مسئول مرکز ساماندهی متکدیان قزوین:

متکدیان در قزوین دارای بانک اطلاعاتی هستند

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۰۹:۴۱:۳۵
کد خبر: ۱۱۶۱۹۰۳
متکدیان در قزوین دارای بانک اطلاعاتی هستند
مسئول مرکز ساماندهی متکدیان قزوین گفت: بانک اطلاعاتی متکدیان در قزوین راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  محسن رحیمی در جریان بازدید مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، مهدیه سادات قافله باشی عضو شورای اسلامی شهر قزوین و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر، مرتضی رحمانی مشاور شهردار و مدیر اجرائیات شهرداری قزوین از مرکز ساماندهی متکدیان قزوین با بیان اینکه پدیده تکدی گری معضل و مشکل عمومی در تمام شهرها است اظهار کرد: هر چند نمی‌توان به طور کامل تکدی‌گری را از میان برداشت اما با برنامه ریزی و اقدامات موثر می توان این پدیده را ساماندهی و به حداقل ممکن کاهش داد.

وی با اعلام اینکه بسیاری از اهداف مرکز ساماندهی متکدیان قزوین در سال 99 محقق شده است، افزود: یکی از برنامه های ما هویت بخشی به مجتمع اردوگاهی متکدیان  قزوین و ایجاد حساسیت مسئولان و اصحاب رسانه به این مجموعه بود که خوشبختانه تاحدود زیادی به این مهم دست پیدا کردیم.

5

رحیمی با بیان اینکه در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری در مجموعه تحولات خوبی صورت گرفته است، تصریح کرد: خوشبختانه با اقدامات و تلاش های انجام شده در حال حاضر پدیده تکدگری در شهر قزوین مهار، سامان دهی و کاهش چشمگیری داشته است.

وی یادآور شد: علی رغم تمام مشکلات و کمبودها در حال حاضر گشت زنی نیرو های مجتمع اردوگاهی متکدیان در سطح شهر قزوین چند برابر شده است و به محض اینکه گزارشی در خصوص فعالیت متکدی به ما گزارش شود در کمترین زمان ممکن نسبت به جمع آوری اقدام می شود. 

مسئول مرکز ساماندهی متکدیان قزوین با بیان اینکه کمتر از ۳۰ درصد متکدیان قزوین نیازمند واقعی هستند، گفت: در جهت حمایت و کمک به نیازمندان واقعی واحد امور خیریه را در مرکز ساماندهی متکدیان راه‌ اندازی کرده ایم و با  استفاده از ظرفیت خیرین در قالب بسته های معیشتی، البسه، کمک‌های دارویی و غیره به آنها کمک می کنیم  ضمن اینکه به صورت هفتگی از منازل متکدیان نیازمند بازدید داریم.

رحیمی گفت: وضعیت شهر قزوین نسبت به سایر مناطق در زمینه تکدیگری و کارتن‌خوابی بهتر شده است و تلاش  داریم به وضعیت مطلوب دست پیدا کنیم.

وی یادآور شد: بیشتر متکدیان در شهر قزوین غیر بومی هستند که امیدواریم با حمایت و همراهی بیشتر مسئولان و دستگاه های متولی علاوه بر پاکسازی کامل شهر قزوین از متکدیان، اقدامات خود را به سایر شهر های شهرستان قزوین گسترش دهیم و علاوه بر اینکه شهر قزوین را عاری از متکدی می کنیم شهرستان قزوین را در این خصوص پاکسازی کنیم.

مسئول مرکز ساماندهی متکدیان  قزوین با تاکید بر اینکه کارکنان این مرکز با عشق و علاقه در این حوزه که دارای مخاطرات زیاد است شبانه روزی فعالیت می کنند، گفت: کارکنان مرکز ساماندهی متکدیان قزوین افراد مظلوم و شاید بعضا فراموش شده هستند که شایسته است به این عزیزان که در صف مقدم فعالیت در حوزه آسیب های اجتماعی قرار دارند توجه ویژه ای صورت بگیرد.

1

در پایان با اهدا لوح و هدایا از کارکنان مرکز ساماندهی متکدیان  قزوین تجلیل به عمل آمد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز