رئیس ستاد انتخابات استان قزوین:

رسانه ها چراغ انتخابات را روشن کنند/ بسیج همه امکانات برای برگزاری باشکوه انتخابات

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۱۴:۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۱۷۰۸۱۲
رسانه ها چراغ انتخابات را روشن کنند/ بسیج همه امکانات برای برگزاری باشکوه انتخابات
رئیس ستاد انتخابات استان قزوین گفت: رسانه ها در کنار روابط عمومی های دستگاههای اجرایی باید با اطلاع رسانی گسترده چراغ انتخابات را روشن کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی در جلسه مشترک شورای روابط عمومی های استان و کمیته اطلاع رسانی انتخابات که روز دوشنبه با رعایت پروتکل های بهداشتی در محوطه باز استانداری برگزار شد اظهارداشت: در ۲۸ خرداد ماه امسال دو انتخابات پر حجم و سرنوشت ساز را در پیش رو داریم که مردم از دهیار تا رئیس جمهور را تعیین می کنند که شاهد یک نوسازی بزرگ در بدنه اجرایی کشور خواهیم بود.

وی افزود: بیش از ۳۰ هزار نفر از عوامل اجرایی، نظارت، مامور صندوق باید سازماندهی شوند و آموزش ببینند و ۳ هزار دستگاه خودرو هم برای شعب لازم است که  از نظر اجرایی کار سنگینی در پیش رو داریم.

جلسه 6

حبیبی یادآورشد: قانون تکلیف کرده تا همه امکانات و تجهیزات و منابع مالی بخش دولتی در اختیار ستاد انتخابات قرار گیرد تا این رویداد مهم به صورت مطلوبی برگزار شود.

وی گفت: فرآیند انتخابات بر اساس روز شمار تعیین شده در حال اجراست و مسیر آن دنبال می شود و هیئت های نظارت و  اجرایی در حال فعالیت مستمر هستند.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین یادآورشد: در شورای شهر و روستاها ثبت نام بخوبی انجام شد و در ۲۸ شهر داوطلبان به حد نصاب رسیدند و ۹۶۴ داوطلب برای عضویت در شوراهای شهری ثبت نام کردند.

حبیبی اظهارداشت: ۸۶ درصد داوطلبان ثبت نام شده در شهرها دارای مدرک لیسانس به بالا و ۵۳ درصد سنین ۳۰ تا ۳۵ سال هستند که نوید بخش تشکیل شوراهای جوانی است.

وی بیان کرد: ۶۷۹ روستا واجد شرایط شوراهاست و در همه روستاها تعداد ثبت نام به حد نصاب رسید و شاهد افزایش ۸ درصدی متقاضیان روستایی نسبت به دوره قبل هستیم.

جلسه 7

حبیبی اضافه کرد: مهمترین ارکان انتخابات شامل امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت است که همیشه این ارکان وجود داشته و مهم بوده و همچنان برای تحقق آن بسترسازی خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: میزان مشارکت و عیار مردم را با انتخابات می سنجند و امسال هم به شور انتخاباتی نیاز داریم و باید کمک‌ کنیم تا حضور گسترده مردم را در این رویداد شاهد باشیم.

رسانه ها چراغ انتخابات را روشن کنند

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین بیان کرد: از رسانه های گروهی استان انتظار داریم در کمتر از دو ماه مانده به زمان انتخابات « چراغ اطلاع رسانی و تبلیغ» را روشن کنند و انتخابات را کلید بزنند.

وی اظهار داشت: از رسانه ها توقع داریم با روشنگری و آگاهی بخشی به شور انتخابات کمک‌کرده و در تهییج و ایجاد رغبت در شهروندان همت کنند.

روابط عمومی ادارات بلندگوی نظامند

حبیبی با اشاره به نقش روابط عمومی دستگاههای اجرایی در اطلاع رسانی و انعکاس خدمات دولت گفت: شما بلندگوی نظام هستید و باید ضمن شناسایی مشکلات و کمک به حل آنها، عملکرد خود را هم بازگو کنید.

وی اضافه کرد: خدمات نظام با سرعت و شتاب در حال انجام است که باید گفته شود و منطقی نیست میدان را خالی کنیم و اجازه دهیم دشمنان با زیر سوال بردن خدمات انجام شده مردم را نا امید کنند.

حبیبی اظهارداشت: به نظر می رسد در حال حاضر فضای انتخاباتی در اذهان عمومی شکل نگرفته و فقط بین نخبگان دیده می شود و اگر رسانه ها و روابط عمومی ها کمک‌کنند حتما این وضعیت بهتر شده و مشارکت بالا می رود.

وی بیان کرد: انتظار داریم با اطلاع رسانی و تهییج عمومی شاهد مشارکت بالای 50 درصدی مردم در انتخابات باشیم و بار دیگر جهان را شگفت زده کنیم.

جلسه 11

بداخلاقی در رسانه را پایان دهید 

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین در ادامه به برخی تخریب های صورت گرفته در فضای مجازی هم گفت: بد اخلاقی در جامعه و رسانه اگر رخ دهد همه آسیب خواهیم دید و بد اخلاقی از سوی هیچ گروه و حزب و جناحی پسندیده نیست.

وی اظهارداشت: بد اخلاقی در رسانه و فضای مجازی زشت و مذموم است و با آموزه های دینی همخوانی ندارد اما متاسفانه در روزهای اخیر مواردی مشاهده شده که در ستاد امنیت انتخابات مطرح کرده ایم و پلیس فتا و دستگاههای امنیتی موظف به برخورد قانونی شدند.

حبیبی اضافه کرد: در این شرایط به حد کافی دشمن داریم و اگر در داخل هم به جان هم بیفتیم همه آُسیب خواهند دید البته برخی کانالها ادمین خارج از کشور دارند و شاید نتوان بسرعت با آن برخورد کرد اما در داخل باید فعالیتها نظارت و ساماندهی شود.

رئیس ستاد انتخابات استان قزوین تصریح کرد: باید بستر رقابت سالم در استان را مهیا کنیم و از داوطلبان و طرفداران آنها انتظار داریم به جای تخریب دیگران، توانمندی و قابلیت های خود را مطرح کنند تا مردم درست انتخاب کنند.

وی گفت: از فعالان رسانه درخواست می کنیم هر خبری را در کانالها منتشر نکنند و با برخی مطالب روی اعصاب مردم راه نروند زیرا ما در این شرایط باید آرامش را به جامعه تزریق کنیم و به مردم خبرهای بد و غیر واقعی ندهیم.

حبیبی اضافه کرد: برای تحکیم جایگاه روابط عمومی باید این افراد به عنوان سخنگوی دستگاه باشند و مدیران هم به آن اهمیت دهند. 

وی در خصوص نحوه تغییرات مدیران روابط عمومی ها هم گفت: تلاش می کنیم حامی این نیروها باشیم و اگر مدیری بدون دلیل منطقی نسبت به جابجایی مسئولان روابط عمومی اقدام کند ورود خواهیم کرد.

حبیبی افزود: از مدیران روابط عمومی دستگاههای اجرایی انتظار داریم در کنار شورای روابط عمومی به عنوان عضو ستاد اطلاع رسانی انتخابات هم فعالیت کنند و در اطلاع رسانی گسترده نقش آفرین باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز