منوچهر حبیبی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

قزوین همچنان قرمز است/ روزانه ۲۰۰۰ تست PCR در استان قزوین انجام می شود

۱۴۰۰/۰۱/۲۷ - ۱۸:۴۷:۰۹
کد خبر: ۱۱۶۵۸۵۵
قزوین همچنان قرمز است/ روزانه ۲۰۰۰ تست PCR در استان قزوین انجام می شود
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: با کمک آزمایشگاههای بخش خصوصی و دولتی در حال حاضر روزانه 2000 تست PCR در استان قزوین انجام می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در خصوص وضعیت بحرانی استان قزوین در پیک چهارم اظهارداشت: وضعیت کرونایی استان قزوین از قرمز عبور کرده و در شرایط ناپایداری هستیم که تنها با همکاری مردم قادریم از این وضعیت خارج شویم.

وی افزود: متاسفانه در دو روز متوالی آمار فوتی های ناشی از کرونا در استان دو رقمی شده و تعداد بستری ها نیز سه رقمی شده که تداوم این روند ما را وارد بحران دیگری خواهد کرد. 

حبیبی 2

جانشین ستاد کرونای استان قزوین یادآورشد: شهروندان باید بدانند درمان کرونا آخرین راه و پر هزینه ترین روش است و شاید برخی به این مرحله هم نرسند و در حال حاضر ظرفیت محدود تخت های بیمارستانی تکمیل شده و به هیچ عنوان پاسخگوی سرعت انتشار ویروس نیست و برای ما و کادر درمان مشکل ساز شده است.

وی گفت: بارها از مردم عاجزانه درخواست کرده ایم ویروس را جدی بگیرند و بدانند این دشمن خطرناک با کسی شوخی ندارد و هرکس مبتلا شود معلوم نیست مقاومت بدنش کافی باشد و مرگ و میر ناشی از آن بشدت بالاست لذا بار دیگر درخواست می کنیم پروتکل های بهداشتی را جدی بگیرند .و سادی انگاری را کنار بگذارند.

image_2021_4_14-16_13_9_978_Sh6

حضور در صف های خرید خطرناک است

حبیبی حضور شهروندان در هر گونه صف خرید را آلوده ترین مکان برای انتشار ویروس کرونا دانست و یادآورشد: از شهروندان انتظار داریم بشدت از تردد غیر ضروری در شهر و بازار و پاساژ ها و فروشگاهها خودداری کنند و کمتر از خانه خارج شوند.

وی بیان کرد: در صورت  ضرورت خروج از خانه توصیه اکید داریم حتما ماسک بزنند و فاصله گذاری اجتماعی و شیوه های نامه های بهداشتی را رعایت کنند و به سلامت خود و دیگران اهمیت دهند.

image_2021_4_14-16_14_3_813_Ld3

برپایی بیمارستان صحرایی/ آژیر خطر است 

جانشین ستاد کرونای استان قزوین اظهارداشت: برپایی بیمارستان صحرایی هزینه سنگینی دارد و مطمئن باشید تا مجبور نشویم آن را راه اندازی نمی کنیم لذا امروز که ناچار به برپایی این امکانات شده ایم در واقع نوعی به صدا درآمدن آژیر خطر است تا مردم وضعیت کنونی را جدی بگیرند.

حبیبی گفت: خروج از شرایط کنونی فقط با جدی گرفتن  تهدید مرگ بار ویروس و رعایت پروتکل ها از سوی شهروندان ممکن می شود و امیدواریم با همکاری جدی مردم از بحران کرونایی خارج شویم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز