رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

مردم قزوین واکسن ایرانی را ترجیح می دهند و به سیستم مراقبت بهداشتی اعتماد دارند/ عبور از پیک چهارم

۱۴۰۰/۰۲/۱۸ - ۱۷:۴۹:۳۲
کد خبر: ۱۱۷۶۱۷۲
مردم قزوین واکسن ایرانی را ترجیح می دهند و به سیستم مراقبت بهداشتی اعتماد دارند/ عبور از پیک چهارم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: مردم استان واکسن ایرانی را به خارجی ترجیح می دهند و 80 درصد آنها به سیستم مراقبت های بهداشتی اعتماد کامل دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونای استان قزوین که عصر شنبه در محوطه باز استانداری برگزار شد اظهارداشت: با اقدامات انجام شده خوشبختانه در حال گذر از پیک چهارم بیماری هستیم و فوتی و بستری ها در حال نزولی شدن است.

وی بیان کرد: روند کاهش فوتی ها از هفته آینده آغاز خواهد شد و در حال حاضر نیز روند بستری و فوتی رو به کاهش است.

نامدار در خصوص آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان اظهار داشت: در بیست و چهار ساعت گذشته با ابتلای 82 بیمار دیگر به ویروس کرونا، تعداد افراد بستری در بیمارستان ها به 489 نفر رسید و در این مدت متاسفانه 6 بیمار کرونایی بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: موارد قطعی ابتلا به ویروس کرونا در مدت یادشده به 229 نفر رسیده و در حال حاضر 34 بیمار بدحال نیز در بخش مراقبت های ویژه بستری شده اند و زیر دستگاه تنفسی قرار دارند.

14

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: با تلاش کادر پزشکی و پرستاری امروز 69 نفر از بیماران پس از بهبودی از بیمارستانها ترخیص شدند.

وی گفت: تعداد بستری های استان تاکنون به 23 هزار و 454 نفر رسیده و فوت شدگان نیز یک هزار و 34 نفر بوده است.

نامدار اظهارداشت: با تاکید استاندار محترم آمار فوتی های با تست مثبت بدقت رصد می شود و نتایج آن در تصمیم گیری مورد توجه قرار می گیرد که بررسی ها نشان می دهد در موج اول بیماری در هر خانواده یک آلوده وجود داشت اما در شرایط کنونی اکثر افراد خانواده به ویروس مبتلا شده اند.

219 هزار تست کووید 19/ ورود بیمارستانها به پلن B

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: تاکنون بیش از 219 هزار و 715 مورد تست سریع و PCR گرفته شده که 78 هزار و 566 مورد آن تست سریع بوده است.

  نامدار اضافه کرد: با بهتر شدن شرایط در حال حاضر بیمارستانهای استان وارد پلن B  شده و بخش هایی از بیمارستانها برای خدمت رسانی به بیماران غیر کرونایی آزاد شده اند.

وی روند واکسیناسیون را بر اساس برنامه مدون کشوری مطلوب ارزیابی کرد و گفت: 120 درصد گروههای درمانی، معادل 7711 نفر، 94 درصد کادر بهداشتی و 101 درصد بیماران خاص، 60 درصد سالمندان بستری در مراکز نگهداری بهزیستی، 111 درصد جانبازان، 53 درصد پاکبانان، 61 درصد نظام پزشکی و 38 درصد سالمندان بالای 80 سال در استان واکسن دریافت کرده اند.

نامدار بیان کرد: تاکنون 36 هزار و 718 دوز واکسن در استان دریافت شده که از این میزان 23 هزار و 335 دوز در نوبت اول و 4720 دوز در نوبت دوم تزریق شده و امروز نیز 13 هزار دوز واکسن در استان توزیع شده است.

وی اظهارداشت: با ثبت آمار 5.1 درصد فوتی به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت روند فوتی ها در استان قزوین روبه کاهش است.

15

قزوینی ها واکسن ایرانی را ترجیح می دهند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: در نظرسنجی انجام شده بیشتر مردم قزوین گفته اند واکسن ایرانی را برای تزریق ترجیح می دهند و 19 درصد هم تمایلی به زدن واکسن ندارند.

وی گفت: مردم شهرهای آوج و بویین زهرا بیشترین افرادی هستند که تمایل به زدن واکسن ندارند و در این میان افراد دانشگاهی، روستاییان، مردان و افراد متاهل بیشترین گروهی را تشکیل می دهند که علاقمند تزریق واکسن هستند.

نامدار همچنین گفت: 80 درصد مردم استان قزوین به سیستم مراقبت های بهداشتی استان اعتماد کامل دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز