رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین:

انتقال آب سد طالقان به قزوین با مشارکت یک بانک خصوصی تسریع می شود

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۰۹:۴۰:۲۷
کد خبر: ۱۱۶۵۹۱۴
انتقال آب سد طالقان به قزوین با مشارکت یک بانک خصوصی تسریع می شود
رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین گفت: با توافق یکی از بانک های بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در انتقال آب سد طالقان به استان قزوین در صورت نهایی شدن همکاری، اجرای این طرح در فاز دوم با سرعت عملیاتی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ لطف الله سیاهکلی در خصوص ضرورت مشارکت بخش خصوصی برای اجرای سریعتر طرح انتقال آب از سد طالقان به استان اظهارداشت: همانطور که مردم استان مطلع هستند موضوع نبود آب شرب بهداشتی سالم و بهداشتی سالهاست مردم آبیک و روستاهای اطراف را دچار چالش جدی کرده که پس از پیگیری هایی که در گذشته و بویژه سالهای اخیر شد توانستیم با اجماعی که میان استاندار، معاونان، نمایندگان و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای صورت گرفت همه امکانات را بسیج کرده و این طرح را عملیاتی کنیم.

جلسه 44

وی اضافه کرد: خوشبختانه با پیگیری مدیرعامل آب منطقه ای استان و حمایت هایی که از سوی مجمع نمایندگان صورت گرفت توانستیم آرزوی دیرین مردم آبیک را برآورده کنیم و فاز اول این طرح برای انتقال آب سد طالقان به آبیک بسرعت در حال اجراست و امیدواریم در سه ماه آینده به بهره براری برسد.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین تصریح کرد: اولویت بعدی انتقال آب به 14 شهر و 194 روستای استان است که این کار بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و بدون تردید با شرایط موجود و محدودیت منابع اعتباری دولت این طرح بدون مشارکت بخش خصوصی امکان اجرا ندارد.

سیاهکلی گفت: در خوشبینانه ترین حالت اگر انتقال آب سد طالقان توسط دولت اجرا شود با تزریق سالانه 10 تا 20 میلیارد تومان تکمیل این پروژه دهها سال طول می کشد لذا تصمیم گرفته شد سرمایه گذاران توانمندی را شناسایی و وارد پروژه کنیم تا مردم بیش از این منتظر نمانند.

بانک خصوصی طرح انتقال آب از سد طالقان به قزوین را اجرا می کند

وی اظهارداشت: با شناسایی شخصیت های تاثیرگذار و صاحب مسئولیت اهل قزوین خوشبختانه توانستیم با رئیس یکی از بانک های خصوصی که اصالت قزوینی هم دارد و بسیار علاقمند به کمک به توسعه استان هستند وارد مذاکره شویم و به نتایج خوبی برسیم.

لسه آب 44

نماینده قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: هفته گذشته نشست مهمی با حضور استاندار، مجمع نمایندگان، معاون عمرانی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان با ریاست این بانک در تهران برگزار شد تا این طرح را نهایی کنیم.

وی اظهارداشت: با مذاکرات طولانی و جلب رضایت مدیرعامل بانک مقرر شد 5 میلیون مترمکعب سهم آب از سد طالقان و 25 میلیون متر مکعب از پساب استان در اختیار سرمایه گذار به عنوان ( آورده دولت) قرار گیرد تا انگیزه ورود به این طرح مهم و پر هزینه را داشته باشد.

انتقال آب به آبیک 2

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین بیان کرد: همچنین در مسیر اجرا برای صدور مجوز ایجاد گلخانه و نیز شهرک صنعتی به عنوان مشوق های دیگر موافقت شده و تلاش می کنیم تا این تفاهم در ماه آینده به عقد قرارداد منجر شود.

وی گفت: انتقال آب از سد طالقان به شهرستان آبیک خوشبختانه با سرعت پیش می رود و در ماههای آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد که جا دارد از تلاش مدیرعامل آب منطقه ای و همکارانشان و نیز پیمانکار تشکر کنیم و ادامه طرح تا استان هم اگر با مشارکت بانک بخش خصوصی نهایی و عملیاتی شود بسیار امیدواریم تا انتقال آب سد طالقان به 14 شهر و 194 شهر در 18 ماه انجام شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز