مدیر مخابرات منطقه قزوین:

۱۰۸ پروژه مخابراتی در استان قزوین به بهره برداری رسید

۱۴۰۰/۰۲/۲۷ - ۱۳:۲۸:۳۱
کد خبر: ۱۱۸۰۱۸۶
مدیر مخابرات منطقه قزوین گفت: به مناسبت روز جهانی مخابرات تعداد 108 پروژه مخابراتی با 7 میلیارد و 995 میلیون تومان اعتبار در استان به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمدرضا نصرآبادی به مناسبت روز جهانی مخابرات روز دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان قزوین که در محل شرکت مخابرات منطقه قزوین برگزار شد اظهارداشت: انتشار ویروس کرونا با همه پیامدهای منفی و آُسیب هایی که به بخش های مختلف وارد کرد توانست برخی نقاط ضعف و قوت ما را نیز نشان دهد تا با شرایط خود را هماهنگ کنیم.

نصرآبادی تصریح کرد: حوزه فنآوری در واقع نشان داد تاثیرگذاری زیادی در عرصه های اجتماعی، فرهنگی، اطلاعاتی، اقتصادی و فرهنگی دارد و در کنار آن فاصله دیجیتالی کشورها یکدیگر در این ایام مشخص شد تا بتوان برنامه ریزی مدونی برای پر کردن این فاصله انجام داد.

وی اضافه کرد: در شرایط کرونا موضوعات جدید و مهمی مانند آموزش از راه دور، کسب و کارهای اینترنتی و فضای مجازی، توسعه اینترنتی مورد توجه بیشتری قرار گرفت و سرعت تامین بستر این عرصه بیشتر شد.

نصرآبادی

مدیر مخابرات منطقه قزوین یادآورشد: خوشبختانه با وجود مهندسان و متخصصان توانمند در کشور و استان توانستیم بسرعت فاصله و خلاء موجود را جبران کنیم و گام های اساسی و مهمی در این زمینه برداشته شد و با سر پانگهداشتن بستر ارتباطی، حرکت در مسیر توسعه و فنآوری متوقف نشد.

نصرآبادی بیان کرد: با حرکت جهادی نیروهای مخابرات اجازه ندادیم موضوع ارتباطات و فنآوری به یک دغدغه تبدیل شود بلکه از رشد قابل توجهی در این عرصه نیز برخوردار شدیم.

ضرورت تصمیم گیری حکومتی در حوزه ICT 

وی درادامه از اهمیت تامین اعتبارات قابل توجه در تامین زیرساخت های ارتباطی خبر داد و گفت: بیش از 15 سال است که تغییری در تعرفه های مخابراتی ایجاد نشده و متعادل نبودن هزینه و درآمدها می تواند روند توسعه را کمتر کند لذا انتظار داریم حاکمیت سرمایه گذاری مناسبی در این عرصه داشته باشد و در تعرفه ها بازنگری کند.

مدیر مخابرات منطقه قزوین اظهارداشت: اگر بخواهیم طرح های توسعه را گسترش داده و به صورت مستمر پروژه هایی را افتتاح کرده و خدمات متنوعی ارائه کنیم لازم است ضمن منطقی کردن تعرفه ها و دریافت مطالبات در جذب مشارکت بخش خصوصی و دولتی هم موفق باشیم.

مخابرات 3

ارتباطات زمینه اشتغال در فضای مجازی

وی گفت: هر چند بسیاری از کسب و کارها بر اثر ویروس کرونا آُسیب دید و تعطیل شد اما ارتباطات، فنآوری و اینترنت توانست بخشی از اشتغال را تامین کرده و از بحران های اقتصادی بیشتر پیشگیری کند.

نصرآبادی اضافه کرد: کسب و کارهای کوچک با بستر اینترنت و فنآوری توانست رونق بگیرد و برای عده زیادی اشتغال ایجاد کند و این کار به کاهش هزینه های تبلیغاتی در محیط های فیزیکی هم کمک کرد.

دایر شدن 405  هزار و 596 خط تلفن ثابت در سال گذشته

وی در ادامه در خصوص وضعیت مخابراتی استان قزوین اظهارداشت: در سال گذشته 14 هزار و 793 خط تلفن ثابت دایر شد و امسال هم تاکنون 1100 مشترک جدید تلفن ثابت دایر شده که با این کار در حال حاضر تعداد مشترکین به 405 هزار و 596 مشترک رسیده که در 408 مرکز این خدمات توزیع شده است.  

تلفن ثابت

نصرآبادی گفت: با افتخار و خرسندی باید اذعان کرد امروز «فنآوری اطلاعات» در سبد خانوارها جای خود را پیدا کرده و هیچ شهروندی نمی تواند خود را از اینترنت بی نیاز بداند و این تکنولوژی جای خود را برای تامین نیازهای آموزشی، تفریحی، سرگرمی، اقتصادی بخوبی باز کرده است.

مدیر مخابرات منطقه قزوین یادآورشد: در حال حاضر 48 مرکز تلفن شهری و 358 مرکز تلفن ثابت روستایی داریم و با دایر کردن خط تلفن در دورترین نقاط استان به نوعی عدالت اجتماعی در حوزه ارتباطی را محقق کرده ایم.

ارائه خدمات ADSL  در 167 نقطه 

نصرآبادی در ادامه اظهارداشت:در حال حاضر خدمات  ADSL در 167 نقطه استان ارائه می شود و در اینترنت پر سرعت شاهد افزایش 33 درصدی هستیم.

وی گفت: هم اکنون بیش از 33 هزار و 728 پورت ADSL در استان ایجاد شده و 90 هزار و 409 مشترک از این سرویس استفاده می کنند که بخش زیادی از آنها در روستاها هستند.

نصرآبادی 3

نصرآبادی بیان کرد: امسال هم 2971 مشترک ADSL به تعداد مشترکین استان اضافه شده است.

مدیر مخابرات منطقه قزوین تصریح کرد: ضریب نفوذ تلفن اینترنتی هم به 72 درصد رسیده است.

افتتاح 108 پروژه مخابراتی در استان قزوین

نصرآبادی در ادامه از افتتاح طرح های عمرانی در استان خبرداد و اظهارداشت: همزمان با روز جهانی مخابرات امروز بهره برداری از 108 پروژه مخابراتی شامل طرحهای تلفن ثابت، اینترنت، زیرساخت، پهنای باند، افزایش مسیرهای ارتباطی و دیجیتال از جمله این طرحهاست.

وی گفت: برای افتتاح طرح های یاد شده بالغ بر 7 میلیارد و 995 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

نظر شما