مدیرکل کمیته امداد استان قزوین:

۲۸۴ میلیارد ریال زکات در سال گذشته در استان قزوین جمع آوری شد

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۱۳:۵۳:۳۱
کد خبر: ۱۱۷۰۲۲۹
۲۸۴ میلیارد ریال زکات در سال گذشته در استان قزوین جمع آوری شد
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین گفت: در سال گذشته 284 میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری و در امور محرومان، فقرزدایی، اجرای کارهای عمرانی و آبادانی مناطق محروم هزینه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ جلسه شورای زکات استان قزوین روز یکشنبه با حضور آیت الله عابدینی امام جمعه و هدایت الله جمالی پور استاندار، حبیبی معاون سیاسی امنیتی استانداری، حق گویان مدیرکل کمیته امداد استان، فاطمه خمسه ریس سازمان جهاد کشاورزی، بهنامی فر مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در حیاط مدرسه علمیه شیخ الاسلام قزوین برگزار شد.

مهرعلی حق گویان در این جلسه اظهارداشت: در سال گذشته برای فرهنگ سازی در ترویج زکات اقدامات متعددی صورت گرفت و دو جلسه  استانی، ۴۶ جلسه شهرستانی و ۵۲ جلسه در بخش ها، ۴۱۰ جلسه در روستاها و ۱۰۰ همایش آموزشی برگزار شد.

زکات 333

وی اضافه کرد: انجام تبلیغات گفتاری و محیطی، سخنرانی توسط مبلغان دینی، دیدار چهره به چهره با کشاورزان، تهیه بیلبرد ونصب شعارهای تبلیغی در فضاهای شهری، دیوار نویسی،  تهیه و نصب تابلوی آهنی در مبادی ورودی روستاها، تبلیغات میدانی در فضای مجازی، توزیع اقلام تبلیغی و ساعت دیجیتال و نصب در مساجد از کارهای فرهنگی انجام شده است.

 

حق گویان اظهارداشت: ساماندهی تشکیل شورای زکات در شهرستانها، تهیه بانک اطلاعاتی از زکات دهندگان و تجلیل از پرداخت کنندگان زکات از دیگر اقدامات سال گذشته است.

افزایش 37 درصدی زکات در استان

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: در شورای زکات سال گذشته پیش بینی شده بود بتوانیم ۲۲ میلیارد تومان زکات جمع آوری کنیم که خوشبختانه با اقدامات موثر انجام شده و مشارکت بی نظیر خیرین و نیکوکاران بیش از ۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شد.

زکات 444

وی بیان کرد: در سال گذشته ۱۱۸ درصد پیش بینی زکات در استان محقق شد و شاهد افزایش ۳۷ درصدی این فریضه در استان قزوین بودیم. 

حق گویان اظهارداشت:  امسال بیش از 12 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات واجب، 7 میلیارد و 900 میلیون تومان زکات مستحبی و بیش از 7 میلیارد و 280 میلیون تومان زکات فطره جمع آوری شد که بیش از 74 درصد آن برای محرومان هزینه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: بیش از 21 میلیارد و 900 میلیون تومان از زکات جمع آوری شده معادل 74 درصد برای امور محرومان و نیازمندان هزینه شده است.

وی یادآورشد: در حال حاضر 62 هزار مددجو تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که ضمن توزیع زکات میان آنها بیش از 50 هزار فقره هم کمک موردی به افراد پرداخت شده است. 

حق گویان تصریح کرد: توزیع 136 فقره جهیزیه به مبلغ یک میلیارد تومان، کمک هزینه درمان برای 492 نفر به مبلغ 591 میلیون تومان، کمک هزینه تحصیل به 466 نفر به مبلغ 640 میلیون تومان و آزادی دو زندانی با اختصاص 44 میلیون تومان، احداث 44 واحد مسکونی از محل زکات، اهدای کمک معیشتی به 26 هزار و 48 نفر با اختصاص 17 میلیارد تومان، از جمله هزینه های صورت گرفته از محل زکات است. .

وی اظهارداشت: در سال گذشته با تسهیلات 152 میلیارد تومانی توانستیم 7600 شغل ایجاد کنیم و امسال هم به تعهدات خود عمل در این حوزه خواهیم کرد.

زکات 0 - Copy

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: برای احداث مساجد 3 میلیارد و 700 میلیون تومان، ساخت شش باب خانه عالم بیش از 181 میلیون تومان، 5 باب غسالخانه مبلغ 386 میلیون تومان، یک مورد حسینیه مبلغ یک میلیارد و 485 میلیون تومان و بهسازی و مرمت معابر یک میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه از محل زکات جمع آوری شده هزینه شده است.

حق گویان ضمن تشکر از همراهی کشاورزان و بهره برداران، سازمان جهاد کشاورزی، صدا و سیما و رسانه های گروهی، خواستار تداوم تبلیغ و فرهنگ سازی برای گسترش فرهنگ زکات در استان شد.

نظر شما