعامل و هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی استان برای پیشگیری از هر گونه خطراحتمالی، پس از اعلام آمادگی مراکز و دریافت رضایت نامه کتبی از خانواده افراد و تکمیل فرم های خاص در این زمینه تزریق مرحله نخست انجام شده است.

وارثی گفت: در استان قزوین 25 مرکز مراقبتی شبانه روزی شامل هشت مرکز سالمندان، 10 مرکز معلولان ذهنی، 2 مرکز معلولان جسمی حرکتی و پنج مرکز مختص بیماران روانی مزمن فعال هستند و به یک هزار و 300 نفر از افراد معلول، خدمات مراقبتی و توانبخشی ارائه می کنند. 

مدیرکل بهزیستی استان قزوین بیان کرد: خوشبختانه مرحله دوم واکیسناسیون 18 روز بعد از تزریق نوبت اول انجام خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز