رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین:

تعطیلی هیچ رسانه ای را نمی پسندیم/ خبرنگاران واکسینه می شوند

۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۱۱:۴۴:۲۲
کد خبر: ۱۱۶۷۸۶۳
تعطیلی هیچ رسانه ای را نمی پسندیم/ خبرنگاران واکسینه می شوند
رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت: با تعطیلی و توقف فعالیت هیچ رسانه ای موافق نیستیم و معتقدیم چد صدایی و شنیدن نظرهای مختلف یک ضرورت برای پویایی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ شورای اطلاع رسانی استان روز سه شنبه به ریاست منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری، محمد حسین اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، رقیه نانگیر معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری و جمعی از خبرنگاران در محوطه روباز استانداری قزوین برگزار شد. 

منوچهر حبیبی در این جلسه اظهارداشت: کمک به نشریات و خبرگزاری ها در ایام کرونا پیگیری شده است تا حمایت مناسبی از فعالان رسانه صورت گیرد.

وی تصریح کرد: ویروس کرونا در مدت ۱۴ ماه آسیب زیادی به کسب و کارهای مختلف وارد کرده و رسانه ها هم با این که سنگ تمام گذاشتند اما آسیب زیادی به آنها وارد شد که باید بخشی از آن را جبران کنیم.

123

حبیبی یادآورشد: رسانه ها در آگاهی بخشی , هشدار دادن و انعکاس پیامدهای ناشی از سهل انگاری و عادی انگاری بسیار موفق عمل کردند که جای تقدیر دارد.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین تصریح کرد: ازهفته آینده ویروس کرونا وارد دو فاز می شود که یک مورد رعایت پروتکل ها و موضوع بعدی واکسیناسیون است.

واکسیناسیون شدت می گیرد

وی اظهارداشت: از هفته آینده اجرای واکسیناسیون در کشور و استان قزوین شدت می گیرد و با سرعت انجام خواهد شد و با اختصاص سهمیه واکسن بیشتر ما نیز روند توزیع و تزریق را افزایش خواهیم داد.

حبیبی اضافه کرد: مقرر شده تا دو سالن بزرگ ورزشی را برای تزریق گروههای دارای اولویت آماده کنیم تا تزریق فراگیر را با سرعت انجام دهیم و مخاطرات این بخش را کاهش دهیم.

مردم به سرعت بخشیدن به واکسسیناسیون امیدوار باشند

وی گفت:شهروندان باید از روزهای آینده به سرعت بخشیده شدن به واکسیناسیون امیدوار شوند و بدانند  توزیع هم شدت می گیرد.

حبیبی اضافه کرد: همکاری اصناف، مردم،  بازاریان و کارمندان در این ایام بی نظیر بود و بیش از ۹۵ درصد رعایت پروتکل ها را جدی گرفتند و امیدواریم این همکاری تداوم یابد.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین یادآورشد: گروه دوم که در نوبت واکسیناسیون قرار دارند افراد بالای ۶۵ سال هستند که بیش از ۱۳۰ هزار نفر را شامل می شوند و این گروه آسیب پذیر بزودی و.اکسینه خواهند شد.

وی بیان کرد: از آنجا که بیش از 70 درصد فوتی ها را افراد بالای 65 سال تشکیل می دهند با واکسینه شدن این گروه امیدواریم از فوتی های بیشتر پیشگیری شود.

خبرنگاران در نوبت تزریق واکسن قرار می گیرند

حبیبی گفت: خبرنگاران هم به واسطه حضور مستمر در صحنه خدمت رسانی از گروههای در معرض آسیب ناشی از کرونا هستند که در نوبت اول دست ما بسته بود چون از مرکز مدیریت می شد اما در نوبت بعدی واکسیناسیون این گروه نیز در اولویت تزریق خواهند بود.

11

وی اظهارداشت: در انتخابات ۱۴۰۰ که بزرگترین رویداد سیاسی کشور است میزان مشارکت مردم اهمیت زیادی دارد و در این میان وجه غالب انتخابات آینده تحقق شور انتخاباتی است.

 حبیبی تصریح کرد: زوایای مختلف انتخابات از جمله امنیت، سلامت، قانون مندی، اهمیت دارد اما مهمترین محور مشارکت بالای مردم است.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین بیان کرد: انتخابات ۱۴۰۰ باید در رسانه ها برجسته شود لذا توقع داریم در مباحث انتخابات فعالان رسانه ای مشارکت فعال داشته باشند و کلید اطلاع رسانی را بزنند.

وی گفت: کلید فضای رسانه ای انتخابات توسط رسانه ها زده شود و با ورود خبرگزاری ها، مطبوعات و سایت ها امیدواریم شور انتخاباتی مهیا شود.

حبیبی اضافه کرد: انتظار داریم نشست های متعدد با مدیران رسانه ها برگزار شده و توقعات گفته شود و آنچه ستاد نیاز دارد در اختیار فعالان این عرصه قرار گیرد و شیوه های موثر نیز معرفی شود.

حبیبی در خصوص توقف فعالیت یکی از استودیوهای رسانه ای استان هم گفت: بسته شدن هیچ رسانه ای را نمی پسندیم و موضوع را پیگیری می کنیم زیرا اعتقاد داریم رسانه ها باید درصحنه باشند و تنوع در کار و شنیده شدن صداهای مختلف به پویایی جامعه کمک می کند.

رئیس شورای اطلاع رسانی استان قزوین گفت: وجود سلیقه و دیدگاههای مختلف برای جامعه ضروری است و با گفتگو می توانیم مشکلات را حل کرده و بر اساس قانون به فعالیت رسانه ها کمک کنیم.

وی اضافه کرد: این موضوع با محوریت شورای اطلاع رسانی حل خواهد شد و باید تصمیم بگیریم و با هم فکری گره گشای مشکلات باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز