دادستان قزوین:

زندگی با کرونا را بیاموزیم/ قوه قهریه راه حل اساسی نیست

۱۴۰۰/۰۲/۰۴ - ۲۱:۴۹:۲۴
کد خبر: ۱۱۶۹۸۸۱
زندگی با کرونا را بیاموزیم/ قوه قهریه راه حل اساسی نیست
دادستان قزوین گفت: با کمک رسانه ها و فرهنگ سازی باید زندگی و رفتار با ویروس کرونا را بیاموزیم زیرا قوه قهریه و برخورد راهکار اساسی برای حل مشکلات در شرایط کنونی نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد قاسمی در جلسه ستاد کرونای استان که عصر شنبه با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز استانداری برگزار شد اظهارداشت: گروه بندی های مشاغل قابل تغییر نیست و در وضعیت قرمز فقط مشاغل گروه یک می توانند فعالیت کنند.

وی بیان کرد: در هه شرایط باید قانونمند باشیم و نمی توانیم اجازه دهیم هر اتحادیه و صنفی برای خود تصمیم بگیرد که فعالیت داشته باشد زیرا سلامت مردم در اولویت است.

7

دادستان قزوین گفت: قبول داریم که اتحادیه ها تحت فشار هستند اما اجرای قانون بد از نبود قانون بهتراست و اگر بخواهیم یک گروه معاف شوند بقیه اعتراض می کنند لذا باید همه بر اساس مصوبات ستاد کرونای کشور رفتار کنیم.

وی اضافه کرد: تعطیلی کسب و کار و محدودیت ترددها برای حفظ سلامت مردم است تا بتوان ویروس را کنترل کرد.

قاسمی در ادامه بیان کرد: آرامستان ها از مکان های انتشار آلودگی است و با استقرار پلیس باید رفت و آمد و تجمع در این مکانها کنترل شود.

دادستان قزوین بیان کرد:باید از ظرفیت روحانیون و پلیس برای دعوت مردم و همراه کردن آنها در اجرای مصوبات استفاده کنیم و اجازه ندهیم مراسم ختم و عروسی و تجمعی در خانه ها شکل بگیرد.

قاسمی از همکاری رسانه های استان در اطلاع رسانی تشکر و قدردانی کرد و گفت: از رسانه ها انتظار داریم اگر ایرادی به مصوبات ستاد وارد بود آن را به گونه ای مطرح کنند تا از اشاعه منکر جلوگیری شده و به حل مشکل کمک کند. 

image_2021_4_24-22_45_52_228_LYf

وی اظهارداشت: باید زندگی با کرونا را بیاموزیم و آن را تمرین کنیم و رسانه ها فرهنگ سازی کنند تا این رفتار در جامعه نهادینه شود زیرا با قوه قهریه و برخورد به نتیجه اساسی نمی رسیم.

دادستان قزوین یادآورشد: همه باید بپذیریم که سخت گیری ها، محدودیت و تعطیلی برای حفظ سلامت مردم است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز