دادستان قزوین:

دستگاه قضایی با شهروندانی که پروتکلها را رعایت نکنند برخورد می کند

۱۴۰۰/۰۱/۲۸ - ۱۳:۱۵:۰۱
کد خبر: ۱۱۶۶۲۶۰
دستگاه قضایی با شهروندانی که پروتکلها را رعایت نکنند برخورد می کند
دادستان قزوین گفت: دستگاه قضایی با شهروندانی که پروتکل های بهداشتی را در شرایط قرمز کرونایی رعایت نکنند برخورد می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد قاسمی در خصوص محدودیت های کرونایی در استان اظهارداشت: در آخرین نشست ستاد کرونای استان مصوبات و محدودیت‌های جدید کرونایی به تصویب رسید و این مصوبات در شرایط فعلی در حکم قانون و برای همه اصناف، افراد، دستگاه ها لازم‌الاجراست.

وی افزود:  وضعیت استان قزوین از حیث شیوع ویروس کرونا همانند سایر استان ها بحرانی است و رعایت نکردن دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی، موجب پیگیری قضایی خواهد شد و نسبت به اشخاص حقیقی وحقوقی در صورت نقض محدودیت ها، برخوردهای بازدارنده اِعمال خواهد شد.

دادستان قزوین بیان کرد: بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، در صورت گزارش دانشگاه علوم پزشکی و یا سایر ضابطان قضایی، برای افرادی حقیقی و حقوقی که پروتکل ها و شیوه نامه های بهداشتی را نادیده گرفته و نقض کنند، به اتهام تهدید علیه بهداشت عمومی، پرونده قضایی تشکیل شده و در شعب ویژه رسیدگی خواهد شد و احکام صادره جنبه پیشگیرانه و بازدارنده خواهد داشت.

قاسمی تصریح کرد: تمامی پروتکل های بهداشتی به اصناف ابلاغ شده و در صورت رعایت نکردن آنها، واحد صنفی پلمب و با متخلفان برخورد خواهد شد و خودرو و یا سایر ابزار و اقلام نیز توقیف می شود.

این مقام قضایی استان بیان کرد: دستگاه ها و نهادها نیز باید بر اساس مصوبات ابلاغی فعالیت کنند و انتظار داریم شهروندان حتی‌الامکان از مراجعه غیر ضروری به ادارات و دستگاه ها خودداری کنند.

وی یادآورشد: بر اساس دستور رئیس کل دادگستری استان، تشکیلات قضایی فقط پرونده های مهم ودارای نوبت را مورد رسیدگی قرار خواهد داد و مراجع انتظامی نیز از ارسال پرونده های غیر ضروری به دستگاه قضایی خودداری خواهند کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین اظهارداشت: مصوبات ستاد کرونا در راستای بهداشت عمومی، پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا تعیین می شود و شهروندان محترم باید در رعایت پروتکل های بهداشتی، محدودیت ها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی همانند ماه های گذشته پایبند باشند، تا نیازی به تشکیل پرونده قضایی و برخوردها قهری نباشد.

قاسمی از شهروندان خواست در این شرایط ازحضور در اماکن عمومی وپرتردد و همچنین دورهمی و تجمع خانوادگی جدا خودداری کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز