مدیرعامل آبفای استان قزوین:

۵ شهر استان با بحران کم آبی مواجهند/ مردم صرفه جویی کنند

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۸:۴۱:۴۹
کد خبر: ۱۱۶۷۰۶۹
۵ شهر استان با بحران کم آبی مواجهند/ مردم صرفه جویی کنند
مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین گفت: با کاهش بارندگی ها و افزایش مصرف در ایام کرونا در 5 شهر و چندین روستا با چالش کمبود آب مواجهیم و از مردم انتظار داریم صرفه جویی کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان عصر روز یکشنبه با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز استانداری برگزار شد.

داراب بیرنوندی در این جلسه با ابراز نگرانی از کمبود آب در استان اظهارداشت: با توجه به انتشار ویروس کرونا با افزایش شدید مصرف آب در استان مواجهیم که انتظار داریم این وضعیت کنترل شود تا در تابستان دچار چالش نشویم.

مدیرعامل آبفای استان قزوین یادآورشد: در زمان خشکسالی معمولا وضعیت کم آبی در آبهای زیرزمینی دیده می شود و چون چاهها عمر مفید دارند باید برای این مواقع تدبیر کنیم.

جلسه32

بیرنوندی در خصوص تامین نیازهای آب شرب استان تصریح کرد: در سال گذشته  32حلقه چاه حفر شد و اقدامات متعددی صورت گرفت تاشهروندان با چالش کم آبی مواجه نشوند.

وی اظهارداشت: سال گذشته 32 حلقه چاه برای تامین آب روستاها حفر شد و 200 کیلومتر خط شبکه ایجاد کردیم که170 کیلومتر آن در روستاها بود.

بیرنوندی گفت: پیش بینی ما این است که امسال آبرسانی به 140 روستا با جمعیتی بالغ بر 75 هزار نفر به صورت سیار انجام شود که سال گذشته به 40 روستا آبرسانی به صورت سیار انجام شد و در حال حاضر در شش روستا مشکل تامین آب جدی است که در دستور قرار دارد تا رفع مشکل شود. 

وی یادآورشد: امسال در 5 شهر پیش بینی از جمله قزوین و تاکستان بحران آب داریم که باید7 حلقه چاه حفر شود و با توسعه شهرها و تکمیل مسکن مهر در ناحیه شهری مهرگان شاهد افزایش جمعیت 150 هزار نفری خواهیم بود که باید خط انتقال قزوین هم تکمیل شود.

جلسه 66

مدیرعامل آبفای استان اضافه کرد: در شهر تاکستان مشکل تامین آب داشتیم که با حفر یک حلقه چاه این مشکل تا حدودی برطرف شده اما باید یک حلقه چاه دیگر حفر شود و در شهر دانسفهان هم حفر یک حلقه چاه مورد نیاز است و در آبیک هم اب گوارا نداریم که امیدواریم امسال این مشکل برطرف شود.

بیرنوندی همچنین خواستار تامین سوخت 33 دیزل ژنراتور چاههای آب( نیاز سالانه 400 هزار لیتر) و ممنوع شدن آبیاری فضای سبز با آب شرب در ایام کم آبی شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز