رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:

روزانه ۲ هزار تست کرونا در استان قزوین انجام می شود

۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۱۸:۴۱:۳۴
کد خبر: ۱۱۷۹۳۷۶
روزانه ۲ هزار تست کرونا در استان قزوین انجام می شود
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: با تست روزانه 2 هزار مورد تاکنون 226 هزار تست کرونا در استان انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ پیمان نامدار روز شنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که در استانداری برگزار شد اظهار داشت: خوشبختانه با رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور و استان شاهد کاهش تعداد فوتی ها و نیز تعداد بیماران بستری هستیم و انتظار داریم در هفته آینده روند کاهش بیماری سرعت بیشتری بگیرد.

وی افزود: در این ایام بیماران سرپایی هم در مناطق مختلف کشور روند کاهشی داشته و استان قزوین وضعیت بهتری دارد و سرعت کاهش بیشتر است.

پیمان نامدار در خصوص آخرین وضعیت بیماری در استان اظهارداشت: با افزایش بیماران جدید در حال حاضر 411 بیمار کرونایی در استان قزوین بستری هستند و تحت درمان قرار دارند.

وی بیان کرد: در بیست و چهارساعت گذشته تعداد 4 بیمار بر اثر ویروس کرونا جان خود را از دست دادند که سه فوتی در شهرستان قزوین و یک مورد در شهرستان البرز به ثبت رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآورشد: موارد قطعی ابتلا به کرونا در استان 222 نفر ثبت شده و بیماران بدحال نیز 39 نفر هستد و در بیست و چهارساعت گذشته تعداد 47 نفر از بیمارستان های استان ترخیص شدند.

IMG_۲۰۲۱۰۵۰۱_۱۸۱۴۱۵

وی تصریح کرد: از ابتدای انتشار ویروس کرونا تاکنون 23 هزار و 999 نفر با ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستانهای استان بستری شده و تحت درمان قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین اظهارداشت: متاسفانه تاکنون یک هزار و 668 نفر نیز بر اثر این ویروس در استان فوت کرده اند.

نامدار اظهار داشت: طرح شهید سلیمانی با همکاری مجموعه همکاران بسیج، سپاه و هلال احمر و نیروهای جهادی و خودجوش موفق بوده و موجب بهبود روند بیماری شده و همچنان با قدرت در استان اجرا خواهد شد.

وی از همکاری اصناف در این ایام تشکر کرد و گفت: خوشبختانه روند نظارت ها و بازدیدها از اصناف به طورقابل توجهی افزایش یافته و با این روند شاهد کاهش میزان ابتلا و بستری هستیم.

انجام 226 هزار مورد تست کرونا در استان 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: تاکنون بیش از ۲۲۶ هزار تست کرونا در استان قزوین گرفته شده و در حال حاضر به طور میانگین روزانه حدود ۲ هزار تست در استان قزوین انجام  می شود.

نامدار از افزایش روند سرعت واکسیناسیون در استان و کشور هم خبر داد و افزود: با این روند قادریم روزانه تعداد بیشتری از جامعه هدف را در نوبت واکسیناسیون قرار دهیم.

وی اظهارداشت: تزریق واکسن برخی عوارض طبیعی از جمله تب، درد های موضعی و درد بدن دارد و تاکنون ۲۸۹ مورد عوارض واکسن گزارش شده که نگرانی ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین تصریح کرد: همچنان رعایت پروتکل های بهداشتی بهترین راهکار برای مقابله و مهار ویروس کروناست و انتظار داریم شهروندان نکات بهداشتی توصیه شده را جدی بگیرند تا شاهد روند کاهشی بیماری در استان باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز