قاسم زاده در گفتگو با خبرگزاری برنا:

هجوم آفت «پروانه دم قهوه ای» در جنگل های بلوط کنترل شده است

۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ۱۰:۲۴:۲۳
کد خبر: ۱۱۷۶۸۸۹
هجوم آفت «پروانه دم قهوه ای» در جنگل های بلوط کنترل شده است
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: با آغاز سمپاشی در جنگل های بلوط منطقه طارم هجوم آفت «پروانه دم قهوه ای» در حال کنترل شدن است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محسن قاسم زاده در این باره اظهارداشت: امسال به دلیل کاهش بارندگی ها و گرم شدن هوا شاهد هجوم زودرس و گسترده آفت بودیم و از چند ماه گذشته شاهد هجوم ملخ و پروانه دم قهوه ای در منطقه طارم بودیم.

وی گفت: مبارزه با آفت ملخ مراکشی توسط همکاران ما در جهاد کشاورزی در حال انجام است و مبارزه با آفت «پروانه دم قهوه ای» در جنگل ها نیز توسط این اداره در حال انجام است.

قاسم زاده تصریح کرد: پس از مشاهده آفت در منطقه اقدامات کارشناسی آغاز شده تا با تمهیدات لازم و تامین سموم و تجهیزات فنی مورد نیاز در زمان مناسب که کارشناسان تشخیص می دهند بتوانیم به لارو پروانه حمله کرده و از زاد و ولد آفت جلوگیری و خطر آفت را مهار کنیم.

آفت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین یادآورشد: در روز سوم مبارزه و سمپاشی علیه آفت « پروانه دم قهوه ای » هستیم و با تلاش نیروهای یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری ، تیم سمپاشی و مبارزه در قالب 40 نفر در مناطق حسن آباد و علی آباد با محلول پاشی باکتری بی تی در حال مبارزه هستند.

وی گفت: سمپاشی مرحله اول به مدت 10 روز انجام خواهد شد و بعد از یک هفته وضعیت لارو پروانه بررسی کارشناسی می شود و در صورت لزوم مرحله دوم سمپاشی آغاز خواهد شد.

قاسم زاده اظهارداشت: سمپاشی در این مرحله به صورت زمینی انجام می شود که تاثیر بیشتری دارد و در صورت لزوم و با نظر کارشناسان می توانیم از روش سمپاشی هوایی در مناطق صعب العبور هم استفاده کنیم.

مبارزهد با آفت

وی بیان کرد: با پیگیری انجام شده 250 میلیون تومان از اعتبارات سازمان جنگل ها و مراتع برای سمپاشی و مبارزه با آفت پروانه دم قهوه ای اختصاص یافت و در صورت تامین اعتبارات مدیریت بحران استان هم امیدواریم این کار بموقع انجام شده و به پایان برسد.

قاسم زاده افزود: با تلاش انجام شده در حال حاضر آفت «پروانه دم قهوه ای» کنترل شده و مبارزه تا رفع کامل خطر این آفت ادامه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز