مدیر روابط عمومی استانداری قزوین:

رسانه ها با گفتمان سازی به تزریق امید در جامعه کمک کنند

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۱۵:۰۹:۵۹
کد خبر: ۱۱۷۰۸۶۵
رسانه ها با گفتمان سازی به تزریق امید در جامعه کمک کنند
مدیر روابط عمومی استانداری قزوین گفت: رسانه ها با گفتمان سازی، اطلاع رسانی و ایجاد امید در جامعه به تقویت شور انتخاباتی کمک کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سید حسین بی نیاز در جلسه مشترک شورای روابط عمومی های استان و کمیته اطلاع رسانی انتخابات که روز دوشنبه در محوطه باز استانداری برگزار شد اظهارداشت: در شرایطی که رسانه های معاند دنبال ایجاد ناامیدی و تفرقه در داخل کشور هستند از رسانه های متعهد خود انتظار داریم در خنثی سازی این فرآیند مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: رسانه ها می تواتند با جریان سازی و برنامه های گفتگو محور در خبرگزاری ها، مطبوعات و سایت ها و کانالهای خبری در فضای مجازی نقش خود را در این شرایط حساس و خطیر بخوبی ایفا کنند.

بی نیاز تصریح کرد: برخی جریانها در داخل و خارج کشور دنبال دلسرد کردن مردم هستند و ما وظیفه داریم باید با رویکرد وحدت آفرینی به انسجام جامعه کمک کنیم.

بی نیاز 32

وی یادآورشد: در عرصه انتخابات بدون تردید رسانه ها نقش کلیدی دارند و می توانند با انعکاس مطالبات مردمی به معرفی افراد توانمند در شوراها و نیز در انتخاب درست نقش آفرینی کنند.

جابجایی مدیران روابط عمومی باید با اطلاع شورا باشد

بی نیاز با اشاره به نقش شورای روابط عمومی های استان در انسجام بخشی در امور و تقویت جایگاه این واحد اظهارداشت: در شورا مصوب شده بود اگر مدیران تصمیم داشتند مسئولان روابط عمومی را تغییر دهند حتما به شورا اعلام شود که متاسفانه در دو مورد از جابجایی این مصوبه رعایت نشد اما تلاش می کنیم این مصوبه را عملیاتی کنیم. 

در ادامه حسین علیجانی مدیر روابط عمومی شهرداری قزوین گفت: متاسفانه در فضای مجازی کارهایی می شود که در شان مردم قزوین نیست و برخی که حرمت قلم را حفظ نمی کنند بسادگی آبرو و حیثیت افراد را زیر سوال می برند.

وی گفت: توهین به فعالان فرهنگی و کسانی که هنوز منتخب مردم در شورا هستند در فضای مجازی بدون محابا از سوی عده ای ادامه دارد و به نظر می رسد باید برای برخورد قانونی با آنها اقدام شود.

علیجانی

ساوه مدیر روابط عمومی دانشگاه بین المللی امام خمینی هم اظهارداشت: به منظور جلوگیری از هتک حرمت افراد و ساختار شکنی رسانه ای پیشنهاد می شود کمیته ای برای نظارت برفعالیتها تشکیل شود و شبکه های مجازی هم نظارت و کنترل شوند.

وی افزود: البته رسانه ها حتما باید دارای حریت و آزادی عمل در چارچوب قانون باشند و براحتی انتقاد کنند اما شکستن حریم افراد و بازی با حیثیت و آبروی مردم باید پایان یابد.

  مهدیه قافله باشی عضو شورای شهر و مسئول روابط عمومی دانشگاه بین الملل هم اظهارداشت: متاسفانه در قزوین کمپین هایی شکل گرفته که دیگران و حتی مدیران را تخریب می کنند و کسی جلودار آنها نیست و به نظر می رسد شاهد یک  نوع انزوا در برخورد با این موارد هستیم.

وی گفت: برخی مدیران ترجیح می دهند در حاشیه باشند اما از پلیس فتا و امنیت اخلاقی انتطار داریم به این موارد تخلف ورود کنند و از اهانت و توهین به دیگران در فضای مجازی جلوگیری کنند.

جلسه 3

مجید بالدران مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی قزوین هم گفت: مشکل ما در کنار کانال های بی هویتی که براحتی با شخصیت افراد بازی می کنند با برخی نشریاتی است که هویت و اصالت ندارند و با انتشار خبرهای پر حاشیه خدمات دستگاهها و بخش خصوصی را  هم زیر سوال می برند.

وی اضافه کرد: از مسئولان ذیربط انتظار داریم در فضای انتخاباتی که این کارها تشدید می شود اجازه ندهند برخی با هدف تسویه حساب سیاسی بداخلاقی کنند.

بالدران تصریح کرد: روابط عمومی ها وظیفه تولید، انتشار و اطلاع رسانی را بر عهده دارند و برای ترغیب جامعه و شرکت مردم در انتخابات لازم است از روش های تاثیرگذار در فضای مجازی استفاده کنیم و تولید محتوا قابل ارائه در تلفن های همراه هم باشد.

بی نیاز 2

فرحی مدیر روابط عمومی دامپزشکی استان قزوین هم گفت: مدیران روابط عمومی باید به عنوان سخنگوی دستگاهها باشند و ارتباط بیشتری با مردم و مدیران برقرار کنند. 

وی بیان کرد: شبکه های اجتماعی ضریب نفوذ بالایی دارند و ما نباید در این شرایط منفعل عمل کنیم و از غافله اطلاع رسانی در این فضا عقب بمانیم.

نظر شما