رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

ویروس جهش یافته افسار گسیخته می تازد/ روزهای سختی در پیش داریم

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۱۷:۳۷:۱۵
کد خبر: ۱۱۶۲۱۰۰
ویروس جهش یافته افسار گسیخته می تازد/ روزهای سختی در پیش داریم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با افسار گسیختگی ویروس جهش یافته کرونا و افزایش بیش از حد مبتلایان در استان روزهای سختی در پیش داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار در هفتاد و یکمین جلسه ستاد کرونای استان قزوین که عصر پنجشنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: متاسفانه در 18 روز گذشته وضعیت رنگ بندی در کشور و استان قزوین تغییر کرده و در حال حاضر همه شهرستانهای استان قرمز شده است.

وی بیان کرد: شیوع موج دوم کرونا از مناطق غرب و مرکزی و در سه پیک گذشته هم اینگونه بود و امروز مناطق شرقی و شمال شرق هم آلوده شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: در دو هفته گذشته موارد مثبت در استان بشدت بالا رفته و وضعیت وخیمی داریم و امروز از هر 100 نفر بیش از 40 نفر تست مثبت دارند که بیانگر وخامت اوضاع است.

وی اضافه کرد: تعداد بستری های روزانه به 100 نفر رسیده که باید در یک هفته 700 تخت آماده کنیم این امکان وجود ندارد و در حال حاضر 22 درصد بیماران در بیمارستانهای تامین اجتماعی و 78 درصد در بخش دانشگاهی و دولتی بستری هستند و قرار شده بخش خصوصی تا 15 درصد ظرفیت خود کمک کند.

جلسه

تخت های icu دوبرابر شد/ کمبود زیاد است

نامدار گفت: هر چند تعداد تخت های icu در استان را دو برابر کرده و به 100 تخت رساندیم اما با این وضعیت و تکمیل ظرفیت ها حتما برای بیماران جدید با کمبود مواجهیم و قادر به پاسخگویی نخواهیم بود و باید افراد در نوبت قرار گیرند.

وی تصریح کرد: در گذشته هیچ بیماری در بخش مراقبت های ویژه در نوبت نبود اما از امروز با بحران مواجهیم و چالش جدی داریم.

ویروس جهش یافته افسار گسیخته می تازد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهارداشت: تست های کرونا از 100 مورد در روز به 1100 مورد رسیده و اعلام جواب در کمتر از 72 ساعت انجام می شود اما امروز ویروس جهش یافته افسارگسیخته می تازد و قادر به مهار شنیستیم و مردم باید این خطر را جدی بگیرند.

روزهای سختی در پیش داریم

نامدار یادآورشد: روزهای سختی در پیش داریم و باید بیمارستان صحرایی برپا شده و همه ظرفیت های بخش خصوصی و ارتش و سپاه بسیج شود تا بیماران جدید را تحت پوشش قرار دهیم.

جلسه 323

وی بیان کرد: در حال حاضر بیشترین افراد مبتلا را بترتیب زنان خانه دار با 41 درصد، بازنشستگان با 10 درصد، کارگران با 9 درصد، کارمندان شش درصد و دانش آموزان و دانشجویان با 6.7 درصد تشکیل می دهند و بیشتر کانون های بحران دورهمی ها و مراکز جمعیتی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: بیشترین عوامل خطر شامل شرکت در میهمانی های بالای 10 نفر، تماس با افراد آلوده است و باید با کمک مردم این وضعیت را کنترل کنیم.

نامدار بار دیگر از شهروندان خواست خطر ویروس جهش یافته را جدی بگیرند و شیوه های نامه های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند.

نظر شما