معاون فناوری اطلاعات دادگستری قزوین خبر داد:

حذف فیزیکی ۵۶۰۰ پرونده قضایی در دادگاههای استان قزوین

۱۴۰۰/۰۲/۰۸ - ۰۹:۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۱۷۱۶۶۶
حذف فیزیکی ۵۶۰۰ پرونده قضایی در دادگاههای استان قزوین
معاون برنامه ریزی ، آمار و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان قزوین از حذف فیزیکی 5600 پرونده قضایی در دادگاههای استان قزوین طی شش ماهه دوم سال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عمران تقوی همت آبادی از اجرای طرح حذف فیزیکی پرونده در شعب دادگستری خبر داد و اظهار کرد: از مهر ماه سال 99 این طرح به مرجله اجرا رسید و در برخی موضوعات و عناوین از قبیل طلاق توافقی، تامین دلیل، حصر وراثت و همه اقدامات لازم بدون وجود فیزیک پرونده انجام و با استفاده از بستر الکترونیکی موجود این پرونده ها نیز به صورت الکترونیکی در شعبات مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفته اند.

وی افزود: از آغاز اجرای طرح تا پایان سال 99 که شش ماه بوده است 5607 پرونده با حذف کامل فیزیک و اوراق، رسیدگی شده اند.

این مقام قضایی تصریح کرد: در راستای اجرای سیاست قوه قضائیه مبنی بر توسعه دستگاه قضایی هوشمند این طرح علاوه بر تسریع در رسیدگی قضایی، کاهش اطاله دادرسی و رفع کامل احتمال مفقود شدن اوراق قضایی در کاهش هزینه های رسیدگی بسیار موثر می باشد.

وی یادآور شد: در حال حاضر در شعب خانواده، جزایی، برخی حقوقی و شورای حل اختلاف این اقدام صورت گرفته که از ابتدای هفته آینده همه شعب استان مجهز به امکانات ایجاد پرونده الکترونیک و به تبع آن حذف فیزیکی پرونده ها می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز