رئیس حوزه هنری استان قزوین:

هفته هنر انقلاب اسلامی با ۲۹ عنوان برنامه در قزوین گرامی داشته می شود

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۲:۵۶:۲۱
کد خبر: ۱۱۶۱۴۶۹
هفته هنر انقلاب اسلامی با ۲۹ عنوان برنامه در قزوین گرامی داشته می شود
رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی 29 عنوان برنامه هنری، فرهنگی و انقلابی توسط حوزه هنری در مناطق مختلف استان قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، رئیس حوزه هنری استان در نشست مطبوعاتی مهمترین برنامه های حوزه در سال جاری را تشریح کرد.

محمدرضا امامقلی در این نشست که روز چهارشنبه در محل حوزه هنری قزوین برگزار شد اظهارداشت: باید دید در نظام مسایل استان چه اقداماتی را باید در اولویت قرار داد که در این راستا می توان از ظرفیت رسانه ها به عنوان یک شاخص ارزیابی خوب استفاده کرد.

ثصثثثثث

وی ترویج فرهنگ و سیره شهید آوینی در حوزه هنری را یک رویکرد مهم دانست و گفت: شهید آوینی آنچه در زندگی و سیره خود داشته ترسیم دو جبهه حق و باطل است و آنچه که وی را از دیگر هنرمندان متمایز کرده شناخت این دو جبهه است.

امامقی تصریح کرد: در دست نوشته و تالیفات شهید آوینی یک نوع ادای دین در آگاهی بخشی دیده می شود که روشنگر است و در واقع آنچه هنراصیل را از غیراصیل متمایز می کند همین آگاهی بخشی است.

وی اضافه کرد:مسیر تمدن سازی در گام دوم انقلاب با آگاهی بخشی ممکن می شودو در آثار شهید آوینی این روشنگری مشهود است.

رئیس حوزه هنری استان قزوین یادآورشد: کتابهای شهید آوینی می تواند شخصیت شهید را بخوبی ترسیم کند که شهید آوینی در یادداشتی پیام امام به هنرمندان را تشریح می کند و تلاش این شهید در این عرصه ژرف اندیشانه است و هنر را مبارزه جو می داند.

وی گفت: هنرمند نمی تواند بدون موضع باشد و قلب هنرمند تجلی گر ذات اقدس الهی است اما هنری مورد قبول قرآن است که صیقل دهنده اسلام ناب محمدی، پابرهنگان، اسلام تازیانه خورده های تاریخ تلخ باشد.

امامقلی اظهارداشت: تکلیف هنرمند انقلابی روشن است و در عرصه عمل هنرمند در تراز انقلاب مشخص می شود لذا باید هنرمندان جبهه حق و باطل را بشناسند و از حق دفاع کنند.

222222222

حرکت در مسیر گام دوم انقلاب را با جدیت دنبال می کنیم

وی در ادامه اظهارداشت:با تغییر مدیریت در حوزه هنری رویکرد ما توجه ویژه به بیانیه گام دوم است که دراین راستا درحال تدوین  سندی هستیم که اجرایی خواهیم کرد.

امامقلی از اکران فیلم های ارزشی و تولیدی حوزه هنری و سایر فیلمها در مناطق روستایی خبرداد و گفت: با اختصاص بیش از یک میلیارد تومان و خرید دستگاه پخش فیلم امکان اکران فیلم های روز در مناطق روستایی، زندانها، کمپ های ترک اعتیاد مهیا شده که با این کار در مسیر کاهش آسیب های اجتماعی گام برخواهیم داشت.

رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: در دوره جدید بدنبال فعال کردن دفاتر حوزه در شهرستانهای استان هستیم تا ضمن شناسایی استعدادهای مختلف در ایجاد مخاطب های جدید هم اقدام کنیم.

وی هم افزایی درون سازمانی و جبهه ای را از دیگر اقدامات امسال دانست و اظهارداشت: با مردمی کردن امور تلاش می کنیم کارها با گستردگی و فراگیری بیشتری صورت گیرد و علاقمندان بیشتری جذب فعالیتها شوند.

امامقلی تصریح کرد: بیش از ۲ هزار جلد کتاب توسط شهروندان اهدا شده که آن را در زندانها توزیع خواهیم کرد.

وی افزود: امضای تفاهم نامه با اداره بهزیستی، امور زندانها، پارک علم و فنآوری، صداوسیما و دانشگاه علوم پزشکی برای تولید محتوا و فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از دیگر کارهای حوزه در سال جاری است. 

امامقلی کسب جایزه فجر در استان را بیانگر توانمندی هنرمندان دانست و گفت: در هنر نمایش تئاتر «کمین ژاله» در جشنواره فجر توسط حامد مکملی جایزه گرفت و خانم دوستی هم جایزه فجر در نگارگری را دریافت کرد.

22

وی بیان کرد: طرح «بلیت آزادی» برای آزادی زندانیان غیر عمد با همکاری ستاد دیه عملیاتی شده و امیدواریم با کمک خیرین افراد نیازمند دربند را از زندان آزاد کنیم.

امامقلی در خصوص آخرین وضعیت احداث پردیس سینمایی در قزوین هم تصریح کرد: مکاتباتی برای ساخت پردیس سینمایی در گذشته انجام شده ولی به سرانجام نرسیده و هنوز زمین آن تخصیص داده نشده که تلاش می کنیم با واگذاری زمین این طرح مهم فرهنگی را عملیاتی کنیم.

29 عنوان برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی

رئیس حوزه هنری استان قزوین اظهارداشت: ضمن هماهنگی با دفتر رئیس قوه قضاییه برای کاهش آسیب های اجتماعی در زندانها هم برنامه ریزی مدونی صورت گیرد. 

وی گفت: به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برنامه های متنوعی پیش بینی شده که روز جمعه« روایت شیدایی »بزرگداشت شهید آوینی» با محور  مداخلات اجتماعی و خان گزیده ها و توجه به محرومیت ها با سخنرانی سعید قاسمی همرزم شهید آوینی برگزار می شود.

22222222

وی گفت: اختتامیه پویش «کتاب مهر» ، رونمایی از پوستر جشنواره طنز «از سربازی بگو»، غبار روبی گلزار شهدا در روستای شهید آباد شهرستان آوج، افتتاح نمایشگاه عکس از تاریخ انقلاب و دفاع مقدس، رونمایی از کتاب« سکوت به زبان مادریم»، رونمایی از مجموعه شعر نوجوان مهدی مردانی و برگزاری جشنواره تئاتر خیابانی با محور مدافعان سلامت در مراکز درمانی و بیمارستانها در این هفته تدارک دیده شده است.

امامقلی اظهارداشت: در این هفته بیش از 29 عنوان برنامه مختلف هنری، فرهنگی و دینی توسط حوزه هنری استان برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز