استاندار قزوین:

تا آخرین روز مسئولیت با همه توان در خدمت مردم هستیم/ هر اداره یک زندانی را آزاد کند

۱۴۰۰/۰۲/۲۶ - ۱۶:۱۴:۲۴
کد خبر: ۱۱۷۹۸۴۵
تا آخرین روز مسئولیت با همه توان در خدمت مردم هستیم/ هر اداره یک زندانی را آزاد کند
استاندار قزوین گفت: همه مدیران اجرایی تا آخرین لحظه مسئولیت خود وظیفه دارند با جدیت و همه توان به مردم خدمت کنند و با هر گونه سستی، اهمال و کم کاری برخورد جدی می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ هدایت الله جمالی پور روز یکشنبه در جلسه شورای اداری که در استانداری برگزار شد اظهارداشت: به واسطه انتشار ویروس کرونا سال سختی را سپری کردیم و خیلی ها آسیب دیدند اما با همدلی و همکاری مشکلات را تحمل کردیم.

وی اضافه کرد: امسال هم از سوی رهبری شعار سال با رویکرد اقتصادی نامگذاری شد و در سال قبل همه مدیران در استان تلاش کردند با همکاری دستگاه قضایی موانع تولید برداشته شود و اقدامات خوبی در صنعت، کشاورزی، زیربنایی و عمرانی اقدامات خوبی در مسیر تحقق شعار سال انجام شد و امسال هم باید کاری کنیم در مسیر رفع موانع تولید گام برداریم.

استاندار قزوین تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا موانع تحقق شعار سال را برداریم و گاهی برداشت ما از قانون می تواند مانع ایجاد کند اما باید امکانات خود را بسیج کرده و در شرایطی که سرمایه گذاران به عنوان سربازان اقتصادی به اشتغال کمک ‌می کنند ما هم وظیفه داریم به رسالت خود در حمایت از آنها عمل کنیم.

image_2021_5_16-17_4_25_603_iuN

وی اظهارداشت: باید از فرصت های سرمایه گذاری در استان برای ایجاد اشتغال و رونق تولید بهره ببریم و حتما اگر همه در کنار هم قرار گیریم و درک درستی از شرایط داشته باشیم می توانیم از همه فرصتها برای رشد اقتصادی بهره بگیریم و به موفقیت برسیم.

جمالی پور اضافه کرد: در ماههای پایانی دولت برخی مسائلی را مطرح می کنند که مدیران در کارها جدی نباشند و القا می کنند نیازی به تلاش نیست چون تغییرات در دولت جدید صورت خواهد گرفت در حالی که این رویکرد یک حرکت غیراخلاقی و ضد منافع مالی است و ما وظیفه داریم تا روزی که مسئولیت داریم با همه توان کار کنیم و یک لحظه رخوت و سستی و کم کاری جبران ناپذیر است.

وی اظهارداشت: ما ماموریم و مسئول و نباید حتی یک لحظه سستی و تنبلی در کار ایجاد شود، کاری نداریم تا چه زمانی مدیر و استاندارهستیم، مراقب باشیم و به صندلی نچسبیم و بدانیم این صندلی فرصتی برای خدمت به مردم است.

استاندار قزوین یادآورشد: تا لحظه آخر با همه توان خدمت می کنیم تا تصور نشور کارها توسط مدیران رها شده و اجازه هم نمی دهیم فضای رخوت و کم کاری و بی تفاوتی در ادارات ایجاد شود.

کارها در ادارات اولویت بندی شود

جمالی پور در ادامه گفت: اولویت بندی کارها لازم است بر اساس مطالبات مردم باشد و بر اساس نیازها و مشکلات برای حل آنها اقدام کنیم و اعتبارات بر اساس اولویت های مهم توزیع شود.

وی اضافه کرد: کرونا علیرغم همه سختی ها یک فرصت هایی هم برای ما ایجاد کرد و ما باید همیشه ازتهدید یک فرصت بسازیم و دنبال راه های جدید باشیم تا از سختی ها عبور کنیم.

12

استاندار قزوین با تقدیر از بخش بهداشت و درمان در مهار بیماری کرونا اظهارداشت: تعامل سازنده مدیران در مدیریت کرونا بسیار خوب بود و با همکاری مردم و دست اندرکاران توانستیم از پیک چهارم عبور کنیم و امیدواریم با تداوم همکاری مردم بتوانیم پیک های بعدی را هم کنترل و‌مدیریت کنیم.

وارد فرآیند رسمی انتخابات شدیم

جمالی پور در ادامه با اشاره به اهمیت انتخابات این دوره و ضرورت مشارکت مردم در آن گفت: با پایان ثبت نام و بررسی صلاحیت ها وارد فرآند رسمی انتخابات شده ایم و تنها یک مرحله در رسیدگی به شکایات باقیمانده که به نظر می رسد تغییری در شرایط ایجاد نخواهد شد.

وی بیان کرد: البته در این شرایط شاید احزاب و تشکل های سیاسی دنبال ایجاد شور و نشاط انتخاباتی باشند اما مهمترین رسالت مدیران و دست اندرکاران اعتماد سازی برای مردم و رعایت قانون است.

استاندار قزوین تصریح کرد: هیئت های اجرایی رسالت خود را بدون نگاه سیاسی انجام داده اند و رسالت فرمانداران بی طرفی در بررسی صلاحیت هاست لذا باید مراقب باشیم و بدانیم خداوند ناظر بر اعمال همه ماست و اگر درگیر نفس و نگاه و منافع سیاسی باشیم و حقی را زیر پا بگذاریم باید جوابگوی حق الناس باشیم.

وی گفت: خیلی تلاش کردیم تا هیئت های اجرایی و نظارت در بررسی صلاحیتها مراقب باشند حقی ضایع نشود البته احساسم این است در بررسی صلاحیتها می توانستیم بهتر از این عمل کنیم اما به هر حال از این مراحل دعبور کرده ایم و باید کمک‌ کنیم انتخاباتی پرشور برگزار شود.

استاندار قزوین افزود: مدیران همه ادارات موظفند امکانات مورد نیاز فرمانداری ها را در اختیار ستاد قرار دهند اما مدیران دولتی حق ندارند وارد فرآیند انتخابات و طرفداری از فرد خاصی شوند و هر پگونه جانبداری تخلف است.

222222

وی اظهارداشت: تبیین شاخصها اشکالی ندارد اما نباید جانبداری کنیم و حق کسی ضایع شود، مدیران پاسخگوی شبهات باشند و نگذارند دولت را تخریب کنند.

استاندار قزوین یادآورشد: دولت که امروز در انتخابات رقیب کسی نیست و نامزدها ربطی به دولت ندارند اما برخی تخریب را آغاز کرده اند که منجر به بی اعتمادی مردم می شود، البته نقد کارشناسی اشکال ندارد اما حق تخریب نداریم.

وی اضافه کرد: مدیران نباید در مقابل تخریب سکوت کنند و کف و سوت بزنند زیرا این موضوع باعث خواهد شد روزی دامن خودشان را بگیرد و در مقابل هر تخریبی هم دستگاه قضا هم نخبگان و هم ‌مدیران باید پاسخ دهند و سکوت معنا ندارد.

دشمن می خواهد مشارکت کم رنگ نشود

استاندار قزوین در ادامه گفت: نگذاریم دشمن موجب کم رنگ شدن حضور مردم در انتخابات شود و اگر با رفتار و گفتار خود در زمین دشمن بازی کنیم همه آسیب می بینیم.

وی اظهارداشت: از این پس که فرآیند رسمی انتخابات شروع می شود کمیته ها فضا را رصد کنند و کمک شود مشارکت مورد نظر رهبری شکل بگیرد.

جمالی پور از فعالیت ستاد تنظیم بازار تشکر کرد و گفت: از ستاد تنظیم بازار استان تشکر می کنم زیرا ما شرایط خوبی داشتیم و بهترین مدیریت در توزیع مرغ، روغن، قند و شکر، میوه، گوشت و اقلام اساسی صورت گرفت و توجه به معیشت مردم همچنان باید جدی گرفته شده و نظارت ها تداوم یابد.

هر اداره یک زندانی آزاد کند

استاندار قزوین با اهدای 10 روز حقوق خود از مدیران و کارکنان دولت هم خواست با اهدای یک تا چند روز از حقوق خود در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد همکاری کنند.

image_2021_5_16-17_4_8_666_b7Y

وی اضافه کرد: برخی افراد جرائم غیر عمد به دلیل وضعیت اقتصادی و حوادث در زندان هستند که باید با کمک خیرین زمینه آزادی آنها را مهیا کنیم و از مدیران و کارمندان دعوت می کنیم در این کار خداپسندانه مشارکت کنند و اگر هر اداره با حداقل 50 میلیون تومان زمینه آزادی یک زندانی را مهیا کند می توانیم دهها نفر را به آغوش خانواده و جامعه بازگردانیم.

استاندار قزوین با اشاره به فرارسیدن فصل تابستان اضافه کرد: امسال با کمبود آب و برق مواجهیم و باید با کمک رسانه ها فرهنگ سازی کنیم تا مدیریت مصرف و صرفه جویی نهادینه شود تا خاموشی و بی آبی نداشته باشیم.

وی گفت: برق مورد نیاز استان حدود ۷۵۰ مگاوات است که گاهی مصرف از ۹۰۰ و ۱۰۰۰ مگاوات هم می گدرد و اگر این روند ادامه یابد دچار خاموشی می شویم لذا مدیران ادارات مراقبت کنند تا در ادارات این مصارف کاهش یابد.

استاندار قزوین همچنین از همکاری خبرنگاران به عنوان یار و همراه خود یاد کرد و خواستار همراهی با مدیران برای کاهش مصرف آب و برق شد.

نظر شما