مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین:

آب کشت پاییزه را تامین می کنیم/ آبی برای کشت اضافه نداریم

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۸:۰۲:۱۸
کد خبر: ۱۱۶۷۰۵۸
آب کشت پاییزه را تامین می کنیم/ آبی برای کشت اضافه نداریم
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین گفت: به تعهدات خود برای تامین آب 60 درصد کشت پاییزه عمل می کنیم و از کشاورزان انتظار داریم کشت اضافه نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان عصر روز یکشنبه به ریاست جمالی پور استاندار قزوین و با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز استانداری برگزار شد.

یدالله ملکی در این جلسه اظهارداشت: گزارش های هواشناسی و مدیریت بحران در خصوص پیش بینی کاهش شدید بارشها و احتمال بروز خشکسالی برای ما نیز نگران کننده است و اگر در این ایام شاهد جاری شدن آب کانال در هستیم به دلیل دوراندیشی و ذخیره پارسال است.

وی بیان کرد: امسال ۳۳۰ میلیون مترمکعب آب از سد طالقان وارد استان کردیم که ۴۵ میلیون مترمکعب آن ذخیره آبخوان بود.

جلسه 66

ملکی تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار ۲۲۰ میلیون مترمکعب ذخیره داریم که پارسال این ذخیره به دلیل بارشها حدود ۳۴۵ میلیون مترمکعب بود اما در سال جاری با کم شدن بارندگی ها، ورودی و خروحی سد یکسان شده است.

به تعهدات تامین آب کشت پاییزه عمل می کنیم

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین تصریح کرد: پارسال برای سال زراعی تصمیم گرفتیم و برنامه ریری کردیم که آب مورد نیاز ۶۰ درصد کشت پاییزه را تامین کنیم که اگر بارندگی داشته باشیم می توانیم به تعهد خود عمل کنیم اما به دلیل وضعیت خوب سال گذشته برخی از کشاورزان کشت مازاد دارند که تامین آب آن در این شرایط ممکن نیست.

وی بیان کرد: امیدواریم از سوی جهاد کشاورزی اطلاع رسانی مناسبی صورت گیرد تا کشاورزان کشت اضافه نداشته باشند زیرا امسال با تنش آبی مواجهیم و از کشاورزان انتظار همکاری داریم.

ملکی گفت: با اقدامات انجام شده در سالهای گذشته توانستیم جلوی افت آبهای زیرزمینی را بگیریم اما اگر بارش ها کم شده و مصرف کنترل نشود ما نیز با چالش مواجه خواهیم شد و تنها راهکار مشارکت مردم در مدیریت مصرف است.

جلسه 4

وی یادآورشد: در استان قزوین۱۰۰ حلقه چاه تلفیقی داریم که برای زمان بحران مورد استفاده قرار می گیرد که با پیش بینی های انجام شده تاکنون ۳۰ حلقه راه اندازی شده و در صورت کمک استان برای تامین تجهیزات مورد نیاز این چاهها از جمله پمپ و تابلوی برق آمادگی داریم مابقی را هم وارد چرخه کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین بیان کرد: امسال سال سختی داریم و همه باید کمک‌کنند تا بحران را پشت سر بگذاریم لذا از کشاورزان انتظار داریم در مصرف آب صرفه جویی کنند و کشت اضافه نداشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز