رئیس حوزه هنری استان قزوین:

جشنواره «از سربازی بگو» نگاهی طنز پردازانه به خاطرات سربازی دارد

۱۴۰۰/۰۱/۱۹ - ۱۸:۵۸:۲۹
کد خبر: ۱۱۶۲۱۲۳
جشنواره «از سربازی بگو» نگاهی طنز پردازانه به خاطرات سربازی دارد
رئیس حوزه هنری استان قزوین گفت: جشنواره« از سربازی بگو» نگاهی طنز پردازانه به خاطرات سربازی به عنوان یک موضوع مهم اجتماعی دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  محمدرضا امامقلی در خصوص برگزاری این جشنواره گفت: یکی از کارکردهای زبان طنز، نگاه آسیب شناسانه آن به موضوعات اجتماعی بویژه سربازی جوانان است.

امامقلی تصریح کرد: دوران سربازی با توجه به دربرگیری گروه کثیری از جامعه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و جشنواره از سربازی بگو در قالب طنز به دنبال مرور خاطرات تلخ و شیرین جوانان به موضوع سربازی است. 

وی اظهارداشت: در این جشنواره وقایع وابسته به این دوران را مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد که در دو بخش شعر و داستان مینیمال با موضوعات؛ خاطرات سربازی، حقوق سربازان، فضای پادگان، اصلاح سربازی برگزار خواهد شد.

رئیس حوزه هنری استان قزوین یادآورشد: سربازان حافظان ایران، اسلام و نظام ما هستند و خوشبختانه سردار سرتیپ «ابوالفضل شکارچی» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح کشور در نشست اخیرشان با خبرنگاران به زیبایی عنوان کرد: کسی که به سرباز سیلی بزند به نیرو‌های مسلح و امنیت کشور سیلی زده است.

image_2021_4_7-19_43_58_770_hds

محمدرضا امامقلی به ویژگی هنر و مطالبات اجتماعی آن هم اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین رسالت های هنر، پیگیری مطالبات مردمی و بررسی آسیب های اجتماعی است و هنر می تواند در رفع آسیب های موجود و پیشبرد اهداف انقلاب اسلامیتاثیرگذار باشد.

وی تصریح کرد: علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود را به نشانی، https://survey.porsline.ir/s/GekZC3g/ ارسال کنند که پس از بررسی آثار به نفرات اول تا سوم هر بخش همچنین به یک نفر برگزیده جوان در هر بخش جوایزی نقدی همراه با هدایای طنزانه! اهدا خواهد شد. به گفته امامقلی مهلت ارسال آثار تا 31 اردیبهشت ماه سال 1400 است و مراسم اختتامیه این جشنواره 20 خرداد ماه سال جاری برگزار می‌شود.

  

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز