۲ هزار بسته معیشتی توسط اوقاف میان نیازمندان قزوین توزیع شد

۱۴۰۰/۰۲/۱۸ - ۱۳:۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۱۷۶۰۰۱
۲ هزار بسته معیشتی توسط اوقاف میان نیازمندان قزوین توزیع شد
رزمایش طرح اهدای بسته های سبد غذایی با توزیع ۲ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۸ میلیارد ریال در قزوین آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ رزمایش ضیافت همدلی بهار ۱۴۰۰ از محل درآمد موقوفات ظهر شنبه با حضور هدایت الله جمالی پور استاندار ،حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف، حق گویان مدیرکل کمیته امدادامام استان، طاهرخانی شهردار، داودی رئیس شورای شهر  و جمعی از خیرین در محل امامزاده حسین قزوین برگزار شد.

حجت الاسلام مجیدی مدیرکل اوقاف استان قزوین در این مراسم اظهار داشت: با تاکید مقام معظم رهبری در راه اندازی طرح های معیشت مومنانه امسال هم رسیدگی به امور نیازمندان در دستور کار اوقاف قرار گرفته و با آغاز طرح ضیافت همدلی در سال ۱۴۰۰ زمینه توزیع ارزاق عمومی با هدف کمک به نیازمندان عملیاتی شده است.

image_2021_5_8-13_34_22_779_4gy

وی افزود: مرحله دوم طرح اهدای بسته های سبد غذایی در سال جاری امروز آغاز می شود و از محل موقوفات بخشی از نیازهای مردم آسیب دیده از کرونا  را تامین می کنیم.

مجیدی گفت: این اقلام اهدایی شامل ۱۳ قلم کالا از جمله برنج، روغن، چای، قند و شکر، ماکارونی ، خرما، رب گوجه فرنگی و سویا به ارزش هر بسته ۴۵۰ هزار تومان است.

وی افزود: امروز با گذشت ۱۴ ماه از بیماری کرونا شاید برخی نقد می کنند که این کمک ها درمان اصلی نیست و باید فقر به طور اساسی رفع شود البته باید نهادهای  ذیربط رسیدگی به امور افراد آبرومند نیازمند را انجام دهند اما این کار مانعی برای مبارزه اساسی با رفع محرومیت نیست و نباید این کار تعطیل شود.

مجیدی تصریح کرد: این فرهنگ و تفکر و ایدئولوژی و دستگیری از نیازمندان اصلاح گر است و جامعه را به سمت و سوی امور خیرخواهانه پیش می برد.

وی گفت: وقتی رهبری فرمودند مردم در قالب کمک های مواسات و همدلی مومنانه به امور نیازمندان رسیدگی کنند ما نیز در اوقاف این طرح را با جدیت آغاز کرده و از محل موقوفات به تامین بخشی از نیازهای محرومان اقدام کردیم.

image_2021_5_8-13_34_22_377_85V

مجیدی افزود امسال در ایام نوروز و همزمان با میلاد حضرت قائم ۲۵۰۰ بن خرید تهیه و توزیع شد و دومین طرح صیافت همدلی را آغاز کرده ایم.

مدیرکل اوقاف استان قزوین یادآورشد:از ابتدای ماه رمضان ۷۰۰ بسته معیشتی توزیع شد و امروز ۲ هزار بسته شامل ۱۳ قلم و یک بن مرغ و ماهی به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان توزیع می شود.

وی افزود  مجموعه اوقاف ۱۱ طرح حمایتی متمرکز و غیر متمرکز اجرا کرده و ۲۵ هزار پرس غذای گرم و ۱۰ هزار بسته بهداشتی و ۲۵ هزار بسته معیشتی به مبلع ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سال گذشته هزینه شده است.

وی اظهاردلشت: از سال گذشته تاکنون از محل موقوفات بالغ بر ۱۳  میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بسته های معیشتی میان نیازمندان توزیع شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز