معاون عمرانی استانداری قزوین:

کمیته مدیریت بهینه مصرف آب در استان قزوین تشکیل می شود

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۹:۳۱:۴۰
کد خبر: ۱۱۶۷۰۷۲
کمیته مدیریت بهینه مصرف آب در استان قزوین تشکیل می شود
معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: با تشکیل کمیته مدیریت بهینه مصرف آب در استان برای برنامه ریزی در مصرف مناسب و صیانت از منابع آبی اقدام خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان عصر روز یکشنبه با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز استانداری برگزار شد.

علی فرخزاد در این جلسه گفت: در حوزه مدیریت منابع آبی کمیته بهینه سازی مصرف آب شرب و کشاورزی را تشکیل خواهیم داد تا از این منابع در شرایط بحران صیانت شود.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش بارندگی در سال زراعی امسال باید پیش بینی لازم صورت گیرد که در این راستا روستاهای در معرض خطر شناسایی شده و به صورت منظم جلساتی خواهیم داشت تا اقدامات پیشگیرانه مورد بررسی قرار گیرد.

جلسه 212

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: اولویت ما در سال کم آبی تامین آب شرب درشهرها و روستاهاست و با توجه کاهش تولید انرژی در نیروگاههای برق آبی باید سوخت ژنراتورها ذخیره شود. 

وی گفت: سال گذشته استفاده از ظرفیت همه دستگاهها  مورد توجه بود و موضوع سوخت از سوی دفتر شهری استانداری باید پیگیری شود و از شهرداری ها درخواست می شود از آبیاری فضای سبز با آب شرب جدا خودداری کنند.

فرخزاد تصریح کرد:همچنین از فرمانداران انتظار داریم نسبت به تشکیل کمیته بهینه سازی مصرف آب در شهرستانها اقدام کنند و بحران کم آبی امسال برنامه ریزی لازم را انجام دهند.

وی یادآورشد: برای خسارات احتمالی خشکسالی هم باید تدبیر کنیم و در این راستا پیگیری دریافت اعتبارات تنش آبی مورد تاکید است.

معاون عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: در این شرایط با کمک رسانه ها باید فرهنگ سازی کنیم تا مردم صرفه جویی را جدی بگیرند.

فرخزاد در خصوص حریق در مراتع هم اظهار داشت: به دلیل خشکسالی احتمال حریق در مراتع زیاد است لذا بایستی از ظرفیت دهیاری و شوراهای روستایی و جوامع برای کمک در این مواقع پیش بینی لازم صورت گیرد.

جلسه 2345

وی گفت: پهنه بندی عرصه ها و پیش بینی اعتبارات بحران برای ایام خشکسالی و توجه به نگهداری پد بالگرد توسط روستاییان مورد توجه باشد.

معاون عمرانی استانداری قزوین در ادامه تصریح کرد: شهرداری ها برای کمک در اطفای حریق در خارج از محدوده هیچ تکلیفی ندارند اما در صورت نیاز و اعلام مدیریت بحران و انجام ماموریت نباید پاسخگوی مسائل حقوقی باشند و این موضوع به شهرداران ابلاغ خواهد شد.

علی رحمانی معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین هم گفت: برای اطلاع رسانی مناسب پیشنهاد می شود سازمان جهاد کشاورزی، آب منطقه ای و آبفا یک برنامه ترویجی با موضوع آب داشته باشند و کشاورزان و شهروندان با مشکلات آشنا شده و همراهی کنند.

وی بیان کرد: در این زمینه آماده همکاری هستیم تا قبل از هر گونه تنش آبی بتوانیم همراهی مردم را جلب کنیم.

جلسه ذر2

رحمانی تصریح کرد: اعتبارات تنش آبی هنوز ابلاغ نشده لذا از مدیران صنعت آب و برق انتظار پیگیری داریم تا سهم خود را بموقع دریافت کنند.

معاون سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین یادآورشد: ۲۰۰ میلیارد تومان برای آب روستایی و ۳۲۰ میلیارد برای مناطق محروم در کشور پیش بینی شده که در صورت پیگیری بموقع مدیران می توان سهم استان را دریافت و در امور مورد نیاز هزینه کرد.

وی برای کمک به تامین اعتبار رفع مشکل تنش آبی اعلام آمادگی کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز