استاندار قزوین:

قاچاق کالا و ارز امنیت و اقتصاد کشور را دچار بحران می کند

۱۴۰۰/۰۲/۰۷ - ۱۶:۵۶:۵۰
کد خبر: ۱۱۷۱۴۷۲
قاچاق کالا و ارز امنیت و اقتصاد کشور را دچار بحران می کند
استاندار قزوین گفت: قاچاق کالا و ارز می تواند امنیت، اقتصاد، اشتغال و تولید را دچار بحران و چالش کرده و هزینه های زیادی به کشور تحمیل کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور عصر سه شنبه در جلسه کمیسیون قاچاق کالا و ارز که با رعایت پروتکل های بهداشتی در محوطه باز استانداری برگزار شد اظهارداشت: در سال گذشته اقدامات موثری از سوی دستگاههای ذیربط برای مقابله با قاچاق صورت گرفت که جا دارد از تلاش فرمانداران، استانداری، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و ستاد تشکر و قدردانی شود.

وی افزود: قزوین در مسیر ترانزیت استانهای مهمی قرار دارد و مسئولیت پلیس را در مبارزه با این پدیده که در اقتصاد تاثیرگذار است دوچندان می کند اما در مجموع مدیریت خوبی در این عرصه صورت گرفته است.

استاندار قزوین تصریح کرد: قاچاق کالا به داخل یک تهدید جدی برای امنیت ملی است و هر قلم کالایی که از مبادی غیر قانونی وارد می شود به تولید داخلی آسیب خواهد زد.

1222

وی بیان کرد: قاچاق کالا به داخل امنیت ما و قاچاق به خارج می تواند اقتصاد کشور را دچار آسیب جدی کند و به هر حال بحران ساز است و باید برای آن تدبیر کنیم.

جمالی پور یادآورشد: اشتغال و تولید راهکار بسیاری از بحران های اقتصادی است و اگر با پدیده قاچاق برخورد جدی نشود می تواند ما را با تهدید  بیکاری و مسائل امنیتی مواجه کند و به سرمایه گذار و کارآفرین هم آسیب بزند.

مردم کالای ایرانی بخرند

استاندار قزوین گفت: مردم باید به خرید کالای داخلی اهمیت دهند اما حتی نخبگان به این موضوع علاقه ای ندارند که با کمک رسانه ها باید فرهنگ سازی کنیم تا مردم به خرید کالای ایرانی رغبت بیشتری نشان دهند تا با این کار ضمن مقابله با قاچاق کالا به رونق اقتصادی کشور و اشتغال هم کمک شود.

وی اضافه کرد: البته نباید مرزها را بست و تعامل با جهان یک ضرورت است اما واردات باید هدفمند و سامان یافته باشد تا به تولیدکننده داخلی آسیب نرسد.

13

استاندار قزوین در خصوص ساماندهی انبارهای کالا هم اظهارداشت: باید تعریف درستی از نوع و تعداد انبارها داشته باشیم تا از احتکار و ایجاد مشکل در توزیع بتوان پیشگیری کرد.

وی بیان کرد: انبارهای کالا از مراکز مهمی است که در اقتصاد تاثیرگذار است لذا باید به ایمنی آنها توجه شود تا شاهد حوادث احتمالی در آنها نباشیم.

جمالی پوراظهارداشت: انبار کالاهای پر خطر مانند مواد شیمیایی و کالای کم خطر نباید کنار هم باشد چون خطرناک و حادثه ساز است لذا شناسایی و  مدیریت و رعایت فاصله آنها یک الزام فنی و کارشناسی است.

استاندار خواستار معرفی دستگاههای فعال در عرصه مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای تجلیل از آنها شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز