مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین:

۹۴۸۱ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی در استان قزوین احداث می شود

۱۴۰۰/۰۲/۰۱ - ۱۴:۴۴:۳۱
کد خبر: ۱۱۶۸۵۷۸
۹۴۸۱ واحد مسکونی در طرح اقدام ملی در استان قزوین احداث می شود
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با واگذاری 40 هکتار زمین عملیات ساخت 9481 واحد مسکونی در طرح اقدام ملی در استان آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، ابراهیم مبارک قدم در جلسه شورای مسکن استان قزوین گفت: در برش استانی طرح اقدام ملی مسکن که برش استانی آن از سوی وزارتخانه ابلاغ شده سهم استان احداث 9481 واحد تعیین شده که ثبت نام از متقاضیان در 4 مرحله انجام شده است.

وی بیان کرد: در استان قزوین در مرحله اول بیش از 30 هزار و 276 نفر ثبت نام کردند که تعداد 10 هزار و 394 نفر واجد شرایط شناخته شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: پس از ارزیابی و پایش اولیه در مرحله اول 3636 متقاضی تایید نهایی شدند و 2700 نفر نیز گشایش حساب در بانک عامل را انجام دادند.

123456

وی یادآورشد: با بررسی مدارک این متقاضیان تاکنون 2395 نفر وجه اعلام شده را واریز کردند که آورده آنها تاکنون 96 میلیارد و 400 میلیون تومان شده است.

مبارک قدم اظهارداشت: تعداد 4482 واحد مسکونی در شهرهای بویین زهرا، آبیک، تاکستان، قزوین احداث خواهد شد که یک هزار واحد بیش از پیش بینی در سامانه است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین بیان کرد: در اجرای طرح اقدام ملی مسکن تعداد 56 پروژه کوچک و بزرگ پیش بینی شده که امسال 4500 واحد در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: در حال حاضر 2340 نفر از متقاضیان در پروژه ها معرفی شده اند تا در یک مدت زمان مشخص کار ساخت به پایان برسد.

مبارک قدم اظهارداشت: تاکنون واگذاری یک هزار قطعه زمین در شهرهای آبیک، تاکستان، اقبالیه، بویین زهرا، اسفرورین، بیدستان و محمودآباد و ناحیه منفصل شهری مهرگان تخصیص یافته و مشکلی در این شهرها نداریم.

وی بیان کرد: مجموع زمین اختصاص یافته برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن بیش از 40 هکتار است و بنیاد مسکن نیز در شهرهای زیر 100 هزار نفر ساخت مسکن را انجام خواهد داد.

مسکن 2

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین اضافه کرد: در تاکستان 193 متقاضی ثبت نام کرده و 21 نفر وجه خود را واریز کرده اند، در اقبالیه 212 نفر ثبت نام و 32 نفر آورده اولیه را واریز کرده اند، در بیدستان 470 نفر ثبت نام کرده و 21 نفر وجه اعلام شده را واریز کرده اند، در بوین زهرا 726 نفر ثبت نام و 92 نفر واریز وجه داشته اند که بیشترین استقبال در این شهر است.

وی همچنین تصریح کرد: در شهر الوند 36 نفر ثبت نام و فقط یک نفر وجه رلا واریز کرده، در اسفرورین و خرمدت 19 نفر ثبت نام و کسی واریز وجه نداشته، در آبیک 85 نفر ثبت نام و 18 نفر واریز وجه داشته اند.

مبارک قدم گفت: مهمترین اولویت ما در سال جاری تکمیل تمامی پروژه های مسکن مهر در استان تا خرداد ماه است که در این راستا از مجموع  ۴۴ هزار و ۲۵۶ واحد بیش از ۳۹ هزار واحد افتتاح شده و ۴ هزار واحد باقیمانده است. 

مسکن مهر 3

وی بیان کرد:  ۱۵۱۲ واحد تفاهم سه جانبه و  ۴۵۹ واحد تعاونی و ۲۴۹۲ واحد خود مالکی باقیمانده است که پروزه های متوقف زیر ۳۰ درصد و فاقد متقاضی کنار گذاشته شده و باید بقیه افتتاح شود که این واحدها به یک هزار واحد می رسد.

مبارک قدم اظهارداشت: ۷۰۰ واحد مسکن مهر در حال تکمیل شدن و ۳۰۰ واحد متعلق به کمیته امداد است که درصورت تسریع در واگذاری انشعاب می توانیم کارها را شتاب بخشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز