استاندار قزوین:

اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در قزوین پیشگیرانه و موفق بوده است

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۵:۵۰:۳۵
کد خبر: ۱۱۶۱۶۳۴
اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در قزوین پیشگیرانه  و موفق بوده است
استاندار قزوین گفت: اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در برخورد با پدیده اعتیاد بازدارنده و موفق بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور در اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قزوین که عصر چهارشنبه در استانداری برگزار شد اظهارداشت: در مبارزه با پدیده اعتیاد باید رویکرد ما بر اساس پیشگیری از به دام افتادن افراد باشد تا هزینه سنگینی برای مقابله پرداخت نکنیم.

وی بیان کرد: با کمک رسانه های گروهی و صدا و سیما باید در زمینه آگاه سازی و روشنگری کارهای بیشتری انجام دهیم و تهدید این مواد را برای گروههای مختلف بازگو کنیم.

جمالی پور اضافه کرد: اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان لازم است بدنبال بهترین راهکارها و موثرترین روشها بروند تا شاهد کاهش آسیب های این بخش باشیم.

14

استاندار قزوین یادآورشد: مواد مخدر پدیده بسیار پیچیده و گسترده ای است که چون منابع مالی عظیمی در اختیار باندها قرار می دهد وسوسه انگیز است و قاچاقچیان از سود هنگفت آن چشم چوشی نمی کنند و حاضرند همه را آلوده کنند.

جمالی پور اضافه کرد: تجارت مواد مخدر امروزه بزرگترین سود را نصیب فعالان آن می کند و همین امر افزایش مصرف را بدنبال دارد.

وی گفت: مواد مخدر بسیاری از کشورها از جمله ایران را درگیر خود کرده که بخشی از مصرف کنندگان به صورت تفننی و برخی به واسطه بی اطلاعی و توجیه فرار از مشکلات و برخی برای سودآوری وارد آن شده اند و مبارزه با آن امکانات گسترده ای لازم دارد.

عملکرد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان مثبت است

استاندار قزوین در ادامه افزود: با نگاهی به اقدامات انجام شده و نتایج بدست آمده می توان اذعان کرد که فعالیت های صورت گرفته توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در استان مثبت بوده هر چند باید کارهای بیشتری هم صورت گیرد.

وی گفت: شرایط اقتصادی به گونه ای است که برخی خرده فروشان به دلیل مشکلات معیشتی وارد آن شده اند و شاید خطر آن را نمی دانند اما مواد مخدر یک ابزار جنگ و سودآور مخرب اقتصادی است که استکبار و مافیای آن برای ناکارآمد کردن کشورهای دیگر از این ابزار استفاده می کنند تا نگذارتد کشورهای دیگر به توسعه برسند.

استاندار قزوین تصریح کرد: با موادومخدر می توان فرصت توسعه را با آلوده کردن نسل جوان گرفت و دشمنان از این ابزار علیه ما نیز استفاده می کنند که باید هوشیاری و مراقبت خود را بیشتر کنیم.

جلسه

جمالی پور اضافه کرد: مبارزه با مواد مخدر چند وجهی است و بسیاری از کشورها درگیر اینگونه موادهستند اما کشور ما در مبارزه موفق عمل کرده و در قیاس با کشورهای همجوار شاید باید شرایط بحرانی تری داشتیم اما با بسیج امکانات وضعیت بخوبی مدیریت شده است.

وی اظهارداشت: آمار معتادان استان ما کمتر از ۲ هزار نفر است که نشان می دهد مدیریت منطقی در این امر صورت گرفته البته نباید قانع باشیم بلکه لازم است هوشمند تر از اختیارات استفاده کرده و محیط و ابزارها را بشناسیم و درست عمل کنیم

استاندار قزوین یادآورشد: آقای رحمانی دبیر شورا تلاش های خوبی کرده و امسال انتظار داریم راهبردهای هوشمندتری در استان اتخاذ شود تا فعالیتهای مطلوب تری انجام شود.

وی گفت: تهدید مواد مخدر جدی است و ما با تدبیر می توانیم آثار تخریب را کاهش دهیم و آن را مدیریت کنیم و در این عرصه نیازمند فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مناسب هستیم.

استاندار افزود: رسانه ها بویژه صدا و سیما باید پای کار باشند و برنامه های اثر بخش تهیه کنند تا شاهد کاهش آسیب ها باشیم.

وی از وفاق موجود در استان ابراز رضایت کرد و گفت: خوشبختانه با همکاری و تعامل و وفاقی که میان نخبگان، رسانه ها، مدیران و ائمه جمعه وجود دارد به دستاوردهای خوبی رسیده ایم و امیدواریم این همکاری و تعامل بیشتر شود.

جمالی پور خواستار تشکیل کمیته های راهبردی برای شناسایی آسیب ها و تهدید مواد مخدر در گروههای جوانان، کارگران، بانوان و کارگران شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز