مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین:

طرح انتقال آب از سد طالقان به آبیک در تابستان تکمیل می شود

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۰۷:۳۴:۲۹
کد خبر: ۱۱۶۲۴۷۸
طرح انتقال آب از سد طالقان به آبیک در تابستان تکمیل می شود
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: فاز اول طرح انتقال آب از سد طالقان تا محدوده شهرستان آبیک در صورت تامین بموقع اعتبارات در تابستان امسال تکمیل می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ طرح انتقال آب از سد طالقان از مصوبات سفر رئیس جمهوری به قزوین در سال 95 است که در صورت تکمیل شدن آن نیاز آب شرب 14 شهر و 194 روستای استان قزوین تأمین می‌شود.

این طرح از مطالبات مهم مردم آبیک و قزوین و روستاهای مسیر برای تامین آب شرب گوارا محسوب می‌شود که به ظرفیت ۶۰ میلیون مترمکعب آب دارای 120 کیلومتر خط اصلی است که با شاخه‌های آن 320 کیلومتر می‌شود و قادر  است آب شرب استان را تا افق 1425 تأمین کند.

ملکی 3

اجرای این طرح شامل خط انتقال و تصفیه خانه بیش از 1500 میلیارد تومان اعتبار و سه سال زمان لازم دارد که با پیگیری و جدیت مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و حمایت های مطلوب استاندار و نمایندگان مجلس در سال گذشته شتاب قابل قبولی گرفت به طوری که فاز آول آن تا آبیک در ماههای آینده تکمیل می شود.

یدالله ملکی در خصوص مهمترین اولویت های تعیین شده برای اجرای طرح های مهم آبی در سال جاری اظهارداشت: مهمترین اولویت ما در سال جاری تسریع در تکمیل آبرسانی به شهرستان آبیک از سد طالقان است.

وی افزود: طرح انتقال آب از سد طالقان برای تامین آب شرب 14 شهر و 194 روستای استان از جمله کارهای مهمی است که در حال اجراست که آبرسانی به شهرستان آبیک حدود 220 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که در حال حاضر با سرعت خوبی در حال تکمیل شدن است.

انتقال آب از طالقان

ملکی بیان کرد: این هزینه برای تملک اراضی، خرید لوله های خط انتقال، نصب تجهیزات مورد نیاز است که 70 میلیارد تومان آن به صورت اسناد خزانه داده شده که سر رسید آن سال 1402 است که از این مبلغ توانستیم 45 میلیارد تومان را نقد کرده و هزینه کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین یادآورشد: برای تکمیل این خط انتقال تا شهرستان آبیک 180 میلیارد تومان نیاز داریم که تا انتهای سال با 90 میلیارد تومان آن موافقت و 40 میلیارد تومان آن ابلاغ شد.

وی گفت: از نظر اجرا قرارداد خرید لوله های خط انتقال به مبلغ 160 میلیارد تومان منعغقد شده و لوله های مورد نیاز در حال تولید در کارخانه و انتقال به کارگاه است.

ملکی اضافه کرد: اگر اعتبارات مورد نیاز بموقع تامین شود و بتوانیم روند اجرای کنونی را ادامه دهیم آب شرب گوارای آبیک در تابستان تامین خواهد شد.

انتقال آب به آبیک 2

وی اظهارداشت: برای انتقال آب سد طالقان به شهرستان آبیک 790 لوله مورد نیاز است تا مسیر 9.5 کیلومتری را اجرا کنیم که تاکنون 150 شاخه لوله در کارخانه تولید شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین بیان کرد: خط انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک 17.5 کیلومتر است که 8 کیلومتر آن لوله گذاری شده است و از 9.5 کیلومتر باقیمانده، بخش عمده مسیر حفاری شده و آماده لوله گذاری است.

ملکی گفت: با بهره برداری کامل از این طرح ملی حدود 78 درصد جمعیت استان تحت پوشش آب شرب گوارا و بهداشتی قرار می‌گیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز