مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

۶۱۹ اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری وقف در قزوین ارسال شد

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۰:۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۱۸۰۰۳۴
۶۱۹ اثر به دبیرخانه جشنواره سراسری وقف در قزوین ارسال شد
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: ۶۱۹ اثر به دبیرخانه جشنواره«وقف چشمه همیشه جاری» قزوین در رشته خوشنویسی ارسال شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام سیدمصطفی مجیدی در جلسه هم اندیشی  کمیته اجرایی هفتمین جشنواره سراسری وقف چشمه همیشه جاری در رشته خوشنویسی که به همت اوقاف و امورخیریه استان قزوین برگزار خواهد شد، اظهار کرد: یک اتفاق جمعی در راستای ترویج فرهنگ وقف از مسیر هنر و هنرمند را شاهدیم. خط خوش و خوشنویسی از گذشته ها مورد توجه همگان بوده است و از قدیم تمدن را با آن می شناختند و امیدواریم با این اجماع جمعی هم موجب ترویج و هم موجب ماندگاری و جاودانه گی فراتر وقف و خط و خوشنویسی باشیم.

وی ادامه داد: امیدواریم جدا از برگزاری جشنواره و آشنایی هنرمندان با سنت حسنه وقف، شاهد وقف آثار هنری از جانب هنرمندان باشیم.

حجت الاسلام مجیدی در ادامه در خصوص آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره اظهار کرد: ۶۱۹ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است که ۷۰ درصد هنرمندان با یک اثر، ۲۰درصد از هنرمندان با ۲ اثر و ۱۰ درصد از هنرمندان با ارسال ۲ اثر به بالا در این جشنواره حضور یافته اند که ۳۸۵ اثر متعلق به رشته نستعلیق، ۱۲۵ اثر به رشته شکسته نستعلیق و ۱۰۶ اثر به رشته نثر و ثلث می باشد.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین ادامه داد: ۱۷۵ هنرمند خانم و ۴۴ هنرمند آقا در این جشنواره شرکت کرده اند که ۷۸ نفر با تحصیلات دیپلم و زیر دیپلم، ۴۳۱ نفر با تحصیلات کارشناسی و ۱۱۰ نفر با تحصیلات کارشناسی ارشد و بالاتر می باشند.

وی اضافه کرد: در جلسه کمیته اجرایی این جشنواره، زمان برگزاری داوری، برگزاری جلسه هم اندیشی با حضور مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و اوقاف امورخیریه مشخص شد و همچنین علاوه بر برگزاری نمایشگاه های مجازی، تصمیم بر برگزاری نمایشگاه های حضوری در اماکن میراثی، وقفی و محیط های باز و پر تردد شهری گرفته شد و به منظور ترویج سنت حسنه وقف و معرفی آثار و هنرمندان برتر اقدام به چاپ سری نمایشگاهی جهت ارسال به سایر استان ها گرفته شد.

 

نظر شما