مهدیخانی در گفتگو با خبرگزاری برنا:

خطر واژگونی تانکر حامل الکل صنعتی در بوئین زهرا مهار شد

۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ۰۸:۴۶:۴۹
کد خبر: ۱۱۷۶۸۵۷
خطر واژگونی تانکر حامل الکل صنعتی در بوئین زهرا مهار شد
مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: خطر جاری شدن مواد آتش زا در اثر واژگونی خودروی حامل الکل صنعتی در جاده بویین زهرا برطرف شد .

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ قدرت الله مهدیخانی در این باره اظهارداشت: روز گذشته یک دستگاه تانکر حامل الکل که از بندرعباس به سمت اراک در حرکت بود به دلیل بی احتیاطی راننده آن در مسیر شهرستان بویین زهرا دچار حادثه و واژگون شد.

وی بیان کرد: این تانکر 15 هزار لیتری حامل الکل صنعتی بود که آتش زاست و بلافاصله با حضور نیروهای امدادی و پلیس برای کنترل حادثه و جلوگیری از بروز حوادث احتمالی ناشی از آتش گرفت محموله اقدامات ایمنی لازم انجام و خطر مهار شد.

مهدیخانی بیان کرد: رانندگان این گونه محموله ها باید با اطلاع از خطر حمل این  مواد با احتیاط رانندگی کنند تا از بروز حوادث جلوگیری شود.

واژگونی 2

وی یادآورشد:بروزحادثه برای تانکرهای مواد شیمیایی و آتش زا بسیار خطرناک است ومی تواند ضمن آلودگی زیست محیطی برای دیگران نیز خطرساز شده و موجب حوادث ناگوار دیگر شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین یادآورشد: متاسفانه گاهی اوقات رانندگان از محموله خطرناک و شیمیایی خود آگاه نیستند و گاهی اوقات تهدید آن را جدی نمی گیرند و حمل آن را مانند یک کالای عادی تصور می کنند و با بی احتیاطی خطرساز و حادثه ساز می شوند.

وی گفت: راننده خودرو آسیب زیادی ندیده اما  70 درصد این محموله الکل در اراضی منطقه تخلیه شده و آلودگی زیست محیطی ایجاد کرده و خسارات آن زیاد است.

مهدیخانی اظهارداشت: استان قزوین بواسطه قرارگرفتن در کریدور مواصلاتی استانهای شرق به غرب و شاهراه اتصال به استانهای شمالی، از بار ترافیکی سنگین بویژه در ایام تعطیل برخوردار است و حمل کالاهای خطرناک و آتش زا و مواد شیمیایی در آن نیز حجم بالایی را شامل می شود که از رانندگان این محموله ها انتظار داریم در حمل این کالاها بشدت دقت کرده و آهسته حرکت کنند تا حادثه ای رخ ندهد.

تانکر 2

وی گفت: وضعیت جغرافیایی و مواصلاتی استان به گونه ای است که زمینه بروز سوانح جاده ای در آن بسیار بالاست و حمل کالاهای شیمیایی نیز مخاطرات را به شدت افزایش داده و آمار حوادث را افزایش داده است.

مهدیخانی از رانندگان محموله های غیر عادی بویژه مواد شیمیایی و آتش زا خواست ضمن اطلاع از خطر محموله ها در رانندگی احتیاط لازم را داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز