مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین:

ساخت ۱۲۳۵ واحد از طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای استان قزوین آغاز شد

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۰۷:۳۳:۰۶
کد خبر: ۱۱۷۱۰۵۱
ساخت ۱۲۳۵ واحد از طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای استان قزوین آغاز شد
مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین گفت: عملیات اجرایی ساخت 1235 واحد از طرح اقدام ملی مسکن در 6 شهر و ناحیه مهرگان در استان قزوین توسط بنیاد مسکن آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ اصغر گونجی در این باره اظهارداشت: یکی از طرح هایی که برای خانه دار شدن مردم در این دولت کلید خورده اجرای طرح اقدام ملی مسکن است که از سوی اداره راه و شهرسازی این طرح در استان قزوین هم عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: سهمیه استان قزوین که باید توسط بنیاد مسکن در شهرهای زیر 100 هزار نفر ساخته شود 4810 واحد است که تاکنون 3145 نفر برای دریافت آن ثبت نام کرده اند.

فونداسیون

وی ادامه داد: در شهرهای زیر 100 هزار جمعیت استان از جمله اقبالیه، تاکستان، آبیک، محمودآباد، بیدستان و بویین زهرا اقدام به تامین مسکن شده که تاکنون طراحی 694 واحد در این شهرها آغاز شده است.

گونجی یادآور شد: پس از پایش اولیه در این شهرها یک هزار و 455 نفر واجد شرایط شناخته شده اند که تاکنون 934 نفر وجه اولیه خود راواریز کرده‌اند. 

مدیرکل بنیاد مسکن استان قزوین اظهارداشت: در حال حاضر عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای تاکستان، اقبالیه، محمودآباد و بیدستان آغاز شده و در مرحله پی کنی، احداث فوندانسیون و اجرای اسکلت و در بویین زهرا در حال صدور پروانه ساختمانی است. 

ساخت یک هزار و 35 واحد اقدام ملی مسکن در مهرگان

گونجی گفت: عملیات اجرایی ساخت یک هزار و 235 واحد از طرح اقدام ملی مسکن در ناحیه شهری مهرگان در سه سایت آغاز شده که پیمانکاران هم تعیین شده است.

وی اضافه کرد: آماده سازی سایت‌ و تجهیز کارگاه پروژه 510 واحدی به پایان رسیده و 2 سایت دیگر در مرحله تجهیز کارگاه است که امیدواریم در 18 ماه ساخت واحدها تکمیل شود.

گونجی تصریح کرد: نحوه ساخت این واحدها به صورت صنعتی و بهره گیری از فناوری‌های نوین است که سرعت کار بالا خواهد رفت و با استفاده از پیمانکاران مجرب و با رتبه یک کشوری امیدواریم این طرح در زمان مقرر واگذار شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین اظهارداشت: این واحدها در 2 تا 3 طبقه و هر بلوک 6 واحد با زیربنای 75 تا 85 مترمربع ساخته می شود و تامین پارکینگ‌ها نیز در حیاط واحدها پیش بینی شده است.

فنداسیون 2

وی گفت: ضمن رعایت مقررات ملی ساختمان و نکات فنی و  کیفی در ساخت، با توجه به تراکم کم واحدها نیازی به تعبیه آسانسور ندارد و با این کار هزینه ساخت کاهش یافته و توان مالی متقاضیان جوابگو خواهد بود.

گونجی اضافه کرد:  در اجرای طرح اقدام ملی مسکن مبلغ 100 میلیون تومان تسهیلات بانکی و 40 میلیون تومان آورده اولیه متقاضی پیش بینی شده که مابقی هزینه ها بتدریج از افراد دریافت می شود.

وی بیان کرد: توجه به معماری ایرانی در ساخت واحدهای مسکونی در اولویت قرار دارد و نماهای آجر و سیمان برای سبک سازی و زیباسازی این واحدها پیش بینی شده است.

13991025000651_Test_PhotoN

گونجی تامین مسکن روستایی را نیز از دیگر وظایف بنیاد مسکن دانست و یادآورشد: در حال حاضر 25 درصد جمعیت استان در روستا و 75 درصد در شهرها سکونت دارند که پیش بینی می شود جمعیت شهری با 10 درصد افزایش روبرو شود که نوسازی واحدهای فرسوده و بافت روستایی و مقاوم سازی ساخت و سازها در این مناطق مورد توجه جدی است تا از مهاجرت روستاییان جلوگیری شود.

وی گفت: ساخت مسکن برای محرومان و نیازمندان با تامین زمین رایگان از سوی بنیاد مسکن مورد توجه قرار دارد که با تسهیلات قرض الحسنه تا سقف 40 میلیون تومان در حال حاضر ساخت ۸۵ واحد مسکونی در قزوین آغاز شده است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز