مدیرکل اجتماعی استانداری قزوین:

با فعالیت ۴ سمن جدید در استان قزوین موافقت شد

۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۰۹:۲۲:۵۸
کد خبر: ۱۱۷۸۹۹۲
با فعالیت ۴ سمن جدید در استان قزوین موافقت شد
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: با درخواست فعالیت چهار تشکل مردم نهاد در استان قزوین موافقت اولیه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مریم بیدخام دبیر شورای توسعه و حمایت از سازمانهای مردم نهاد استان بر ضرورت نظارت و پایش مستمر فعالیت‌های تشکلهای مردمی از سوی دستگاه‌های تخصصی تاکید کرد.

بیدخام افزود: برای ایجاد وحدت رویه، پرهیز از موازی کاری، جلب اعتماد عمومی و همچنین نتیجه‌گیری مطلوب و بهتر درصدد ساماندهی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم ‌نهاد و مؤسسات مردمی این استان از جمله مؤسسات اجتماعی و خیریه هستیم.

وی تصریح کرد: سیاست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی ایجاد بستر مناسب برای تعامل هرچه بیشتر تشکل‌های مردم نهاد خیریه است تا از طریق این تعامل شاهد خدمت رسانی بهتر به همه نیازمندان جامعه باشیم.

دبیر شورای توسعه و حمایت از سازمانهای مردم نهاد استان قزوین یادآورشد: امسال میزان آورده مالی خیریه‌ها کاهش یافته زیرا پیش از این برای ایجاد  موسسه خیریه در مراکز استان‌ها باید یک میلیارد تومان آورده خیرین لحاظ می‌شد که براساس قوانین ابلاغی جدید برای راه‌اندازی این مراکز در سطح شهرستان‌های کمتر از ۸۰ هزار نفر نیازی به آورده مالی نیست.

بیدخام  با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان دستگاه تخصصی خیریه ها در نظر گرفته شده تصریح کرد: در شهرستان‌ها با جمعیت حداکثر ۱۵۰ هزار نفر حدود ۵۰ میلیون تومان و شهرستان‌هایی که بیشتر از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارند ۱۰۰ میلیون تومان و برای فعالیت در سطح استان ۱۵۰ میلیون تومان، سطح منطقه ۲۵۰ میلیون تومان و در سطح ملی ۳۰۰ میلیون تومان باید آورده مالی موسسات خیریه باشد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری قزوین ضمن قدردانی از فعالیت و اقداماتِ موثر تشکل‌های اجتماعی فعال استان؛ بر ضرورت  بازرسی، نظارت و پایش مستمر سمن‌ها از سوی دستگاههای تخصصی آنها تاکید کرد.

بیدخام اظهارداشت: وزارت کشور چک لیست بازدید از سازمان های مردم نهاد را برای ارزیابی نحوه فعالیت آنها  ارسال کرده و طبق این چک لیستها  سمن ها  مکلفند فعالیتهای خود را سالیانه با تایید دستگاه تخصصی برای دبیرخانه شورای توسعه سمن ها ارسال کنند.

وی اضافه کرد: هر فرد فقط در پنج تشکل حق عضویت دارد و تنها در یک تشکل به عنوان مدیرعامل می‌تواند فعالیت کند و تمدید فعالیت ها منوط به ارائه مستندات مالی و اجرایی دوسالانه از سوی تشکل‌ها و برای اخذ نظر مراجعه نظارتی با موافقت شورای توسعه تمدید پروانه خواهند داشت.

بیدخام گفت: در شرایط کرونایی ۱۴ ماه گذشته فعالیت حضوری بسیاری از تشکل‌های مردم‌ نهاد در حوزه توانمند سازی سمن‌ها به صورت غیرحضوری برگزار شد و با توجه به استمرار وضعیت موجود بعد از ماه مبارک رمضان کارگاه‌های آموزشی در حوزه‌های مختلف شامل پروپزال نویسی، مدیریت مالی ، تصویربرداری، قوانین و مقررات به صورت مستمر هر هفته چهارشنبه ها در محوطه باز پارک ملاخلیلا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد. 

وی ادامه داد: اگر بازدیدها و نظارت‌ها بطور مستمر انجام شود؛ موسسات در مسیر درست هدایت و در چارچوب اساسنامه، دستور العمل‌ها و قوانین و مقررات اقدام خواهند کرد و زمینه انحراف سازمان‌های غیردولتی از اهداف و شیوه‌های اجرایی، فراهم نخواهد شد.

بیدخام تصریح کرد: در  جلسه شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم نهاد استان قزوین پس از بررسی درخواستهای واصله در خصوص تاسیس سازمان مردم نهاد ، دو تشکل « انجمن فناوری آموزشی قزوین» و «موسسه آوای سلامت آرمانی» مورد تایید اولیه قرار گرفتند.

وی گفت: این سمن ها پس از دریافت استعلام های مربوطه  و طی کردن فرآیند اداری در چارچوب اساسنامه می توانند فعالیت کنند.

به گفته بیدخام همچنین دو درخواست از تشکلهای ورزش و جوانان استان تحت عنوان « موسسه  پیشگامان علم و ورزش»و « انجمن جوانان پیشگامان سلامت مینودری» برای دریافت پروانه فعالیت مورد تایید قرار گرفتند که پس از انجام مراحل ثبت حقوقی می توانند برای یک دوره پنج ساله فعالیت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز