حبیبی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

بهترین راهکار خروج از بحران کرونایی در استان قزوین رعایت کامل شیوه های نامه های بهداشتی است

۱۴۰۰/۰۱/۲۴ - ۱۵:۰۹:۳۵
کد خبر: ۱۱۶۴۶۰۳
بهترین راهکار خروج از بحران کرونایی در استان قزوین رعایت کامل شیوه های نامه های بهداشتی است
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: بهترین راهکار برای خروج از بحران کرونایی ایجاد شده در استان رعایت کامل شیوه های نامه های بهداشتی و ماندن در خانه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ با توجه به قرمز شدن استان قزوین و افزایش نگران کننده بیماران بستری در استان با تصویب ستاد کرونای استان قزوین، بیمارستان صحرایی برای پاسخگویی به نیازهای جدید در شرایط اضطراری برپا شد.

روز سه شنبه منوچهر حبیبی جانشین ستاد کرونای استان، به همراه پیمان نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی، محمد شفیعی فرماندار شهرستان قزوین و قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران از روند برپایی بیمارستان صحرایی بازدید کردند.

مسئولان استان همچنین از بیمارستان 32 تختخوابی ارتش و امکانات آن بازدید کردند و برای هماهنگی با بیمارستان صحرایی نکات لازم را یادآور شدند. 

منوچهر حبیبی در حاشیه برپایی بیمارستان صحرایی در گفتگو با خبرگزاری برنا اظهارداشت: این بیمارستان 30 تخته با همکاری لشکر 16 زرهی قزوین، در محوطه باز بیمارستان ارتش برپا شده و در حال حاضر برای خدمات درمانی موقت به بیماران کرونا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

ثثثث

حبیبی تصریح کرد: شرایط ما افزایشی است و تقریبا از آذرماه تاکنون شرایطی مانند امروز نداشتیم و در 5 ماه اخیر بیشترین آمار بستری با 600 بیمار را رکورد زده ایم که نگران کننده است.

وی بیان کرد: متاسفانه فوتی های ما در سه ماهه اخیر هم به 6 نفر در روز رسید که در 4 ماه رکورد منفی شکسته شد و همچنان این روند به صورت تساعدی در حال افزایش است و محدودیت ها اعمال می شود.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: ارزیابی ها از بازار مشاغل نشان می دهد مشاغل 2 و 3 و 4 همراهی خوبی با ستاد داشته اند و بیش از  90 درصد همراهی کردند و در موضوع کنترل ترددها حضور پلیس راهور پر رنگ شده است.

وی بیان کرد: شب گذشته برای 1500 خودرو جریمه 200 هزار تومانی و یک میلیون تومانی اعمال شد که نسبت به روزهای گذشته حدود 5 برابر شده است.

صحرایی 3

حبیبی اظهارداشت: کنترل تردد و رعایت پروتکل ها در بازارها بسیار مهم است و باید به مردم هشدار دهیم از خیابان گردی و حضور در مراکز جمعیتی جدا خودداری کنند.

وی گفت: نیمی از کارمندان ادارات می توانند دورکاری کنند و تازمان رسیدن واکسن هیچ راهی جز رعایت پروتکل ها و فاصله گذاری اجتماعی نداریم و در این ایام حتما باید شهروندان از ماسک استفاده کنند و به همکاری همه مردم نیازمندیم تا از بحران عبور کنیم.

حبیبی اظهارداشت: بدون همکاری و مشارکت مردم قادر نیستیم از پیک خطرناک چهارم عبور کنیم لذا درخواست می کنیم تا همه اصناف و بازاریان، کارگران، کارمندان و سایر گروهها به مصوبات ستاد اهمیت دهند و با ما همکاری کنند تا موج چهارم را پشت سر بگذاریم و به روزهای قبل از عید باز گردیم.

کرونا قزوین 3

جانشین ستاد کرونای استان قزوین اظهارداشت: بیمارستانهای استان تقریبا تکمیل شده  و مجبور شدیم چند راهکار برای خروج از بحران اتخاذ کنیم که یکی از آنها برپایی بیمارستان صحرایی است.

وی گفت: در حال حاضر تمام ظرفیت بیمارستانهای ولایت و بوعلی به بیماران کرونایی اختصاص داده شده و امروز قرار شد از امکانات بیمارستان ارتش استفاده کنیم و بخشی از محوطه بیمارستان لشکر 16 زرهی قزوین را برای برپایی بیمارستان صحرایی اختصاص دادیم.

حبیبی اظهارداشت: نیروهای مسلح همواره در امور مختلف کمک ما بودند و در طرح شهید سلیمانی بسیجی و سپاه در مراقبت از بیماران بستری در منزل همراهی کردند و در کنترل تردد درون و برون شهری نیروی انتظامی یار ما بود و امروز ارتش در برپایی بیمارستان صحرایی کمک می کند.

صحرایی

وی افزود: بیمارستان ارتش در اختیار ستاد کرونا قرار گرفته و در محوطه آن بیمارستان صحرایی مستقر می شود و همه امکانات بیمارستانی ارتش در این زمینه استفاده خواهد شد البته هنوز مورد بهره برداری قرار نگرفته و در آماده باش کامل است تا اگر بیمارستانها تکمیل شد و نیاز داشتیم سرعت مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی ضمن تشکر از همکاری نیروهای مسلح، ارتش، سپاه، بسیج، لشکر 16 زرهی و نیروی انتظامی از شهروندان هم خواست با رعایت دقیق پروتکل ها به کنترل بیماری کمک کنند.

نظر شما