رئیس پلیس فتا قزوین خبر داد:

دستگیری مجرم سایبری سابقه‌دار در قزوین

۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۰۸:۰۸:۴۱
کد خبر: ۱۱۶۷۶۸۲
دستگیری مجرم سایبری سابقه‌دار در قزوین
رئیس پلیس فتا استان قزوین از دستگیری مجرم سایبری سابقه‌دار با چندین فقره پرونده به ارزش تقریبی دو میلیارد ریال طی همکاری پلیس فتا استان‌های قزوین، تهران و اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سرهنگ محمدعلی فرهودی در این باره اظهار کرد: در پی ارجاع یک فقره پرونده نیابتی از سوی دادسرای عمومی و انقلاب استان قزوین به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از شهروندان، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی پرونده و انجام اقدامات تخصصی و پلیسی و در ادامه تجزیه و تحلیل ادله دیجیتال موجود، چندین سر نخ از متهم اصلی پرونده بدست آمد که بیانگر سابقه‌دار بودن متهم و فرا استانی بودن حوزه ارتکاب جرایم توسط وی بود.

رئیس پلیس فتا استان قزوین اضافه کرد: اطلاعات بدست آمده از متهم توسط اکیپ‌ های مبارزه با جرایم استان با همکاری پلیس فتا "تهران بزرگ "و  "اردبیل" مورد بررسی قرار گرفت و درنهایت متهم با هویت معلوم در یک عملیات غافلگیرانه در شهر قزوین دستگیر و به مقر پلیس فتا  منتقل شد. 

سرهنگ فرهودی ادامه داد: پس از بازجویی از متهم و بررسی سوابق نامبرده و انجام تحقیقات تکمیلی، چندین حساب بانکی که با استفاده از آنها اعمال مجرمانه نظیر پولشویی صورت گرفته بود مشخص و در این خصوص 4  همدست متهم که در ارتکاب جرایم نقش داشتند شناسایی و دستگیر شدند.

وی یاد آور شد: با توجه به اینکه چندین پرونده مرتبط به این کلاهبرداری در سطح کشور موجود می باشد و حساب های متعددی در پروسه کلاهبرداری استفاده شده است، ارزش تقریبی کلاهبرداری صورت گرفته توسط این مجرمین بالغ بر 2 میلیارد ریال برآورد می‌شود.

سرهنگ فرهودی تصریح کرد: متهم پس از تکمیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.

رئیس پلیس فتا استان قزوین از شهروندان خواست: کاربران مراقب ترفندها و شگردهای کلاهبرداران در فضای مجازی باشند و با ارتقاء سطح معلومات سایبری، خود را در برابر خطرات این فضا واکسینه کنند و در صورت مواجهه با موارد مشکوک و وقوع هرگونه مشکل در فضای مجازی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.  

 

نظر شما