مدیرکل ارشاد استان قزوین:

نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت فردا در قزوین برگزار می شود

۱۴۰۰/۰۲/۰۱ - ۰۹:۵۵:۳۹
کد خبر: ۱۱۶۸۳۳۰
نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت فردا در قزوین برگزار می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت فردا دوم اردیبهشت بصورت مجازی در قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد حسین اسماعیلی در این باره اظهارداشت:همزمان با بهار قرآن در ماه مبارک رمضان و ایام ولادت باسعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در استان قزوین هم برگزار می شود.

اسماعیلی تصریح کرد: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت به صورت آزمایشی فردا دوم و آزمون اصلی ۸ الی۱۰ اردیبهشت با حضور ۱۶۵۰ نفر از علاقمندان در استان قزوین به صورت مجازی برگزار می شود و اطلاعات تکمیلی این آزمون از طریق سامانه "حمد "( http://quranedu.ir) اطلاع رسانی می شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان قزوین یادآورشد: در این دوره ۱۶۵۰ نفر در استان قزوین در ۳ گروه و ۱۴ رشته شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در دو رشته ترجمه و تفسیر سوره بقره، بخش معارف اهل بیت (علیهم السلام) در سه رشته حفظ و مفاهیم نهج‌البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان و حفظ قرآن کریم در رشته‌های حفظ و مفاهیم جز ۳۰، حفظ و مفاهیم جز اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم ۵ جز اول، حفظ و مفاهیم ۱۰ جز اول، حفظ و مفاهیم ۱۵ جز اول، حفظ و مفاهیم ۲۰ جز اول، حفظ و مفاهیم ۲۵ جز اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم در آزمون شرکت می کنند.

قرآن

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان قزوین اظهار داشت: از این تعداد یک هزار و ۱۵۰ نفر از طریق مؤسسه‌های قرآن و عترت استان و ۵۰۰ نفر به‌صورت آزاد با مراجعه به سامانه مربوطه ثبت نام کرده‌اند.

وی در خصوص اهداف برگزاری این آزمون تصریح کرد: ترویج سبک زندگی قرآنی، انس و آشنایی بیشتر با آموزه های قرآن کریم و معارف مکتب نورانی اهل بیت (ع) است.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان افزود: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان برای فراگیری معارف قرآن و عترت، از دیگر اهداف برگزاری این آزمون است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز