با دستور رئیس جمهور:

۴۶۳۵ طرح ملی با دستور رئیس جمهور در کشور افتتاح شد

۱۴۰۰/۰۲/۰۲ - ۱۰:۵۹:۰۵
کد خبر: ۱۱۶۸۸۳۵
۴۶۳۵ طرح ملی با دستور رئیس جمهور در کشور افتتاح شد
با دستور رئیس جمهور 4635 طرح ملی با اعتباری بالغ بر 81 هزار میلیارد ریال در سراسر کشور از جمله استان قزوین افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در مراسمی به صورت ویدئو کنفرانس بهره برداری از 4635 طرح ملی کشاورزی با اعتباری بالغ بر 8 هزار و 127 میلیارد تومان با دستور رئیس جمهور آغاز شد.

این طرح های ملی بخش کشاورزی در حوزه‌های آب و خاک، کشاورزی، شیلات، دام و طیور به ارزش هشت هزار و  147 میلیارد تومان امروز پنجشنبه با حضور رییس‌جمهوری به طور همزمان در استان‌های مختلف به صورت ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید که با افتتاح آنها برای بیش از 42 هزار و 300 نفر اشتغال‌ ایجاد خواهد شد.

از این تعداد سه هزار و 913 پروژه مربوط به سامانه‌های نوین آبیاری به مساحت72 هزار هکتار، 14 هزار هکتار مربوط به طرح آبیاری دشت سیستان، 150 طرح مربوط به حوزه شیلات و 571 طرح مربوط به حوزه دام و طیور کشور است.

آبیاری

در مراسمی با حضور اکبری معاون وزیر جهاد کشاورزی، هدایت الله جمالی پور استاندار، لطف الله سیاهکلی و فاطمه محمد بیگی نمایندگان قزوین در مجلس شورای اسلامی، فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی بهره برداری از سامانه نوین آبیاری در  72 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور آغاز شد.

همچنین بهره برداری از سیستم نوین آبیاری در 356 هکتار از اراضی کشاورزی طارم سفلی آغاز شد.

این طرح با 3 میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار به بهره برداری رسیده است. 

افتتاح 2

اکبری معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم بهره برداری از طرح نوین آبیاری در استان قزوین گفت: اجرای طرح های آبیاری نوین در این دولت شتاب زیادی گرفته و دو برابر گذشته شده است.

وی بیان کرد: تا پایان دولت بیش از 50 هزار هکتار از اراضی کشاورزی دیگر تحت پوشش سیستم نوین آبیاری قرار خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز