جانشین ستاد کرونای استان قزوین:

۳۶ بیمار مبتلا به کرونا در قزوین قرنطینه را شکستند/ با بمب های ساعتی برخورد می شود

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۱۹:۵۴:۱۷
کد خبر: ۱۱۶۹۸۵۵
۳۶ بیمار مبتلا به کرونا در قزوین قرنطینه را شکستند/ با بمب های ساعتی برخورد می شود
جانشین ستاد کرونای استان قزوین گفت: در هفته گذشته 36 بیمار مبتلا به ویروس کرونا قرنطینه را شکستند و سلامت مردم را به خطر انداختند که با تشکیل پرونده قضایی با آنها برخورد می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که عصر شنبه با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز استانداری قزوین برگزار شد اظهارداشت: بیش از 14 ماه است که مجبور به تعطیل کردن مدارس، مساجد، نمازهای جمعه، کسب و کار، فعالیت های ورزشی و همایش و سمینارها شده ایم تا از شر ویروس رها شویم.

وی بیان کرد: باید اذعان کرد در این شرایط بیشترین فشار و سختی به کسبه و اصناف وارد شده اما با تعطیلی اصناف توانسته ایم روند افزایش بیماری را کنترل کنیم.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین بیان کرد: اگر بازاریان و اصناف همچنان همکاری کنند حتما سریعتر به نتیجه می رسیم البته باید تصمیمات ما کارشناسی و با نظر اتحادیه های صنفی باشد.

1

وی اضافه کرد: اگر علاف بازار در این روزهای قرمز باز شود آمار کرونا بیشتر می شود زیرا بسرعت تجمع برای خرید در آن شکل می گیرد.

حبیبی از همراهی خوب و صمیمانه همه بازاریان و اصناف تشکر و قدردانی کرد و گفت: در این روزها این همکاری باید همچنان از سوی کسبه بیشتر شود تا بتوانیم از بحران خارج شویم.

وی بیان کرد: یکی از نکات مهم در این ایام این است تا اگر تست فردی مثبت شد باید نتایج به فرد مبتلا، خانواده و خود فرد، اداره یا کارخانه و شرکت محل اشتغال وی نیز اعلام شود تا قرنطینه صورت گیرد.

جانشین ستاد کرونای استان قزوین تصریح کرد: فرد مبتلا باید 14 روز در قرنطینه باشد و اگر این فرد از قرنطینه خارج شود تخلف محسوب شده و با وی برخورد قضایی خواهد شد.

نقض قرنطینه 36 نفر / برخورد می کنیم

حبیبی اضافه کرد: در هفته گذشته ۳۶ نفر که مبتلا به ویروس کرونا بودند نقض قرنطینه کردند که بدلیل تخلف برای آنها پرونده قضایی تشکیل شده و با آنها برخورد می شود.

وی اظهارداشت: متاسفانه شاهد حضور جمعیت زیادی در بوستانها هستیم که خطرناک است لذا مقرر شد روشنایی پارکها تا ساعت 23 خاموش شود و از گروههای جهادی انتظار داریم در جلوگیری از تجمع همکاری کنند.

7

جانشین ستاد کرونای استان قزوین ادامه داد: فروشگاههای زنجیره ای یکی از کانون های آلودگی به ویروس کرونا هستند که باید نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی در آنها بیشتر شود و این فروشگاهها فقط می توانند مواد غذایی و کالاهای اساسی را عرضه کنند در غیر این صورت تعطیل می شوند.

حبیبی اظهارداشت: متاسفانه در آرامستانها هم تجمع افراد گزارش شده و مصوبات رعایت نمی شود که از این پس با استقرار ماموران پلیس از حضور بیش از 10 نفر از بستگان متوفی جلوگیری خواهد شد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز