مدیرکل اجتماعی استانداری قزوین:

بانک اطلاعات دوقلوها و چند قلوها در قزوین راه اندازی می شود

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۰۷:۵۴:۵۰
کد خبر: ۱۱۷۹۹۴۴
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: برای دسترسی به اطلاعات مورد نیاز و برنامه ریزی های فرهنگی، بانک اطلاعات دوقلوها و چند قلوها در قزوین راه اندازی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مریم بیدخام در بازدید از نمایشگاه صنایع دستی چند قلوها در موزه مردم شناسی قجر قزوین اظهارداشت:  مردم از فعالیت تشکل‌های مردم نهاد استقبال می کند و سمن‌ها در میان مردم از جایگاه ویژه ای برخوردارند زیرا از دل مردم و بطن جامعه برخاسته اند.

وی اظهار داشت: موسسه دوقلوها و چند قلوهای استان قزوین از تشکل‌های نوپایی است که در مدت کوتاهی توانسته بیش از 1500 عضو جدید داشته باشد و در همین مدت اقدامات خوبی در زمینه شناسایی خانواده های دارای فرزندان دو قلو و چند قلو، آموزش و اجرای برنامه های فرهنگی برای جامعه هدف داشته است.

بیدخام افزود: نمایشگاه صنایع دستی دوقلوها و چند قلوهای استان قزوین که به مناسبت روز جهانی چند قلوها و همزمان با فرا رسیدن عید سعید فطر برگزار شد ، آثار بسیار نفیس ، زیبا و ارزشمندی بود که نشان از ظرفیت و توانایی این آنان دارد که ضروری است از این هنر و توانایی آنها در راستای اشتغال پایدار حمایت های چند جانبه صورت گیرد.

وی یادآورشد: با هماهنگی به عمل آمده مقرر شد، نمایشگاه صنایع دستی خانواده بزرگ دوقلوها و چندقلوهای استان قزوین با بهبود وضعیت کرونا در سطح وسیع تری برگزار شود.

بیدخام اظهارداشت: ضروری است از خانواده های دارای فرزند دو یا چند قلو حمایت‌های لازم در جهت آموزش و توانند سازی آنها و هم ارائه تسهیلات برای ایجاد اشتغال خانواده ها و فرزندان انجام شود.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین مشکلی که خانواده‌های دارای فرزند دو یا چند قلو دارند همزمان بودن رسیدگی به آن‌هاست که به لحاظ اقتصادی و هم به لحاظ مراقبت و نگهداری در مرحله نوزادی و کودکی، خانواده‌ها را با مشکل مواجه می‌کند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

مدیرکل اجتماعی استانداری قزوین افزود: تشکیل بانک اطلاعاتی از دوقلوها و چندقلوها، تلاش در ایجاد اشتغال، راه اندازی شرکت تعاونی در حوزه های مختلف، انجام امور مشاوره، برگزاری همایش و جشنواره های مختلف مهمترین فعالیت های این انجمن است.

بیدخام همچنین خواستار عضویت دوقلو و چندقلوهای استان در این انجمن شد.

نمایشگاه صنایع دستی چند قلوها  با رعایت دستورالعملهای بهداشتی در موزه مردم شناسی قجر قزوین و همزمان در فضای مجازی برپا شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز