رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

راه اندازی ۲۰ پایگاه اورژانس در استان قزوین ضروری است

۱۴۰۰/۰۱/۲۸ - ۱۴:۲۱:۳۹
کد خبر: ۱۱۶۶۳۰۱
راه اندازی ۲۰ پایگاه اورژانس در استان قزوین ضروری است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و داشتن نقاط حادثه خیز متعدد، خرید بالگرد و راه اندازی 20 پایگاه اورژانس در استان ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزو.ین؛ پیمان نامدار روز شنبه در مراسم افتتاح پایگاه موقت اورژانس در شهر شریفیه قزوین که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهارداشت: استان قزوین به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود معمولا با سوانح جاده ای زیادی روبروست که امدادرسانی بموقع نیازمند تامین نیازهای پایگاههای اورژانس در اقصی نقاط استان است.

وی افزود: در حال حاضر 45 پایگاه اورژانس در استان فعال شده و با 47 کد فعال( آمبولانس) و بهره گیری از 390 نیروی متخصص و تکنسین در خدمت مردم استان و سایر کسانی است که در ایام سال در جاده ها دچار سانحه می شوند.

افتتاح اورژانس 1

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: روزانه به طور متوسط 8 ماموریت فوریت های پزشکی انجام می شود و به دلیل شرایط استان با کمبود پایگاه و آمبولانس مواجهیم.

حداقل 20 پایگاه اورژانس کمبود داریم

وی اظهارداشت: در حال حاضر و بر اساس برنامه تنظیم شده تعداد 20 پایگاه در استان کمبود داریم که حداقل باید 8 پایگاه در داخل شهر احداث شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: به دلیل داشتن نقاط حادثه خیز متعدد و مناطق کوهستانی نیازمند راه اندازی 64 پد برای فرود بالگرد و نیز خرید یک فروند بالگرد برای اورژانس هوایی هستیم.

2560809

نامدار بیان کرد: خرید بالگرد با کمک وزیر بهداشت، استاندار و نمایندگان پیگیری خواهد شد و تا واگذاری زمین و راه اندازی اورژانس هوایی و قطعی شدن آن باید بتوانیم حداقل 40 پد بالگرد برای فرود را در مناطق مختلف استان احداث کنیم که یک پد تاکنون اداث شده است.

شناسایی 116 نقطه برای ایجاد پد بالگرد

نامدار تصریح کرد: در استان قزوین بیش از 116 نقطه برای ایجاد پد بالگرد اورژانس هوایی شناسایی شده که برای فرود در مواقع اضطراری و امدادرسانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت تا امداد تسریع شود.

وی بیان کرد: در شهر شریفیه به دلیل موقعیتی که در کنار جاده اصلی دارد ضرورت داشت به صورت موقت یک مرکز اورژانس راه اندازی کنیم تا ساختمان اصلی ساخته شود.

اورژانس

نامدار گفت: با همکاری فرماندار البرز و اعضای شورا و شهردار شریفیه قسمتی از ساختمان آتش نشانی که استفاده نمی شود در اختیار اورژانس قرار گرفته و امکانات را شامل یک دستگاه اتولانس، یک دستگاه موتورلانس مستقر کردیم که بیش از 100 میلیون تومان برای خرید تجهیزات پزشکی داخل پایگاه و بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای سایر امکانات هزینه شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز