مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

تحول خواهی و اخلاق مداری را در نظام آموزشی استان پیاده می کنیم

۱۴۰۰/۰۲/۰۹ - ۱۲:۵۷:۴۵
کد خبر: ۱۱۷۲۲۷۷
تحول خواهی و اخلاق مداری را در نظام آموزشی استان پیاده می کنیم
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: رویکرد سازمانی ما در سال جاری، تحول خواهی، اخلاق مداری و توانمندسازی معلمان برای ارتقای کیفیت آموزشی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسنعلی اصغری در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت هفته معلم که روز پنجشنبه با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز اداره آموزش و پرورش قزوین برگزار شد با تبریک هفته معلم اظهارداشت: یاد شهید مطهری، معلم و فیلسوف متعهد را گرامی می داریم و باور داریم این استاد شهید همچنان به عنوان یک معلم انقلابی، الگویی عملی برای فرهنگیان است.

اصغری گرامیداشت روز معلم را فرصتی برای تجلیل از فرهنگیان و تلاشگران عرصه علم و تربیت دانست و گفت: از روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت هفته معلم آعاز می شود و برنامه های متنوعی در فضای مجازی پیش بینی شده که، نشست خبری، گلباران مزار شهدا و تجدید پیمان با شهدا، دیدار با معلمان و امام جمعه، نشست ویدیو کنفرانس با رئیس جمهور و تجلیل از معلمان در فضای مجازی از آن جمله است.

وی بیان کرد: معلمان سرمایه های ارزشمندی هستند که نقش محوری در رشد و تعالی جامعه دارند و اگر خوب قدر دانسته شوند به همبستگی اجتماعی و کارآمد شدن سایر حوزه ها کمک خواهد شد و فرزندان نیز یاد می گیرند قدردان معلمان خود باشند.

2222344

اصغری بیان کرد: با جدیت اعلام می کنیم یک سازمان تحول خواه و دنبال عملی شدن تغییرات اساسی در این وضعیت هستیم تا بتواند موقعیت ما را ارتقا بخشد و زمینه انجام کارهای مهم را مهیا کند و در این مسیر بدون تردید رسانه ها نقش بی بدیلی دارند.

وی گفت: آموزش و پرورش مهمترین دستگاه اجرایی است که با رویکرد اخلاق محوری گام بر می دارد و در این مسیر در سال گذشته توانستیم با کمک همه معلمان و مدیران مدارس با ارتقای شش رتبه ای، وضعیت خود را بهبود بخشیم.

سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان در دستور کار است

اصغری در ادامه اظهارداشت: توانمند سازی معلمان از رویکردهای امسال است تا کارها شتاب گیرد و دراین زمینه طرح سنجش صلاحیت حرفه ای معلمان در حال اجراست و تلاش می کنیم زمینه رشد علمی و مهارتی همه معلمان را مهیا کنیم. 

مدیرکل آموزش و پرورش در پاسخ به سوال یکی ازخبرنگاران در مورد نحوه نظارت بر تدریس معلمان در فضای مجازی گفت: حضور مستمر مدیران مدارس و معاونان آموزشی در کلاس های درس در فضای مجازی از کارهای انجام شده است که در این راستا در ۲۵۰۰ کلاس درس تشکیل شده ورود کردیم و تدریس کنترل و رصد شد.

وی گفت: در ارزیابی توان معلمان اگر اشکالی مشاهده شد رسیدگی و برطرف خواهیم کرد که در حال حاضر کمتر از یک درصد کم کاری و یا ضعف کیفی تدریس دیده شده است. 

اصغری یادآورشد: در استان قزوین  ۱۷ هزار و ۳۰۰ معلم تدریس می کنند و این که کمتر از یک درصد آنها خطا داشته باشند قابل قبول است.

وی گفت: نظارت بیشتری بر کلاس ها داریم و رویکرد مسئولیت پذیری حداکثری معلمان بدقت مورد توجه است تا در این ایام شاهد افت تحصیلی دانش آموزان نباشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: معلمانی که نیازمند توانمند شدن و توصیه فنی و علمی دارند را شناسایی کرده ایم تا برای ارتقای بنیهد علمی و مهارتی آنها اقدام شود.

وی گفت: امروز در فضای مجازی امکان ارزیابی کیفی تدریس معلمان بهتر از قبل مهیا شده و سنجش صلاحیت و شایستگی فنی معلمان در حال انجام است تا به سمت فضای مطلوب برویم.

1

آزمون دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم حضوری است

اصغری در خصوص نگرانی دانش آموزان پایه های نهم ودوازدهم از امتحان حضوری هم اظهارداشت: این تصمیم به دلایل کارشناسی در مرکز گرفته شده چون تاثیر این نمرات در آینده دانش اموزان نقش مهمی دارد و امکان آزمون غیر حضوری نیست.

وی بیان کرد: ۴۰ درصد نمرات دانش آموزان در کنکور تاثیر گذار است و ۲۵ درصد وزن نمرات کنکور را پایه دوازدهم تشکیل می دهد و باید نمرات با اطمینان اعلام شود و در پایه نهم چون در انتخاب رشته موثر است نمی تواند غیر حضوری باشد و همه دانش آموزان باید از شایستگی علمی برای رفتن به کلاس بالاتر برخوردار باشند.

رسانه ها را همکار خوب خود می دانیم

اصغری با تقدیر از همکاری رسانه های گروهی در انعکاس فعالیت های تعلیم و تربیت و مطالبات مردمی اظهارداشت: اصحاب رسانه برای ما مانند یک همکار هستند چون نگاه ویژه به آموزش و پرورش داشته و به ارتقای کیفی سیستم آموزشی کمک کرده اید.

 مدیر کل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: همه تلاش کنیم به سمت شفافیت پیش برویم و با  نگاه علمی برنامه های خود را عملیاتی کنیم تا به دستاوردهای ارزشمندی برسیم.

2222222

اصغری تصریح کرد: سیستم آموزش و پرورش را «فضای باز» می دانیم که رسانه ها همیشه مجازند در آن ورود کرده و دیدگاهها و مشکلات و مطالبات مردمی را منعکس کنند و همچنان آمادگی داریم با تعامل سازنده خبرنگاران و رسانه ها کارها را جلو ببریم.

وی گفت: از خبرنگاران درخواست می کنیم آنچه در لایه های پنهان جامعه وجود دارد به ما منتقل کرده و مدیران آموزش و پرورش و معلمان را پاسخگو کنید زیرا ما هم خود را مکلف می دانیم به خواسته های شما تن دهیم و پاسخگوی مردم باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز