مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین:

فصل قهر با رسانه ها گذشته است

۱۴۰۰/۰۱/۳۱ - ۱۲:۲۳:۱۳
کد خبر: ۱۱۶۷۹۰۷
فصل قهر با رسانه ها گذشته است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: فصل قهر با رسانه ها گذشته و باید همه بر اساس تحمل یکدیگر و سعه صدر و قانون مندی در عرصه رسانه فعالیت کنند

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ شورای اطلاع رسانی استان روز سه شنبه به ریاست منوچهر حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری، محمد حسن اسماعیلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، رقیه نانگیر معاون منابع نیروی انسانی استانداری و سحید حسین بی نیاز مدیر رودابط عمومی استانداری قزوین در محوطه روباز استانداری قزوین برگزار شد.

محمد حسین اسماعیلی در این جلسه اظهارداشت: در موج چهارم بیشترین الودگی ها به صورت خانوادگی است که نشان می دهد در ایام نوروز دورهمی و میهمانی ها بیشتر شده و امروز پیامدهای آن را مشاهده می کنیم.

وی بیان کرد:  از رسانه ها انتظار می رود با اطلاع رسانی مناسب نسبت به مکان های آلوده و علل انتشار ویروس مردم را آگاه کنند و با انعکاس مستمر هشدارها زمینه جدی گرفتن توصیه ها را یادآوری کنند.

اسماعیلی تصریح کرد: اجرای طرح پویش هر خانه یک مسجد باید با جدیت اجرایی شود تا شاهد کاهش آلودگی و قطع زنجیره انتقال باشیم.

جلسه 33

رسانه ها در ایجاد شور انتخاباتی فعال باشند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین یادآورشد: در آستانه دو انتخابات مهم در کشور هستیم و از رسانه ها درخواست می کنیم زمینه ایجاد شور انتخاباتی را مهیا کنند.

وی گفت: باید از دو قطبی کردن فضای انتخاباتی با کمک رسانه ها جلوگیری شود و در فضای مجازی برای تقویت وحدت در جامعه و ایجاد شور انتخاباتی تلاش بیشتری صورت گیرد.

فصل قهر با رسانه ها گذشته است 

اسماعیلی با انتقاد از پلمب استودیوی یکی از رسانه ها در استان گفت:جلوگیری از فعالیت این استودیو پسندیده نیست و باید زمینه فعالیت و اظهار نظر و شنیده شدن صداهای مختلف را مهیا کنیم و سعه صدر را بالا ببریم.

وی در خصوص حمایت از رسانه های فعال مقرر شد در این دوره ابتدا رسانه های استانی و محلی مورد حمایت قرار گیرند و با دادن تسهیلات کم بهره کمک ناچیزی به این گروه شود.

اسماعیلی تصریح کرد: بیش از 56 رسانه استانی در استان شناسایی شده که بر اساس نظم در انتشار در ۴ گروه تقسیم بندی شده است.

وی بیان کرد: رسانه هایی که بالای ۵۰ درصد فعالیت مستمر داشته اند و نیز پایگاههای خبری بر اساس به روز رسانی در فهرست دریافت تسهیلات قرار گرفته اند.

در ادامه رقیه نانگیر معاون منابع نیروی انسانی استانداری گفت: خبرنگاران نقش مهمی در عرصه اطلاع رسانی داشته اند که حمایت از آنها را در اولویت قرار داده ایم. 

11

وی بیان کرد: اسامی رسانه ها با اولویت در جدول خاصی پیش بینی شده و تسهیلات با سود 4 درصد و بازپرداخت ۳۶ ماهه است.

محمد حسین بی نیاز مدیر روابط عمومی استانداری قزوین هم اظهارداشت: با شرایط موجود و تحریم های ظالمانه که روبرو شده ایم نگران حضور مردم هستیم که کرونا هم مزید بر علت شده است.

بی نیاز بیان کرد: امروز از شرایط آبی خارج شده ایم و از قرمز هم عبور کرده ایم لذا دنبال فضای تهییجی بودیم اما کرونا دست ما را بسته است.

وی گفت: امیدواریم در ۱۵ روز آینده بتوانیم شرایط بهتری داشته باشیم و فضاسازی محیطی نیز آغاز شود بتوانیم فضای بهتری برای انتخابات مهیا کنیم.

بی نیاز از رسانه ها خواست زمینه اطلاع رسانی، تهییج و ترغیب مردم برای حضور پرشور در انتخابات را مهیا کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز