مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین:

مردم آبیک در تابستان امسال آب گوارا می نوشند

۱۴۰۰/۰۲/۱۵ - ۰۸:۲۹:۱۹
کد خبر: ۱۱۷۴۵۷۱
مردم آبیک در تابستان امسال آب گوارا می نوشند
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین گفت: با تسریع در اجرای پروژه آبرسانی به آبیک تلاش می کنیم مردم این شهرستان در تابستان امسال آب گوارا بنوشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛  یدالله ملکی در این باره اظهار داشت: طرح انتقال آب از سد طالقان به استان قزوین یکی از طرح‌ های مهم ملی است که با اجرای آن 14 شهر و 194 روستای استان قزوین از آب شرب گوارا برخوردار خواهند شد. 

وی افزود: این طرح از سال 1396 آغاز شده اما بدلیل تامین نشدن اعتبارات مورد نیاز، عملیات اجرایی آن عملاً از پیشرفت قابل ملاحظه ای برخوردار نبود.

ملکی 2

ملکی تصریح کرد: از نیمه دوم سال 98 و با پیگیری های صورت گرفته از سوی شرکت آب منطقه‌ای و مسئولان استان به ویژه استاندار و اختصاص اعتباراتی از محل منابع مختلف، عملیات اجرایی این طرح با اولویت آبرسانی به شهرستان آبیک تسریع شد و عملیات اجرایی آن در حال حاضر از سرعت مناسبی برخوردار است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قزوین یادآورشد: پروژه آبرسانی به شهرستان آبیک در مجموع شامل 17.5 کیلومتر لوله گذاری مشتمل بر 8 کیلومتر لوله چدن داکتیل و فولادی با قطر 500 میلی متر و 9.5  کیلومتر لوله فولادی به قطرهای 1400 و 1600 میلی متر است.

وی گفت: تمام  لوله های با قطر 500 میلی متر پروژه تهیه شده و عملیات لوله گذاری بخش عمده‌ای از آن نیز انجام شده و در خصوص لوله های فولادی با قطرهای یاد شده نیز قرارداد خرید لوله منعقد و این لوله ها در مرحله تولید قرار دارند و بخشی از لوله‌های تولید شده نیز وارد کارگاه شده است.

80 درصد پیشرفت فیزیکی طرح آبرسانی به آبیک

ملکی در خصوص آخرین وضعیت اجرا و هزینه های اجرای پروژه آبرسانی به آبیک گفت: این پروژه در حال حاضر در بخش عملیات خاکی از پیشرفت بیش از 80 درصد و در مجموع از پیشرفت فیزیکی حدود 55 درصد برخوردار است.

انتقال آب از طالقان 2

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان قزوین اظهارداشت: برای اجرای این پروژه تاکنون 150 میلیارد تومان هزینه شده و تکمیل آن نیز به 160 میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز دارد.

ملکی بیان کرد: در حال حاضر شرایط عملیات اجرایی پروژه مناسب بوده و پیمانکار در 3 شیفت کاری با 14 دستگاه ماشین آلات سنگین و سایر تجهیزات مورد نیاز مشغول فعالیت است و با بکارگیری تیم اجرایی توانمند و متخصص و نظارت و مشاوره فنی، کیفیت کار پروژه بسیار مطلوب است.

وی افزود: در این شرایط تامین باقیمانده اعتبار مورد نیاز مهم ترین موضوع در پروژه آبرسانی به آبیک جهت تسریع در تامین لوله های مورد نیاز و ادامه روند مناسب اجرایی جهت تکمیل پروژه و بهره برداری از آن در تابستان سال جاری است. 

ملکی در خصوص شرایط و برنامه اجرایی برای تکمیل باقیمانده طرح آبرسانی از سد طالقان به شهرها و روستاهای استان قزوین نیز تصریح کرد: این طرح مشتمل بر تصفیه‌خانه آب شرب به ظرفیت 3 مترمکعب بر ثانیه و حدود 315 کیلومتر خط لوله و تاسیسات وابسته است.

انتقال آب سد طالقان

اجرای تصفیه خانه آبیک به روش BOT

وی گفت: در حال حاضر عملیات اجرایی تصفیه خانه آب شرب توسط سرمایه گذار بخش خصوصی به روش BOT در دست اجرا قرار دارد و فاز اول آن با ظرفیت یک مترمکعب بر ثانیه طی یکسال آینده به بهره برداری خواهد رسید که در این شرایط و تا زمان افتتاح فاز اول تصفیه خانه آب شرب، طرح تصفیه اضطراری به صورت موقت برای شهرستان آبیک در برنامه کاری شرکت آب و فاضلاب استان قرار گرفته است.  

وی ادامه داد:  اجرای خطوط انتقال آب شرب از سد طالقان به استان به 2 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نیاز دارد و با توجه به محدودیت منابع مالی دولت، بهره گیری از سرمایه گذاری بخش خصوصی مورد توجه قرار دارد که اقدامات مناسبی در زمینه تامین مشوق های لازم برای حضور سرمایه گذار انجام شده و در آینده ای نزدیک این طرح به بخش خصوصی واگذار خواهد شد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اظهارداشت: واگذاری 5 میلیون مترمکعب آب شرب، مجوز احداث گلخانه، واحدهای تولیدی، صنعتی و گردشگری و همچنین واگذاری پساب از جمله مشوق های در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاران است که در این راستا تاکنون 3 مجموعه توانمند برای اجرای این طرح اعلام آمادگی کرده اند که پس از طی مراحل قانونی نسبت به واگذاری کار به برنده نهایی مناقصه اقدام خواهد شد.

خط+انتقال

ملکی گفت: با اجرای این طرح مهم ضمن تحقق یکی از آرزوهای دیرین مردم استان، شاهد تحول در بخش های کشاورزی، اقتصادی و گردشگری استان خواهیم بود. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز